K. Parčevskio gimnazijos

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FONETYKA.
Advertisements

Z rozsypanki wybierz tylko sylaby. Wypisz je u dołu strony.
kret – krem mrówka – krówka waga – waza babka – żabka maska – miska
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
ĆWICZENIA BUZI I JĘZYKA
2. Układ narządów artykulacyjnych przy wymowie wybranych głosek.
Logopedia w pigułce, czyli co każdy rodzic wiedzieć powinien. . .
S C Z DZ UTRWALANIE PRAWIDŁOWEJ WYMOWY GŁOSEK SZEREGU SYCZĄCEGO
FOOTPRINTS 3 dla klasy III
Okresy rozwoju mowy wg Leona Kaczmarka
Poradnik logopedyczny
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
HIGIENA JAMY USTNEJ.
Witamy w krainie gramatyki !!!
Bądź jak Sherlock Holmes
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pomóż mi ładnie mówić Program opracowały: mgr Renata Stępień
ĆWICZENIA NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH: JĘZYKA, WARG, PODNIEBIENIA
Klaudia Czech KrDZTo1011b Ćwiczenie 1 2. Ćwiczenie 2 3. Ćwiczenie 3 4. Ćwiczenie 4 5. Ćwiczenie 5.
Bajeczki logopedyczne
„Ortograffiti w mojej szkole”
Proste i śmieszne zabawy pomogą dziecku w rozwoju mowy.
JĄKANIA WCZESNODZIECIĘCEGO
Garso R įtvirtinimas žodžiuose Mokymo priemonė
Profilaktyka logopedyczna
POLSKA GRA JĘZYKOWA „MÓJ PIERWSZY QUIZ”. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.
WADA WYMOWY.
NARZĄDY MOWY jama nosowa nos ujście jamy nosowej podniebienie twarde
Ćwiczymy głoski szumiące
Izabela Gacia Grupa : KrDzTo1012a Nr indeksu :
Test umiejętności i wiadomości uczniów klasy II
OBRAZKOWE ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
BAJECZKI LOGOPEDYCZNE
Rozwój mowy i jego wspomaganie
Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
Miś Brudasek. Miś Brudasek Miś brudasek od samego rana Brudne łapki wsadzał do swego śniadania. Cmokał i mlaskał trudził się bardzo Ząbki go bolały,
Kości zostały rzucone Suma oczek.
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Metoda nauki czytania Przyłubskich
Temat: ? /praca w grupach: wykonanie projektu pt. „Gwiazda sukcesu” - załącznik nr 1 i nr 2/
Gimnastyka buzi i języka
Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu litery D, d
NIE IGNORUJ TEGO!!!.
Metoda symultaniczno–sekwencyjna
Litera d Czytanie i pisanie.
Metody wywoływania głosek. Sylwia Świdzińska-Jachna logopeda, specj
Krok po kroku – Jak zrobić zamówienie w sklepie Crimson Circle Wybierz stronę:
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
ETAPY ROZWOJU MOWY według L. Kaczmarka
Aby moje dziecko mówiło wyraźnie
CHARAKTERYSTYKA WAD WYMOWY, SPOSÓB ICH ROZPOZNAWANIA ORAZ ZESTAW ĆWICZEŃ WSPOMAGAJĄCYCH TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ GRAŻYNA REMBACZ.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
GIMNASTYKA JĘZYKA Ćwiczenia wykonuj dokładnie, przed lustrem. Powtórz je co najmniej 5 razy. Przed rozgrzewką umyj buzię, aby język nie dotykał brudnych.
Techniki efektywnego uczenia się
FONETYKA.
Szereg syczący dalej.
Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie I. INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij.
Np. Powiedz, o czym myślę: Stoją przy drogach na długich nogach wcale nie ptaki. Nauczyć mogą, jak jeździć drogą, drogowe
Wady wymowy.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
ETAPY ROZWOJU MOWY DZIECKA
Katarzyna Konieczna – neurologopeda
FONETYKA nauka o głoskach: Fon – dźwięk Fonem – głoska
Wspieranie rozwoju mowy ucznia.
Rozwój mowy dziecka.
Tydzień zdrowego żywienia –owoce i warzywa.
Zapis prezentacji:

K. Parčevskio gimnazijos Garso R tarimo įtvirtinimas atviruose skiemenyse ir žodžiuose ry re ru ro Mokymo priemonė logopedams, pradinių klasių mokiniams lenkų kalba Ra Parengė Vilniaus r. Nemenčinės K. Parčevskio gimnazijos logopedė Danuta Banevič

Uždaviniai Mokyti taisyklingo kvėpavimo įtvirtinti garso [r] tarimą ry ri Mokyti taisyklingo kvėpavimo įtvirtinti garso [r] tarimą skiemenyse ir žodžiuose, lavinti foneminę klausą, formuoti garsinės žodžių analizės bei sintezės įgūdžius, ugdyti regimąjį suvokimą, plėsti žodyną, re ru ro Ra

Kvėpavimo pratimai – papūsk plunksnelę „Skaczące piórko” – ćwiczenie oddechowe z piórkiem. Dziecko trzyma na otwartej dłoni piórko, które próbuje zdmuchnąć wypowiadając na nie głoskę „t”. Zdmuchiwanie skrawka papieru umieszczonego na czubku języka wypowiadając „tr”.

Kvėpavimo pratimai Wyliczenie na jednym oddechu jak najwięcej wron : jedna wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona ... ( do 10 ).

a ta jedenasta - wrona ogoniasta...

Parengiamėji pratimai  Przy wymawianiu głoski [r] czubek języka drga – wibruje uderzając o wałek dziąsłowy za górnymi zębami. Boki języka dotykają wewnętrznych powierzchni górnych zębów i dziąseł. Ćwiczenia przygotowawcze rozpoczynamy od szybkiego wymawiania głosek tttt, dddd, tdtdtd, tdntdntdn, tedutedu, tede, tede, tedo. Język musi być rozluźniony. Ćwiczenia prowadzimy przy otwartych ustach. Przy zębach zwartych język pracuje minimalnie.

Ćwiczenia języka: 1. „Sklejanie pierogów” – nagryzanie brzegów języka zębami (masaż) i rozciąganie języka). 2. „Wyżymaczka” – przeciskanie języka przez maksymalnie zbliżone do siebie zęby. 3. „Łopatka” – wysuwanie szerokiego języka z buzi nie dotykając zębów. 4. „ Konik” – kląskanie czubkiem języka o podniebienie twarde (zmiana układu warg jak przy głosce u - i. Wyrazy dźwiękonaśladowcze – naśladowanie odgłosów zaczynając od szeptu: gra na trąbce – tra ta ta, tru tu tu, tre te te, zepsuty karabin maszynowy – tr tr tr, dr dr dr, groźny pies – wrr, wrr, wrr, traktor – tur tur tur, tyr tyr tyr, pyr pyr pyr, fruwające ptaki – fru, fru, fru, ćwierkające wróble – ćwir, ćwir, ćwir, świnka – chrum, chrum, zatrzymanie konia – pr, pr, śpioch – chr, chr, chr, dzwonek – dryń, dryń, szorowanie zębów – szuru, szuru, zapalanie światła – pstryk, pękający balonik – trach, wrona – kra, kra, samochód – brum, brum.

Pakartok, ką sako žuvytė Powtarzaj sylabki za rybką. Dra-dro-dru- dre-dro-dry- dru-dre-dra Tra-tro-tru-tre-tro-try-tru-tra-tro Gra-gro-gry- gre-gro-gru- gra-gru-gro Bra-bro-bru- bre-bro-bra- bry-bra-bro

Powtarzaj za mną sylabki z r.

Karta pracy ucznia. Podpisz obrazki i przeczytaj to, co napisałeś ______________ ______________ ______________ ______________ _____________ ______________ ______________ ______________

Powiedz, gdzie są owoce, a gdzie warzywa?

Karta pracy ucznia Znajdź i skreśl nazwy narysowanych owoców poziomo, pionowo lub ukośnie.

Įmink mislę W morzu, w rzece lub w akwarium pływa Odgadnij zagadkę. W morzu, w rzece lub w akwarium pływa i wszyscy mówią, że się nie odzywa.

Sprawdź swoją odpowiedź. Rybka

Atrąsk ir nuspalvink 5 daiktus, kurie prasideda garsu R. Znajdź i pomaluj 5 wyrazów rozpoczynających się głoską R.

Karta pracy ucznia. Pokoloruj na tęczowo pola opznaczone kropkami. 2. W tataraku, w którym mieszka rak, ukryły się małe litery r. Odszukaj je i napisz po śladzie niebieskim mazakiem, gdyż głoska r jest spółgłoską. Wpisz w okienka małe litery r. Połącz sylaby z odpowiednimi obrazkami. 4. Napisz małe litery r.

Rąsk 2 tokias pačias žuvytės

Foneminės klausos lavinimas Variantas 1. Wyrazy Litery Głoski Sylaby Samogłoski dresy cytryna trud drużyna

Foneminės klausos lavinimas Variantas 2. Wyrazy Litery Głoski Sylaby Samogłoski strach witryna strażak siostra

Klausydamas eilėraščio “Trąbki Rysia” kartok skiemenys tra, tru, tre,try Rysio cztery trąbki ma I na każdej pięknie gra. Na pierwszej gra: tra, tra, tra. Na drugiej gra: tru, tru, tra. Na trzeciej gra: tre, tre, tra. Na czwartej gra: try, try, tra.   Rysio brata Jurka ma, Razem z bratem gromko gra: Tra, tre, tra Tra, tru, tra Tre, tro, tra Tra, try, tra Rysio cztery siostry ma, Każda siostra sama gra. Marta gra: tru, tro, tra, Renia gra: tre, try, tra, Irka gra: try, tro, tra, Krysia gra: tru, tre, tra,   Gdy rodzeństwo razem gra Słychać gromkie Tram-tarara Trem-tarara Trym-tarara Trum-tarara Trom-tarara

Karta pracy ucznia Brat lubi jeść , i . Marek ma w domu z . Przeczytaj zdania, zamieniając obrazki wyrazami. Karyna kroi , , i do sałatki. Brat lubi jeść , i . Marek ma w domu z . W naszym zamieszkał . W prawej trzymam kolorowe . Na urodziny mama podała na stół lody z .

Apibendrinimas Dziękuję za pracę !!! Zuch !!! Czego dzisiaj nauczyliśmy się? Co najbarziej się spodobało na zajęciu? Co było trudne? Co jeszcze należy poćwiczyć? Dziękuję za pracę !!! Zuch !!!