AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Advertisements

Czcijmy Jezusa, czcijmy Go
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
Anna Paszkowska-Rogacz
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
„Zero” tolerancji dla przemocy
Autor badań: Marta Mrowińska
Co to znaczy zapomnieć ? 1. Wymazać z pamięci. 2. Wymazać z serca.
Śniło mi się, że przeprowadzałam wywiad z Bogiem.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Tydzień kultury słowa
Bądź moim przyjacielem
Dzień Matki JJ Włącz głosniki.
Życzę Ci, abyś odnalazła: w ciszy swoje myśli i marzenia, w bliskich Ci osobach siłę i piękno stworzenia, w otaczającym świecie radość istnienia, w kolorach,
CZTERY ŚWIECE.
RACHUNEK SUMIENIA.
Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie
Śniło mi się, że przeprowadzałem wywiad z Bogiem.
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
,,Godne życie to moje prawo”
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
Życzenia.
Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
Fragmenty z książki „Dobrego dnia”
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
Zasady savoir vivre.
Prezentacja multimedialna
O korzeniach i skrzydłach…
Jedna z historii zmieniających życie….
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
Skarbiec serdecznych życzeń.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
Umiejętność obserwacji.
KOCHAJ TAK JAKBY CIEBIE JESZCZE NIKT NIGDY NIE SKRZYWDZIŁ!!!
Telefony komórkowe w szkole
DLA CIEBIE Myśli me , Serce Me Wszystkim jesteś Ty W mej głowie pejzaż gdy byliśmy razem ja i Ty.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
Definicja zapomnienia : Definicja zapomnienia : 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 2. Sposób wymazania z pamięci.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skierniewicach
Język Serca (Nonviolent Comunication) jako filozofia wspierania rozwoju ucznia oraz budowania współpracy w szkole Jerzy Rządzki.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Szkoła bez przemocy.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Szkolny Klub Wolontariusza Zespół Szkół nr 5 im. Jana Pawła II.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
Bóg Czy kiedykolwiek miałeś pragnienie zrobienia czegoś szczególnego dla kogoś, kogo kochasz?
Podstawowe umiejętności pomagania
Co to znaczy zapomnieć? Co to znaczy zapomnieć? 1. Wymazać z pamięci. 2. Wymazać z serca. 3. Nie pamiętać o Kimś kto powinien zostać w pamięci.
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
CZTERY ŚWIECE.
Kanonizacja bł. Jana Pawła II
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Radosne chwile!.
Zapis prezentacji:

AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY UCZMY SIĘ WIĘKSZEJ TOLERANCJI DO BLIŹNIEGO TO NASZ BRAT

Czym jest autyzm? To najczęściej towarzysz na całe życie. Towarzysz, którego nie widać gołym okiem, Tyran odbierający radość życia. Towarzysz zarówno dzieci jak i dorosłych… Autyzm przybiera różne formy

AUTYZM jest zaburzeniem rozwojowym, występuje cztery razy częściej u chłopców niż u dziewczynek, powoduje kłopoty w porozumiewaniu się, w komunikacji w grupie, powoduje „dziwne” zachowania, może powodować agresję lub samookaleczanie się,

Jak zachowują się osoby z autyzmem? opóźniona mowa lub jej brak, używanie słów bez znaczenia, brak skupienia uwagi, brak kontaktów z rówieśnikami, słaby kontakt wzrokowy, apatia, nadwrażliwość na dotyk, brak uczucia bólu, Brak spontaniczności/pomysłowości, Nadpobudliwość lub otępienie

Najczęstsze problemy osób z autyzmem Zaburzenia sensoryczne, Brak samoakceptacji, Brak akceptacji społeczeństwa, Autostymulacje, Brak przyjaciół,

Apel osoby z autyzmem Mimo inności nie odwracaj się ode mnie. Podaj mi rękę witając się, nawet jeśli nie odwzajemnię tego gestu, będzie to dla mnie bardzo ważne. Moja inność nie sprawia, że jestem gorszym człowiekiem Nawet jeśli unikam kontaktu wzrokowego to nie znaczy, że nie widzę.

Pamiętaj, ja też mam uczucia, choć zazwyczaj mam problem z ich okazywaniem, lub nie do końca je rozumiem. • Czasem zachowuje się dziwnie, ale nie chcę zrobić ci krzywdy. • Moje manieryzmy ( zatykanie uszu, trzepotanie rękami, podskakiwanie, dziwne tiki) pozwalają mi na zachowanie wewnętrznej równowagi

Rozmawiając ze mną używaj prostych zwrotów, unikaj idomów i dwuznaczności. • Choć na pierwszy rzut oka sprawiam wrażenie osoby wyalienowanej, w głębi serca potrzebuje twojej bliskości. • Zdarza się, że śmieje się nieadekwatnie do sytuacji, dzieje się tak dlatego, że nie zawsze jestem w stanie zrozumieć komunikat werbalny

Nie przyglądaj mi się z pogardą, ja czuję twój wzrok i jest mi bardzo przykro. • Mogę się zachowywać agresywnie lub autoagresywnie, dzieje się tak wtedy kiedy nie radzę Sobie z nadmiarem bodźców. Potrzebuję akceptacji jak każdy człowiek, nikt mnie nie pytał czy chce mieć autyzm, taki się urodziłem.

Mój każdy dzień to szkoła przetrwania, codziennie jestem bombardowany bodźcami z którymi moje ciało sobie nie radzi. • Nie traktuj mnie w sposób szczególny, traktuj mnie jak każdego innego swojego kolegę. • Nie komentuj za moimi plecami mojego zachowania, bo właśnie to sprawia, że moje zachowanie jest oceniane jako aspołeczne.

Dzięki twojej akceptacji i zrozumieniu mogę pokonać wiele barier. • Czując się akceptowany mam szanse na skończenie szkoły i podjęcie pracy w granicach moich możliwości. • Dzięki twojej pomocy mam szanse stać się bardziej samodzielny.

Jak pomóc? Zostań wolontariuszem na rzecz osób niepełnosprawnych. Dawaj dobry przykład, że inny nie znaczy gorszy. Bierz czynny udział w akcjach organizowanych przez naszą fundację na rzecz osób niepełnosprawnych. pomóż nam w kolportażu ulotek informacyjnych.

www.sawanti.pl Dziękujemy za uwagę Skontaktuj się z nami. Dobro uczynione dziś powróci do Ciebie po stokroć. Chcesz pomóc osobom dotkniętym autyzmem? Skontaktuj się z nami. www.sawanti.pl Dziękujemy za uwagę