System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Język angielski na lekcjach historii
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Pierwszy portal społeczno ś ciowy dla nauczycieli i edukatorów.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
ANALIZA PODSTAWY PROGRAMOWEJ DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Studium Przypadku (case study)
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Programowanie obiektowe – język C++
FREPA.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
compulsory full-time education
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Cele kształcenia.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Treści kształcenia.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Języki mniejszościowe oraz język regionalny naszym wspólnym bogactwem – kampania promująca używanie języków mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Sprawdzian szóstoklasisty
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Michel Candelier System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA) - Narzędzie proponowane przez Radę Europy Anna Schröder-Sura Giessen.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA) Narzędzie proponowane przez Radę Europy Europejskie Centrum Języków Nowożytnych w Grazu 10 kwietnia 2013 Warszawa

Różnojęzyczna mysz WY jesteście uczniami! Krótkie ćwiczenie Różnojęzyczna mysz WY jesteście uczniami!

W jaki sposób udało się rozwiązać zadanie? Zastanówmy się wspólnie… Oczywiście! Szukaliśmy podobieństw między językami! Można zauważyć, że kiedy stykamy się z nowym językiem, odwołujemy się do już znanych nam wcześniej języków.

Związek z Europejskim systemem opisu kształcenia językowego? Kompetencja dotycząca różnojęzyczności i różnokulturowości …człowiek nie dysponuje zbiorem pojedynczych i różnych kompetencji dotyczących znajomości poszczególnych języków, ale nabywa jeden rodzaj kompetencji różnojęzycznej i różnokulturowej zawierający w sobie wspólny repertuar wszystkich umiejętności językowych

Jeżeli kompetencje stanowią całość, nauczanie języka powinno polegać na wskazywaniu uczniom powiązań między poszczególnymi językami, których właśnie się uczy lub które już zna. Trzeba wybudować "mosty" między językami/kulturami. Ale jak można łączyć języki, jedne z drugimi, w czasie ich nauczania? Czy istnieją podejścia, ułatwiające stosowanie takiej praktyki?

Pluralistyczne podejścia do języków i kultur 1. Otwarcie na języki 2. Zintegrowana dydaktyka 3. Interkomprehensja między językami pokrewnymi 4. Podejścia różnokulturowe

Aby upowszechnić Pluralistyczne podejścia i zdefiniować pojęcie nauczenia różnojęzycznego i różnokulturowego, stworzono listę elementów wiedzy, umiejętności i postaw oraz całościowych kompetencji, z których tu korzystamy.

przyjęte przez twórców FREPA Ramy teoretyczne przyjęte przez twórców FREPA Kompetencje - związane są z sytuacjami i ze złożonymi zadaniami, które mają społeczny zasięg; mają pewien stopień złożoności; odwołują się do rozmaitych zasobów wewnętrznych (wiedzy, postaw i umiejętności) oraz zewnętrznych (np.: słowniki).

Opisanie i skonkretyzowanie kompetencji różnojęzycznej/odnoszącej do uczenia się

Co należy zrobić, jak już znajdziemy wśród deskryptorów FREPA zasoby przydatne do pracy z naszymi uczniami? Potrzebne są materiały do nauczania, które pozwolą na wsparcie ich w rozwijaniu tych zasobów!

Załóżmy, że jesteście zainteresowani deskryptorem S 3 Załóżmy, że jesteście zainteresowani deskryptorem S 3.1: Doskonalenie umiejętności porównywania... Dla uczniów pierwszych klas drugiego etapu edukacyjnego.

wskazuje liczbę materiałów odpowiadających Waszym wymaganiom ...wskazuje liczbę materiałów odpowiadających Waszym wymaganiom. Możecie również ewentualnie dodać inne kryteria! Na przykład, poprosić o materiały jedynie w języku francuskim.

Znajduje się tu lista materiałów dydaktycznych, bardzo krótko opisanych. Klikając na Patrz szczegóły konspektu, wyjątkowo interesującego, znajdujemy więcej informacji.

Ale liczymy również na Państwa wkład FREPA opisuje szczegółowo wiedzę, postawy i umiejętności, które odpowiadają całościowej edukacji językowej oraz które przenikają się i wpływają na siebie nawzajem. uzupełnia Europejski System Opisu Kształcenia Językowego. Jest zbiorem gotowych konspektów do wykorzystania na lekcjach Ale liczymy również na Państwa wkład

Rzut oka na stronę FREPA http://carap.ecml.at/CARAP/tabid/2332/language/fr-FR/Default.aspx

Dziękuję za uwagę anna.susek@ore.edu.pl