Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Advertisements

E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Raport o stanie komputeryzacji bibliotek Biblioteki publiczne wobec rozwoju usług elektronicznych (potencjał i wykorzystanie) BARBARA BUDYŃSKA.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Nowa podstawa programowa edukacja informatyczna i informatyka Szkoła podstawowa Beata Rutkowska Doradca metodyczny przedmiotów informatycznych Katowice.
EDUKACJA INFORMATYCZNA W KSZTAŁCENIU OGÓLNYM.
Aktywny RODZIC.
Programowanie z eTwinning
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Ucz i ucz się z TIK!.
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Młodszy Tester Oprogramowania
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
KODEKS.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Przedszkole Promujące Zdrowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Obszar I
Program profilaktyczno-wychowawczy
3D students – dialoGue, democracy,digital
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
PROJEKTOWWANIE SIECI KOMPUTEROWYCH
Sosnowiec ZSO nr 7.
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Aktywny RODZIC.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Eksperyment edukacją przyszłości
Kompetencje kluczowe informatyczne – II etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Kompetencje kluczowe – I etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny

KOMPETENCJE INFORMATYCZNE Zgodnie zaleceniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. obejmują: umiejętne i krytyczne wykorzystywanie technologii społeczeństwa informacyjnego (TSI) w pracy, rozrywce i porozumiewaniu się. Opierają się […] na podstawowych umiejętnościach w zakresie TIK: wykorzystywaniu komputerów do uzyskiwania, oceny, przechowywania, tworzenia, prezentowania i wymiany informacji oraz do porozumiewania się i uczestnictwa w sieciach współpracy za pośrednictwem internetu.

Na poziomie wiedzy kompetencje informatyczne wymagają: znajomości natury, roli i możliwości technologii społeczeństwa informacyjnego (TSI) w życiu osobistym i społecznym oraz w pracy; znajomości aplikacji komputerowych (edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, przechowywanie informacji) i możliwości ich wykorzystania; znajomości potencjalnych zagrożeń związanych z internetem i komunikacją elektroniczną (poczta elektroniczna, narzędzia sieciowe); rozumienia sposobu, w jaki TSI mogą wspierać kreatywność i innowacjność; świadomości zagadnień dotyczących prawdziwości i rzetelności dostępnych informacji; świadomości prawnych i etycznych aspektów interaktywnego korzystania z TSI;

Na poziomie umiejętności kompetencje informatyczne wymagają: poszukiwania, gromadzenia, przetwarzania, oceniania i krytycznego wykorzystywania informacji; korzystania z narzędzi do tworzenia, prezentowania i rozumienia złożonych informacji; wyszukiwania usług oferowanych w internecie i korzystania z nich; wykorzystywania TSI jako narzędzia wspomagającego krytyczne myślenie, kreatywność i innowacyjność.

Na poziomie postaw kompetencje informatyczne wymagają: krytycznej i refleksyjnej postawy wobec dostępnych informacji; odpowiedzialnego wykorzystywania mediów interaktywnych; zainteresowania udziałem w społecznościach i sieciach internetowych w celach kulturalnych, społecznych lub zawodowych.

Profil kompetencyjny ucznia na III etapie edukacyjnym Wiedza Uczeń: zna metody wyszukiwania informacji; zna zasady udostępniania i rozpowszechniania materiałów w sieci; zna aplikacje, narzędzia z zakresu TIK wykorzystywane w procesie uczenia się i rozwijania zainteresowań;

Profil kompetencyjny ucznia na III etapie edukacyjnym zna metody i narzędzia współpracy online; zna korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z komputera, internetu i multimediów; zna zasady higienicznego korzystania z TIK.

Profil kompetencyjny ucznia na III etapie edukacyjnym Umiejętności Uczeń: wyszukuje potrzebne informacje oraz identyfikuje potencjalne źródła informacji; kompetentnie odczytuje informacje i ocenia ich wartość, włączając je do zasobu swojej wiedzy; samodzielnie i aktywnie korzysta z zasobów cyfrowych w procesie uczenia się;

Profil kompetencyjny ucznia na III etapie edukacyjnym samodzielnie i bezpiecznie posługuje się sprzętem, oprogramowaniem komputerowym oraz urządzeniami mobilnymi w uczeniu się i rozwijaniu swoich zainteresowań; posługuje się TIK w przygotowaniu i realizacji projektów oraz przy prezentowaniu wyników pracy; komunikuje się za pomocą TIK, współpracuje oraz uczestniczy w życiu różnych społeczności z wykorzystaniem rozległej sieci komputerowej.

Profil kompetencyjny ucznia na III etapie edukacyjnym Postawy Uczeń jest gotowy: jest gotowy do pracy w zespole; reprezentuje postawę aktywnego zaangażowania do pracy samodzielnej z wykorzystaniem TIK; uznaje, że dokładna i kompletna informacja jest podstawą rzetelnego zdobywania wiedzy;

Profil kompetencyjny ucznia na III etapie edukacyjnym uzyskuje i wykorzystuje informacje w sposób etyczny i zgodny z prawem; rozumie prawne i społeczne problemy związane z wykorzystaniem TIK;  jest gotowy do samokształcenia; przestrzega prawnych i etycznych norm dotyczących rozpowszechniania programów komputerowych i praw autorskich.

Profil kompetencyjny nauczyciela na III etapie edukacyjnym Wiedza Nauczyciel: zna tendencje rozwoju współczesnych modeli edukacyjnych w obszarze TIK; zna metody kształcenia i oceniania z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych; zna źródła informacji elektronicznej oraz skuteczne metody ich wyszukiwania;

Profil kompetencyjny nauczyciela na III etapie edukacyjnym zna narzędzia TIK do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zna formy i narzędzia kształcenia online; wie, jak celowo wykorzystać TIK na swojej lekcji; wie, jak TIK wspiera warunki efektywnego uczenia się i nauczania; zna zagrożenia wynikające z korzystania z komputera, multimediów, internetu.

Profil kompetencyjny nauczyciela na III etapie edukacyjnym Umiejętności Nauczyciel: stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne w czasie prowadzonych zajęć; celowo i efektywnie stosuje elementy nowych podejść pedagogicznych wspieranych nowoczesnymi technologiami dla unowocześnienia swojego warsztatu pracy i poprawy efektów nauczania;

Profil kompetencyjny nauczyciela na III etapie edukacyjnym korzysta z urządzeń mobilnych (tablica interaktywna, tablet, smartfon); wykorzystuje aktywizujące metody pracy wspierane TIK; współpracuje z innymi nauczycielami z wykorzystaniem narzędzi TIK.

Profil kompetencyjny nauczyciela na III etapie edukacyjnym Postawy Nauczyciel: jest otwarty na zmiany związane z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych; wykazuje krytyczną i refleksyjną postawę w stosunku do dostępnych informacji. dba o wizerunek i bezpieczeństwo swoje oraz uczniów w zakresie korzystania z TIK;

Profil kompetencyjny nauczyciela na III etapie edukacyjnym promuje wśród uczniów respektowanie prywatności informacji, przestrzeganie zasad netykiety i prawa własności intelektualnej; jest gotowy do doskonalenia się i współpracy w zakresie korzystania z TIK w procesie nauczania.