Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
Analiza ryzyka projektu
Administracja publiczna
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
System ewaluacji NPR i NSRO
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Zestaw narzędzi do budowania relacji partnerskich w organizacji Urząd Miasta w Dzierżoniowie   Warszawa,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Narodowa Strategia Spójności
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Instytucja Wdrażająca Program Operacyjny Kapitał Ludzki w województwie małopolskim Powiat Nowotarski Wnioskodawca.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Henryk GwiazdaKierownik Zespołu Projektowego Naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru Zdzisław DuliasRadny Rady Powiatu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Okres realizacji projektu: –
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Ministerstwo Finansów
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
System ocen pracowników
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Aktualizacja Strategii Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki.
Wdrożenie jednolitego systemu elektronicznego zarządzanie dokumentacją (EZD) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (PUW) w administracji publicznej.
INFRASTRUKTURA REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI DEPARTAMENT PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I GOSPODARCZEGO.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Schemat struktury organizacyjnej mBanku Hipotecznego S.A.
Schemat struktury organizacyjnej mBanku Hipotecznego S. A. (01. 01
SCHEMAT STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ DEPARTAMENTU KONTROLI
Wdrożenie systemu zarządzania jakością powietrza
Zapis prezentacji:

Zarządzanie ryzykiem w obszarze Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora Departament Społeczeństwa Informacyjnego i Informatyki Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

EZD jako system EFEKTYWNY? fundament efektywnej e-administracji i realnych zmian w zakresie usprawniania urzędu narzędzie do komunikacji z obywatelem i przedsiębiorcą oraz z innymi urzędami Wdrożony system powinien być efektywny, z nie efektowny: proste i wygodne narzędzie pracy dla urzędnika transparentny - pełna przejrzystość procesu załatwiania spraw i funkcjonowania urzędu system przynoszący konkretne korzyści i oszczędności Wdrożenie, a wdrożenie

Wdrożenie systemu EZD to proces, WYBÓR SYSTEMU EZD Geneza Doświadczenie Ryzyka Wdrożenie systemu EZD to proces, wymagający koordynacji i szeregu prac przygotowawczych, opracowania precyzyjnych procedur, wewnętrznych szkoleń oraz znajomości funkcji systemu i umiejętności ich zastosowania.

SYSTEM EZD Zaangażowanie Organizacyjne Informatyczne 85% 15%

Czynnik LUDZKI

Czynnik LUDZKI – Marszałek / ZWO / … Brak lub połowiczne zaangażowanie Marszałka / Zarządu Zrezygnować z wdrożenia Brak świadomości korzyści płynących z wdrożenia Wyjaśnienie wątpliwości Zmiany na „wysokim szczeblu” Ciągłość działania Wyjątki, specyficzność zadań itp… Wobec wdrożenia wszyscy sią równi

Czynnik LUDZKI – Zespół ds. EZD Niewłaściwy skład zespołu odpowiedzialnego za wdrożenie po stronie Urzędu Wybór zespołu. Maksymalna ilość to 12 osób. Brak decyzyjności zespołu odpowiedzialnego za wdrożenie po stronie Urzędu Umocowanie zespołu do podejmowanie wiążących i ostatecznych decyzji Brak świadomości i poparcia wdrożenia przez Marszałka / Zarząd Wsparcie Marszałka Województwa Opolskiego

Czynnik LUDZKI – Koordynatorzy ds. EZD Niewłaściwe osoby pełniące funkcje koordynatorów wdrożenia Testy kompetencji Niskie zaangażowanie osób wdrażających system po stronie Urzędu Dodatki specjalne Brak wsparcia Zespołu ds. wdrożenia EZD Cykliczne spotkania w celu uzyskania informacji z tzw. Dołu Szybka reakcja na kwestie problematyczne

Czynnik LUDZKI - pracownicy Brak powszechnego zaangażowania Motywacja, wskazanie korzyści, zadania, testy Zmiana paraliżuje Ustawiczne szkolenia Obawa przed zmianą Dokładnie wyjaśnić, na czym polegają zmiany.

Czynnik ORGANIZACYJNO-PRAWNY Zbyt szybkie / wolne wdrożenie EWOLUCJA, nie rewolucja Niewłaściwe procedury Odpowiednie zapisy w Zarządzeniach i jasne instrukcje, procedury wewnętrznych Procedura na wypadek awarii dopuszczalny czas niedostępności systemu Brak wsparcia powdrożeniowego, dostosowywanie do zmian prawa np.: RODO Zapisy umów

Czynnik INFORMATYCZNY Problem integracji z posiadanymi systemami Systemy dziedzinowe? Zapisy w umowie o konieczności integracji z istniejącymi systemami Brak zgodności systemu z posiadaną infrastrukturą Modernizacja zasobów Niska wydajność systemu Testy obciążeniowe

Po co nam to było? Uproszczenie procedur Oszczędności Transparentność Uporządkowanie dokumentacji Skrócenie czasu załatwiania spraw Raporty

Piotr Jóśko – p.josko@opolskie.pl Dziękuję za uwagę Piotr Jóśko – p.josko@opolskie.pl Z-ca Dyrektora - Departament Społeczeństwa Informacyjnego i Informatyki Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego