Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
„Szkolne Centrum Nauki”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
compulsory full-time education
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
ZESPÓŁ PUBLICZNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
Projekty zrealizowane w ZS1
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Techniczne Zakłady Naukowe
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

„Uczyć się, aby działać – współpraca międzynarodowa nauczycieli gwarantem sukcesu uczniów Kopernika” Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej. Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. 1 września 2016 – 30 listopada 2017

Wśród celów szczegółowych należy wymienić: Cel główny: -podnoszenie kompetencji dydaktycznych, językowych, komunikacyjnych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, języka angielskiego i języka niemieckiego. Wśród celów szczegółowych należy wymienić:   - zapoznanie się z rozwiązaniami edukacyjnymi w krajach Unii Europejskiej (Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy) - rozwój warsztatu pracy nauczyciela: nowoczesne metody nauczania, w tym aktywizujące - wykorzystanie języka obcego w sytuacjach szkoleniowych i codziennych - nauka tolerancji i akceptacji dla różnorodności - popularyzowanie idei uczenia się przez całe życie

W ramach projektu 25 nauczycieli uczestniczyło w kursach językowych i metodycznych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemczech.

Dlaczego?

Realizacja projektu jednoznacznie wynika z opracowanego przez szkołę Europejskiego Planu Rozwoju i służy budowaniu wizerunku szkoły jako instytucji otwartej, mającej wymiar międzynarodowy.

W latach 2009 -2014 zrealizowaliśmy 5 projektów W latach 2009 -2014 zrealizowaliśmy 5 projektów. Uczestniczyło w nich 194 uczniów i 35 nauczycieli- Program Leonardo da Vinci staże zagraniczne w Anglii, Niemczech i Włoszech „Europejskie standardy kształcenia zawodowego”.(15 nauczycieli) „Własna firma handlowa oparta na przykładzie brytyjskim.” „Promocja i reklama warunkiem sukcesu firmy”. „Reklama i sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych”. „Od informacji do narracji – marketing w społeczeństwie informacyjnym”.

W latach 2012 -2016 zrealizowaliśmy projekty finansowane przez Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży .Uczestniczyło w nich 40 uczniów i 11 nauczycieli z ZSE i 40 uczniów i 8 nauczycieli wileńskich szkół Smaki dwóch kultur. Kuchnia, tradycje, zwyczaje regionu świętokrzyskiego i Wileńszczyzny Młodzi Polacy i Litwini stawiają na przedsiębiorczość Polak i Litwin – młodzi obywatele Świadomość ekologiczna młodych Polaków i Litwinów

W latach 2013-2016 zrealizowaliśmy 2 projekty wspófinansowane przez Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia. Uczestniczyło w nich 40 uczniów i 6 nauczycieli z ZSE i 40 uczniów i 6 nauczycieli z Sankt Petersburga Życie codzienne Polaków i Rosjan” (2013) Historia Polski i Rosji w malarstwie obu krajów (2016)

W 2016/2017 roku zorganizowaliśmy 136 mobilności: Litwa Rosja – Sankt Petersburg Wielka Brytania – Londyn, Staffod, Portsmouth Niemcy – Berlin Hiszpania - Malaga

„Staże zagraniczne uczniów Kopernika” – 64 uczniów: Wielka Brytania, Niemcy: Londyn, Berlin, Stafford, Portsmouth – rok szkolny 2016 -2017 POWER

Co mamy w planach?

Erasmus + „ Ja dla Europy, Europa dla mnie – staże zagraniczne uczniów Kopernika”- 48 uczniów – Wielka Brytania: Londyn, Portsmoth, Irlandia: Cork rok szkolny 2017-2018

Kompetencje nauczyciela a jakość pracy szkoły. doskonalący się zawodowo nauczyciele- promowanie wartości edukacji konferencja „Nauczyciele – uczniom” wymiana doświadczeń - lekcje otwarte, scenariusze zajęć (zajęcia integrujące treści przedmiotowe i językowe) doskonalenie umiejętności językowych - nauka języka angielskiego potwierdzenie potrzeby uczenia się przez całe życie

Rezultaty projektu: -zwiększone umiejętności nauczycieli w nauczaniu i samodoskonaleniu się -lepsze rozumienie praktyk, polityk i systemów edukacyjnych w różnych krajach europejskich -większa zdolność do tworzenia zmian modernizacyjnych w szkole i otwarcia na świat -większe zrozumienie wzajemnych powiązań pomiędzy formalną i nieformalną edukacją -lepsza jakość pracy nauczycieli na rzecz ich uczniów -większe zrozumienie i docenienie społecznej, językowej i kulturowej różnorodności - promocja dla aktywności mobilnościowej -zwiększenie możliwości rozwoju zawodowego i kariery zawodowej -wzbogacenie umiejętności językowych -zwiększona motywacja i satysfakcja z codziennej pracy i nauki

„Każdy, kto przestaje się uczyć, jest stary, czy to w wieku dwudziestu, czy osiemdziesięciu lat. Każdy, kto kontynuuje naukę, pozostaje młody." Henry Ford

„ Uczę się, uczę innych, uczę się od innych- współpraca międzynarodowa nauczycieli gwarancją sukcesu uczniów Kopernika” Malta, Norwegia, Austria, Hiszpania – 32 mobilności (2017-2019) POWER

Kompetencje nauczyciela a jakość pracy szkoły? - doskonalący się zawodowo nauczyciele, umiejętnie wykorzystujący swój zawodowy warsztat do budowania środowiska pracy, mobilizujący i aktywizujący uczniów, będący dla nich wzorami promowania wartości edukacji, to kapitał pozwalający podnosić jakość pracy. lekcje otwarte scenariusze zajęć (wprowadzanie treści integrujących przedmiotowe i językowe) konferencja „Nauczyciele – uczniom” integrujących treści przedmiotowe i językowe nauka języka angielskiego

Realizacja projektu jednoznacznie wynika z opracowanego przez szkołę Europejskiego Planu Rozwoju i służy budowaniu wizerunku szkoły jako instytucji otwartej, mającej wymiar międzynarodowy. podniesienie jakości pracy szkoły, będzie sprzyjać Doskonalący się zawodowo nauczyciele, umiejętnie wykorzystujący swój zawodowy warsztat do budowania środowiska pracy, mobilizujący i aktywizujący uczniów, będący dla nich wzorami promowania wartości edukacji, to kapitał pozwalający podnosić jakość pracy.

PO WER, Erasmus + w trakcie realizacji 2016-2019 „Staże zagraniczne uczniów Kopernika” – 64 uczniów: Wielka Brytania, Niemcy: Londyn, Berlin, Stafford, Portsmouth – rok szkolny 2016 -2017 „ Ja dla Europy, Europa dla mnie – staże zagraniczne uczniów Kopernika”- 48 uczniów – Wielka Brytania: Londyn, Portsmoth, Irlandia: Cork – rok szkolny 2017-2018

PO WER, Erasmus + „Uczę się, uczę innych, uczę się od innych- współpraca międzynarodowa nauczycieli gwarancją sukcesu uczniów Kopernika” Malta, Norwegia, Austria, Hiszpania – 32 mobilności (2017-2019)

Zrealizowaliśmy 5 projektów za 2 mln zł Zrealizowaliśmy 5 projektów za 2 mln zł. Uczestniczyło w nich 230 uczniów i 20 nauczycieli- Program Leonardo da Vinci staże zagraniczne w Anglii, Niemczech i Włoszech „Europejskie standardy kształcenia zawodowego”. „Własna firma handlowa oparta na przykładzie brytyjskim.” „Promocja i reklama warunkiem sukcesu firmy”. „Reklama i sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych”. „Od informacji do narracji – marketing w społeczeństwie informacyjnym”.

Program Leonardo da Vinci staże zagraniczne w Anglii, Niemczech i Włoszech W latach 2009-2014 zrealizowaliśmy 5 projektów za 2 mln zł. Uczestniczyło w nich 198 uczniów i 35 nauczycieli: „Europejskie standardy kształcenia zawodowego”. „Własna firma handlowa oparta na przykładzie brytyjskim.” „Promocja i reklama warunkiem sukcesu firmy”. „Reklama i sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych”. „Od informacji do narracji – marketing w społeczeństwie informacyjnym”.

przez Polsko -Litewski Projekty finansowane przez Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży Smaki dwóch kultur Kuchnia, tradycje, zwyczaje regionu świętokrzyskiego i Wileńszczyzny„ (2012) Młodzi Polacy i Litwini stawiają na przedsiębiorczość (2014) Polak i Litwin – młodzi obywatele (2015) Świadomość ekologiczna młodych Polaków i Litwinów (2016) w projekcie wzięło udział łącznie 40 uczniów i 11 nauczycieli ZSE i 40 uczniów i 8 nauczycieli wileńskich szkół Projekt finansowany przez Polsko -Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży

Projekty współfinansowany przez Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia. Życie codzienne Polaków i Rosjan” (2013) Historia Polski i Rosji w malarstwie obu krajów (2016) w projekcie wzięło udział łącznie 40 uczniów i 6 nauczycieli ZSE i 40 uczniów i 6 nauczycieli z Sankt Petersburga

- zwiększone umiejętności nauczycieli w nauczaniu i samodoskonaleniu się - wśród uczniów zwiększone umiejętności uczenia się - lepsze rozumienie praktyk, polityk i systemów edukacyjnych w różnych krajach europejskich - większa zdolność do tworzenia zmian modernizacyjnych w szkole i większe otwarcie na świat - większe zrozumienie wzajemnych powiązań pomiędzy formalną i nieformalną edukacją - lepsza jakość pracy nauczycieli na rzecz ich uczniów - większe zrozumienie i docenienie społecznej, językowej i kulturowej różnorodności - zwiększenie wsparcia i promocja dla aktywności mobilnościowej - zwiększenie możliwości rozwoju zawodowego i kariery zawodowej - wzbogacenie umiejętności językowych - zwiększona motywacja i satysfakcja z codziennej pracy i nauki