„Uczyć się, aby działać – współpraca międzynarodowa nauczycieli gwarantem sukcesu uczniów Kopernika” Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej. Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. 1 września 2016 – 30 listopada 2017
Wśród celów szczegółowych należy wymienić: Cel główny: -podnoszenie kompetencji dydaktycznych, językowych, komunikacyjnych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, języka angielskiego i języka niemieckiego. Wśród celów szczegółowych należy wymienić: - zapoznanie się z rozwiązaniami edukacyjnymi w krajach Unii Europejskiej (Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy) - rozwój warsztatu pracy nauczyciela: nowoczesne metody nauczania, w tym aktywizujące - wykorzystanie języka obcego w sytuacjach szkoleniowych i codziennych - nauka tolerancji i akceptacji dla różnorodności - popularyzowanie idei uczenia się przez całe życie
W ramach projektu 25 nauczycieli uczestniczyło w kursach językowych i metodycznych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemczech.
Dlaczego?
Realizacja projektu jednoznacznie wynika z opracowanego przez szkołę Europejskiego Planu Rozwoju i służy budowaniu wizerunku szkoły jako instytucji otwartej, mającej wymiar międzynarodowy.
W latach 2009 -2014 zrealizowaliśmy 5 projektów W latach 2009 -2014 zrealizowaliśmy 5 projektów. Uczestniczyło w nich 194 uczniów i 35 nauczycieli- Program Leonardo da Vinci staże zagraniczne w Anglii, Niemczech i Włoszech „Europejskie standardy kształcenia zawodowego”.(15 nauczycieli) „Własna firma handlowa oparta na przykładzie brytyjskim.” „Promocja i reklama warunkiem sukcesu firmy”. „Reklama i sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych”. „Od informacji do narracji – marketing w społeczeństwie informacyjnym”.
W latach 2012 -2016 zrealizowaliśmy projekty finansowane przez Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży .Uczestniczyło w nich 40 uczniów i 11 nauczycieli z ZSE i 40 uczniów i 8 nauczycieli wileńskich szkół Smaki dwóch kultur. Kuchnia, tradycje, zwyczaje regionu świętokrzyskiego i Wileńszczyzny Młodzi Polacy i Litwini stawiają na przedsiębiorczość Polak i Litwin – młodzi obywatele Świadomość ekologiczna młodych Polaków i Litwinów
W latach 2013-2016 zrealizowaliśmy 2 projekty wspófinansowane przez Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia. Uczestniczyło w nich 40 uczniów i 6 nauczycieli z ZSE i 40 uczniów i 6 nauczycieli z Sankt Petersburga Życie codzienne Polaków i Rosjan” (2013) Historia Polski i Rosji w malarstwie obu krajów (2016)
W 2016/2017 roku zorganizowaliśmy 136 mobilności: Litwa Rosja – Sankt Petersburg Wielka Brytania – Londyn, Staffod, Portsmouth Niemcy – Berlin Hiszpania - Malaga
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika” – 64 uczniów: Wielka Brytania, Niemcy: Londyn, Berlin, Stafford, Portsmouth – rok szkolny 2016 -2017 POWER
Co mamy w planach?
Erasmus + „ Ja dla Europy, Europa dla mnie – staże zagraniczne uczniów Kopernika”- 48 uczniów – Wielka Brytania: Londyn, Portsmoth, Irlandia: Cork rok szkolny 2017-2018
Kompetencje nauczyciela a jakość pracy szkoły. doskonalący się zawodowo nauczyciele- promowanie wartości edukacji konferencja „Nauczyciele – uczniom” wymiana doświadczeń - lekcje otwarte, scenariusze zajęć (zajęcia integrujące treści przedmiotowe i językowe) doskonalenie umiejętności językowych - nauka języka angielskiego potwierdzenie potrzeby uczenia się przez całe życie
Rezultaty projektu: -zwiększone umiejętności nauczycieli w nauczaniu i samodoskonaleniu się -lepsze rozumienie praktyk, polityk i systemów edukacyjnych w różnych krajach europejskich -większa zdolność do tworzenia zmian modernizacyjnych w szkole i otwarcia na świat -większe zrozumienie wzajemnych powiązań pomiędzy formalną i nieformalną edukacją -lepsza jakość pracy nauczycieli na rzecz ich uczniów -większe zrozumienie i docenienie społecznej, językowej i kulturowej różnorodności - promocja dla aktywności mobilnościowej -zwiększenie możliwości rozwoju zawodowego i kariery zawodowej -wzbogacenie umiejętności językowych -zwiększona motywacja i satysfakcja z codziennej pracy i nauki
„Każdy, kto przestaje się uczyć, jest stary, czy to w wieku dwudziestu, czy osiemdziesięciu lat. Każdy, kto kontynuuje naukę, pozostaje młody." Henry Ford
„ Uczę się, uczę innych, uczę się od innych- współpraca międzynarodowa nauczycieli gwarancją sukcesu uczniów Kopernika” Malta, Norwegia, Austria, Hiszpania – 32 mobilności (2017-2019) POWER
Kompetencje nauczyciela a jakość pracy szkoły? - doskonalący się zawodowo nauczyciele, umiejętnie wykorzystujący swój zawodowy warsztat do budowania środowiska pracy, mobilizujący i aktywizujący uczniów, będący dla nich wzorami promowania wartości edukacji, to kapitał pozwalający podnosić jakość pracy. lekcje otwarte scenariusze zajęć (wprowadzanie treści integrujących przedmiotowe i językowe) konferencja „Nauczyciele – uczniom” integrujących treści przedmiotowe i językowe nauka języka angielskiego
Realizacja projektu jednoznacznie wynika z opracowanego przez szkołę Europejskiego Planu Rozwoju i służy budowaniu wizerunku szkoły jako instytucji otwartej, mającej wymiar międzynarodowy. podniesienie jakości pracy szkoły, będzie sprzyjać Doskonalący się zawodowo nauczyciele, umiejętnie wykorzystujący swój zawodowy warsztat do budowania środowiska pracy, mobilizujący i aktywizujący uczniów, będący dla nich wzorami promowania wartości edukacji, to kapitał pozwalający podnosić jakość pracy.
PO WER, Erasmus + w trakcie realizacji 2016-2019 „Staże zagraniczne uczniów Kopernika” – 64 uczniów: Wielka Brytania, Niemcy: Londyn, Berlin, Stafford, Portsmouth – rok szkolny 2016 -2017 „ Ja dla Europy, Europa dla mnie – staże zagraniczne uczniów Kopernika”- 48 uczniów – Wielka Brytania: Londyn, Portsmoth, Irlandia: Cork – rok szkolny 2017-2018
PO WER, Erasmus + „Uczę się, uczę innych, uczę się od innych- współpraca międzynarodowa nauczycieli gwarancją sukcesu uczniów Kopernika” Malta, Norwegia, Austria, Hiszpania – 32 mobilności (2017-2019)
Zrealizowaliśmy 5 projektów za 2 mln zł Zrealizowaliśmy 5 projektów za 2 mln zł. Uczestniczyło w nich 230 uczniów i 20 nauczycieli- Program Leonardo da Vinci staże zagraniczne w Anglii, Niemczech i Włoszech „Europejskie standardy kształcenia zawodowego”. „Własna firma handlowa oparta na przykładzie brytyjskim.” „Promocja i reklama warunkiem sukcesu firmy”. „Reklama i sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych”. „Od informacji do narracji – marketing w społeczeństwie informacyjnym”.
Program Leonardo da Vinci staże zagraniczne w Anglii, Niemczech i Włoszech W latach 2009-2014 zrealizowaliśmy 5 projektów za 2 mln zł. Uczestniczyło w nich 198 uczniów i 35 nauczycieli: „Europejskie standardy kształcenia zawodowego”. „Własna firma handlowa oparta na przykładzie brytyjskim.” „Promocja i reklama warunkiem sukcesu firmy”. „Reklama i sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych”. „Od informacji do narracji – marketing w społeczeństwie informacyjnym”.
przez Polsko -Litewski Projekty finansowane przez Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży Smaki dwóch kultur Kuchnia, tradycje, zwyczaje regionu świętokrzyskiego i Wileńszczyzny„ (2012) Młodzi Polacy i Litwini stawiają na przedsiębiorczość (2014) Polak i Litwin – młodzi obywatele (2015) Świadomość ekologiczna młodych Polaków i Litwinów (2016) w projekcie wzięło udział łącznie 40 uczniów i 11 nauczycieli ZSE i 40 uczniów i 8 nauczycieli wileńskich szkół Projekt finansowany przez Polsko -Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży
Projekty współfinansowany przez Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia. Życie codzienne Polaków i Rosjan” (2013) Historia Polski i Rosji w malarstwie obu krajów (2016) w projekcie wzięło udział łącznie 40 uczniów i 6 nauczycieli ZSE i 40 uczniów i 6 nauczycieli z Sankt Petersburga
- zwiększone umiejętności nauczycieli w nauczaniu i samodoskonaleniu się - wśród uczniów zwiększone umiejętności uczenia się - lepsze rozumienie praktyk, polityk i systemów edukacyjnych w różnych krajach europejskich - większa zdolność do tworzenia zmian modernizacyjnych w szkole i większe otwarcie na świat - większe zrozumienie wzajemnych powiązań pomiędzy formalną i nieformalną edukacją - lepsza jakość pracy nauczycieli na rzecz ich uczniów - większe zrozumienie i docenienie społecznej, językowej i kulturowej różnorodności - zwiększenie wsparcia i promocja dla aktywności mobilnościowej - zwiększenie możliwości rozwoju zawodowego i kariery zawodowej - wzbogacenie umiejętności językowych - zwiększona motywacja i satysfakcja z codziennej pracy i nauki