III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_04 _Syzyf Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Polský jazyk Třída: 5.Třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy 18.5.2011 Jazyk: Polština Název a anotace: Materiál je určen k poznání řecké starověké kultury. Druh učebního materiálu: PowerPoint Očekávaný výstup čte s porozuměním. Poznává starověké Řecko. Využité materiály: DOBROWOLSKA, Hanna. Język polski : Jutro pójdę w świat. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. Podręcznik 5, s. 135-139.Obrázky byly použity z Klipartu www.office.microsoft.com
Syzyf Wanda Markowska (fragment książki Mity Greków i Rzymian)
Mit - pradawna fantastyczna opowieść o stworzeniu świata, bogach i człowieku oparta na starożytnych wierzeniach
Wymień postacie występujące w micie i wyjaśnij, czym wg starożytnych wierzeń zajmował się każdy z bogów.
Hades i Persefona -para bogów władających światem podziemi Hermes - bóg podróżnych,wyposażony w uskrzydlone sandały Tanatos - bożek śmierci Charon - ponury starzec przewożący łodzią dusze zmarłych przez Styks Cerber - potworny pies o dwóch lub trzech głowach
Podaj przykłady takich sytuacji, w których użyłbyś tego wyrażenia
praca bez końca, ciężka, bezskuteczna, bezcelowa, żmudna, niedająca żadnych efektów
Jaki tryb życia prowadzili bogowie? Gdzie mieszkali? Co jedli? Czym się zajmowali? W czym przypominali ludzi?