CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Tygodnik Dzień Dobry Jedyny bezpłatny tygodnik w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Społeczna Kampania na rzecz budżetu obywatelskiego w Gdańsku
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Projekty Spółek Grupy PKP realizowane w ramach SPO- Transport na lata Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
PODZIAŁ ADMINISTRACYJNY POLSKI
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Zbiory regionalne na terenie Mazowsza Wyniki badań ankietowych Witold Gawda.
NAJWIĘKSZE MIASTA POLSKI
Wrocławski Obszar Metropolitalny
Kierunki rozbudowy sieci tramwajowej w Krakowie w latach
I n s t y t u t W s p ó ł p r a c y i P a r t n e r s t w a L o k a l n e g o PROGRAM PARTNERSTWA LOKALNEGO CZERWIEC 2002 – CZERWIEC 2004 SIECI PARTNERSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
PIONIER — zaproszenie do współpracy Małgorzata Kozłowska Podsekretarz Stanu w Komitecie Badań Naukowych
WOJEWÓDZTWO jednostka podziału administracyjnego w Polsce/
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Konkurs wiedzy o Polsce XI Zima w Mieście 2015 Białka - Radzyń Podlaski, 4 lutego 2015 r.
Największe miasta POLSKI.
Wybrane Miasta Polski Julia Sieczkowska.
Wybrane miasta polski Natalia Munik.
Emilia Kozłowska. Spis treści Gdańsk Kraków Poznań Warszawa Wrocław.
Aleksandra Nowocińska
Szczecińska Kolej Metropolitalna
FAQ. Jeden numer - FAQ 2© 2013 T-Mobile Polska S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone. Jeden Numer – jaki numer wybrać Numerem dostępowym w usłudze może być.
Projektowanie systemów transportowych
BIURO KWIATOWE FLOWER Alicja Żurek gr. HISTORIA BIURA Biuro kwiatowe „FLOWER” powstało w 1997 roku we Wrocławiu. Firma posiada 16 oddziałów w całej Polsce.
WYNIKI PRACY PIONU KRYMINALNEGO KOMENDY MIEJSKIEJ POLICJI W SIEDLCACH STYCZEŃ-GRUDZIEŃ 2015 r. WYNIKI PRACY PIONU KRYMINALNEGO KOMENDY MIEJSKIEJ POLICJI.
„Struktura ochrony ludności w Polsce” dr inż. Mariusz Mazurek Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
1 Jak zwiększyć zaangażowanie lokalnego biznesu?.
Dług Miasta Gdańska w latach GDAŃSK, 24 WRZEŚNIA 2014r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego Konferencja prasowa Toruń, 15 września 2014 r.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Res Publica Nowa Fundacja Res Publica im. H. Krzeczkowskiego Program DNA Miasta.
Polska.
Poddziałanie 1.2 C: Usługi dla przedsiębiorców (Bon na innowacje)
Szczecińska Kolej Metropolitalna
prof. dr hab. Eugeniusz Sobczak mgr Michał Staniszewski
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Prezentacja O Naszej Ojczyźnie - Polsce
Bezprawnym jest uzależnienie przyjęcia wniosku od uiszczenia opłaty
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Podsumowanie pozyskania Dzików w okręgu ostrołęckim
Dokąd jedziemy na wakacje?
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Aktywność – fundusze – mobilność
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza Patryk Wild Przewodniczący zespołu ds. komponentu kolejowego w zespole doradczym pełnomocnika Rządu ds. CPK

I po 1945r poza likwidacjami niewiele z tym zrobiono Infrastruktura 1945 Gęstość sieci kolejowej Długość w km na 100 km2 Województwo Podlaskie 3,89 Województwo Mazowieckie 4,8 Województwo Śląskie 17,7 Średnia krajowa 6,3 I po 1945r poza likwidacjami niewiele z tym zrobiono

Układ przestrzenny i zaludnienie Populacja Stolicy stanowi mniej niż 5% ludności Kraju Dwa obszary o cechach Megapolis zajmujące 12% powierzchni Kraju zamieszkuje 25% jego mieszkańców Megapolis Centralna (Warszawa – Łódź) w środku „białej plamy” infrastrukturalnej po byłej Kongresówce Blisko 50% mieszkańców Polski mieszka na obszarze 25% powierzchni Kraju 75% procent populacji miast (ponad połowa populacji Kraju) mieszka w 200 ośrodkach miejskich.

Nowe odcinki sieci na tle planowanego docelowego układu relacji Odcinek Dł. (km) Warszawa – CPK- Łódź 125 Łódź -Sieradz 44 Sieradz – Wieruszów* 54 Ligota- Czernica Wr. 24 Świebodzice/Świdnica- Wałbrzych – Sędzisław ** 30 Sieradz – Kalisz Kalisz – Pleszew 35 Szczecin Port- Dąbie 6 Nakło –Okonek* 72 CMK – CPK - Płock –Włocławek 120 Dobrzyń n. Wisłą – Grudziądz- Warlubie 115 W-Wa Choszczówka – Nasielsk 33 Łącznia W-wa Wsch-Marki 2 Trawniki - Zamość – Tomaszów Lubelski 99 Ostrołęka –Pisz- Giżycko* 122 Kielce-Wąsosz Konecki 25 CPK- Grójec-Warka 65 Radom – Iłża- Kunów 52 Zbydniów –Zalesie gorz. 9 Łętownia - Rzeszów 41 Skrót Rzeszów – Jasło/Krosno 28 Rzeszów- Sanok** 50 Wąsosz Konecki- Kielce Busko Zdrój- Żabno 42 Tarnów- Nowy Sącz ** CMK(Biała Błotna) – WMS-Chełmek (linia 93) 61 Kraków-WMŚ-Katowice Chybie- Jastrzębie Zdrój – Gr. Państwa 32 Razem do 2030 r. 1340 Nowe odcinki sieci na tle planowanego docelowego układu relacji główne relacje międzyregionalne nowe odcinki sieci kolejowej * Przebieg do potwierdzenia na etapie SW nowe odcinki do realizacji po 2030 r. ** Realizacja uwarunkowana międzynarodowo po 2030 r

Proponowany układ węzła Etap 0 - 2026 Warszawa Łódź Katowice/Kraków

Bydgoszcz Koszalin Etap 1 - 2027 Warszawa Łódź

Bydgoszcz Koszalin Etap 2 - 2030 Warszawa Łódź Radom Rzeszów

Etap 2a -z łącznikiem kampinoskim Olsztyn Bydgoszcz Gdańsk Koszalin Warszawa Łódź Radom Rzeszów

Duopolis Warszawa – Łódź Potencjał populacji Schemat podstawowy układu komunikacji Ponad 4,5 miliona mieszkańców obszaru Duopolis, Populacja powiatów pomiędzy Warszawą a Łodzią - ponad 900 tys. mieszkańców, w tym 400 tysięcy w miastach z przystankami kolejowymi systemu duopolis Populacja powiatów sąsiadujących z CPK ponad 500 tysięcy mieszkańców. Bydgoszcz Koszalin Gdańsk Poznań Szczecin Ożarów M. Gdańsk Olsztyn Błonie Łowicz Sochaczew Szczecin Poznań Kalisz Zielona Góra Wrocław CPK Mazury Białystok Brześć (BL) 24 minuty 15 minut Łódź Warszawa Skierniewice Żyrardów Koluszki Grodzisk m. Pruszków Lublin Rzeszów Kielce Kraków Katowice Radom Kielce Rzeszów Opole Częstochowa Czas przejazdu pomiędzy centrami głównych ośrodków poniżej 45 minut

Nowe linie kolejowe w Województwie Mazowieckim Odcinek Długość (km) W tym w województwie Maz. Rezultat dla relacji Czas przejazdu (najkrótszy) obecny przejazdu (najkrótszy) Skrócenie (%) Warszawa – CPK- Łódź 125 48 Warszawa Centralna- Łódź 0:42 1:26 51% Węzeł CPK 80 Warszawa Śródmieście- CPK 0:35/0:55/0: - CMK – CPK - Płock –Włocławek 120 98 Warszawa Centralna- Płock 2:30 72% W-Wa Choszczówka – Nasielsk 33 Warszawa Centralna- Ciechanów 0:40 0:53 24% Łącznia W-wa Wsch.-Marki(LK21) 2 Warszawa wsch. - Wołomin 0:16 0:27 40% Ostrołęka –Łomża-Pisz- Giżycko 135 13 Warszawa Centralna - Ostrołęka 1:00 2:34* 60% CPK- Grójec-Warka 65 Grójec- Warszawa 0:38 brak Radom – Iłża- Kunów 52 37 Iłża - Radom 0:15 Razem do 2030 r. 611 376 W rezultacie inwestycji kolejowych związanych z CPK gęstość sieci kolejowej województwa Mazowieckiego wzrośnie do 5,85 km linii na 100km 2 i będzie nadal niższa od średniej krajowej, która po rozbudowie sieci wynosić będzie 6,75 km na 100km 2

Projekty komplementarne „(…) stworzenie mechanizmów inspirowania i wsparcia projektów komplementarnych, realizowanych przez samorządy, lub we współpracy z samorządami przez jednostki organizacyjne podległe administracji centralnej”

Warszawska Kolej Obwodowa Budowa dwóch odcinków nowej linii SKM o sumarycznej długości 14 km Budowa 10-16 nowych stacji częściowo na liniach istniejących Stworzenie w oparciu o SKM oraz Metro sieci szybkiego transportu miejskiego w układzie krzyżowo okrężnym na wzór innych metropolii. Warszawska kolej obwodowa – nowa linia Nowe stacje węzłowe Nowe przystanki kolejowe

Potencjalne projekty komplementarne Nowe linie aglomeracyjne: Zegrze – Serock- Pułtusk- (Maków Mazowiecki- Przasnysz) Sulejówek-Węgrów- Sokołów Podlaski -(Siemiatycze) Naziemne przedłużenie Metra Huta – Cm. Północny – Łomianki (Dziekanów) Kabaty - Konstancin. J (G. Kalwaria) LRT TramTrain Wołomin- Al. Solidarności- Ożarów Sulejówek – Al. Jerozolimskie- WKD Podkowa Leśna LRT rewitalizacja wąskotorowa Piaseczno –Grójec (Nowe Miasto nad Pilicą

Dziękuję za uwagę Patryk Wild