1/1/2019 2:24 PM Cloud Services Dashboard Monitoruj subskrypcje chmurowe Twoich Klientów w jednym miejscu Ostatnia aktualizacja 11.07.2017 © 2014 Microsoft Corporation. All rights reserved. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
Zarządzaj subskrypcjami chmurowymi Klientów Utrzymuj odpowiednie relacje z Klientami dzięki Digital Partner of Record i Partner Assocation – powiązaniu partnera z subskrypcją Klienta - podczas kolejnych etapów dostarczania rozwiązań chmurowych, od sprzedaży, po wdrożenie i bieżącą obsługę/utrzymanie usługi (wideo). Digital Partner of Record (DPOR) Inne opcje powiązania z klientem Jako Digital Partner of Record, czyli przypisany Partner do subskrybcji Klienta, możesz monitorować jak wygląda konsumpcja i użycie przez Klienta produktów takich jak Office 365, Dynamics 365, Intune, EMS czy Azure (dostęp do Cloud Services Dashbord), a także otrzymujesz komunikację dot. subskrypcji między Microsoft a Klientem. Niejednokrotnie w dostarczeniu rozwiązań chmurowych zaangażowych jest kilku Partnerów. Dzięki Partner Association możesz w pełni uczestniczyć w tym procesie i kwalifikować się do zdobycia kompetencji chmurowych. Rozpoznanie sposobu powiązania Partnera z subskrypcją Klienta następuje na podstawie: Wewnętrznych raportów sprzedaży Microsoft – partner realizujący transakcję, Delegated Admin Privileges (DAP): każdy Partner, który został wskazany przez Klienta jako Delegated Admin dla jego subskrypcji chmurowej. Ask customer log in to subscription admin center Enter your MPN ID as DPOR Możliwość uzyskania środków z programów motywacyjnych Utrzymanie usługi Kwalifikacja do kompetencji chmurowych Silver/Gold https://partner.microsoft.com/pl-pl/membership/digital-partner-of-Record Instrukcja - Dodawanie Digital Partner of Record i powiązanie jako Delegated Administrator Instrukcja dla klienta - Jak dodać Digital Partner of Record (DPOR) do swojej subskrypcji
Cloud Services Dashboard 1/1/2019 2:24 PM Cloud Services Dashboard Monitoruj subskrypcje chmurowe Twoich Klientów w jednym miejscu (wideo). Cloud Services Dashboard pomaga Partnerom monitorować status subskrybcji chmurowych Klientów (Azure, Office 365, Dynamics 365 i in.). Zarządzaj subskrypcjami, odnowieniami i wersjami próbnymi. Wspieraj aktywne wykorzystanie usług przez Klientów i planuj dodatkowe usługi, np. wdrożeniowe. Jak korzystać z Cloud Services Dashboard? Przeczytaj (instrukcja, user guide) lub obejrzyj. https://partner.microsoft.com/pl-PL/membership/view-my-dashboard?viewmydashboard https://assets.microsoft.com/pl-pl/Partner-Report-Training-Overview.pdf © Microsoft Corporation. All rights reserved.
Cloud Services Dashboard - widok „Subscription” 1/1/2019 2:24 PM Cloud Services Dashboard - widok „Subscription” Klienci (Customers) Zbliżające się odnowienia (Renewals in 30 days) Widok per produkt Widok per stanowiska (seat utilization) © Microsoft Corporation. All rights reserved.
Cloud Services Dashboard - widok „Consumption” 1/1/2019 2:24 PM Cloud Services Dashboard - widok „Consumption” Azure Consumption: Informacje o konsumpcji Azure w określonych miesiącach Widok per klient Active use: Aktywne używanie produktów z podziałem na Office 365, Dynamics 365, Enterprise Mobility Suite, Power BI Widok per usługa (np. Exchange Online, Sharepoint Online) © Microsoft Corporation. All rights reserved.
1. Wejdź na stronę Microsoft Partner Network: https://partner 1. Wejdź na stronę Microsoft Partner Network: https://partner.microsoft.com/pl-PL/ i wybierz „Sign in”.
2. Zaloguj się („Sign in”) za pomocą konta Microsoft (Microsoft account), które powiązane jest z kontem w Microsoft Partner Network.
3. Wybierz zakładkę „Membership”.
4. Wybierz „Your Accounts and Reports”, „Cloud Services Dashboard”.
4. Zakładka „Subscription” zawiera podsumowanie informacji o wszystkich subskrypcji chmurowych, z którymi jesteś powiązany.
5. Subskrypcje chmurowe Klienta można filtrować według „Partner Association type”, czyli sposobu w jaki jesteś z nimi powiązany.
6. A także według „Time period” czyli przedziału czasu, w którym zostały aktywowane.
7. Raport „Seats sold” pokazuje liczbę stanowisk kupionych przez Klientów, natomiast raport „Seats deployed” liczbę stanowisk wdrożonych u tych Klientów.
8. Wybierając „Seats sold” przejdziesz do widoku podzielonego na 5 kafelków - pierwszy z nich „Total customers” pokazuje listę Klientów, z którymi jesteś powiązany. Analogicznie wybierając „Seats deployed”, „Total Customers” znajdziesz informacje na temat stanowisk wdrożonych u tych Klientów.
9. Kafelek „Deployment opportunities” w zakładkach „Seats sold” i „Seats deployed” pokazuje liczbę stanowisk opłaconych przez Klientów możliwych do wdrożenia. Raport ten pokazuje informacje o subskrypcjach z większą liczbą sprzedanych niż wdrożonych stanowisk.
10. Kafelek „Renewals in 30 days” pokazuje informacje o sukskrypcjach, których okres odnowienia przypada w najbliższych 30 dniach.
11. Kafelek „New customer subscriptions” zawiera informacje o subskrypcjach sprzedanych lub wdrożonych w ciągu ostatnich 30 dni.
12. Kafelek „Customers in grace” pokazuje informacje o subskrypcjach, które nie zostały odnowione i są w tzw. okresie „In Grace”, czyli 30- dniowym okresie przypadającym po terminie odnowienia.
13. Wykres „Subscriptions” zawiera podsumowanie informacji o subskrypcjach kupionych przez Klientów z podziałem na poszczególne usługi chmurowe. Możesz je filtrować według okresu odnowienia, modelu sprzedaży, a także włączonej opcji auto odnowienia.
14. Wykres „Seats utilization” pokazuje różnicę między liczbą kupionych i wdrożonych stanowisk z podziałem na poszczególne usługi chmurowe.
15. Zakładka „Consumption/Usage” zawiera dane dotyczące zużycia/wykorzystania subskrypcji chmurowych, z którymi jesteś powiązany.
16. Możesz je filtrować według „Partner Association type”, czyli sposobu w jaki jesteś z nimi powiązany.
17. A także według przedziału czasu, w którym zostały aktywowane.
18. Kafelek „Currently associated subscriptions” pokazuje aktualną listę subskrypcji Azure, z którymi jesteś powiązany.
19. Po wybraniu „Currently associated subscriptions” dostępne będą dwie zakładki. Pierwsza, „Summary”, pokazuje sposób powiązania z subskrypcją, natomiast druga, „Details”, szczegóły dotyczące poszczególnych subskrypcji, takie jak jej numer, datę dodania jako Digital Partner of Record (DPOR) itd.
18. Kafelek „Billed consumption $” określa zużycie wszystkich aktywnych subskrypcji Azure, z którymi jesteś powiązany.
19. Kafelek „Associated customers” zawiera podsumowanie zużycia Azure w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeden Klient może mieć zakupioną więcej niż jedną subskrypcję.
20. Wybierając „Associated customers” dostepne będą dwie zakładki 20. Wybierając „Associated customers” dostepne będą dwie zakładki. Pierwsza, „Summary”, zawiera podsumowanie informacji o subskrypcjach, z którymi jesteś powiązany z podziałem na sposób ich przypisania. Druga, „Details”, zawiera szczegółowe informacje na ich temat, takie jak zużycie, ID klienta itd.
21. Zakładka „Full DPOR subscription history” zawiera listę subskrypcji, do których byłeś lub jesteś przypisany jako Digital Partner of Record (DPOR).
22. Wybierając „Full DPOR subscription history” dostępny będzie widok podzielony na 3 kafelki. Pierwszy, „Total Partner of Record”, podsumowuje informacje o wszystkich subskrypcjach, do których byłeś lub jesteś przypisany określając ich status, zużycie, datę dopisania jako Digital Partner of Record (DPOR), a także to czy dana suskrypcja była powiązana z innym Partnerem.
23. Kafelek „Detached in last 30 days” zawiera informacje o subskrypcjach utraconych w przeciągu ostatnich 30 dni. „Utracone” oznacza subskrypcje nieodnowione lub te, do których został przypisany inny Digital Partner of Record (DPOR).
24. Kafelek „Total detached DPOR” zawiera podsumowanie informacji o wszystkich utraconych subskrypcjach, z którymi byłeś powiązany.
25. Wykres „Historical consumption” pozwoli Ci monitorować zużycie Azure w określonym czasie.
26. Wykresy „Active Use” porównują liczbę dostępnych stanowisk z liczbą aktywnych stanowisk dla subskrypcji Office 365, CRM Online, Enterprise Mobility i Power BI z podziałem na powiązane usługi. Poniżej dostępna jest tabela historycznego zużycia dla wybranego przedziału czasu, kategorii produktu i usług z nią powiązanych.
Więcej instrukcji dostępnych jest na https://aka Więcej instrukcji dostępnych jest na https://aka.ms/mpninstrukcje i na stronie Top Partner Questions. W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Partnera Microsoft pod numerem: +48 22 594 1997 lub poprzez formularz na stronie: http://aka.ms/ContactSupport Jeżeli nie uzyskają Państwo informacji potrzebnych do rozwiązania sprawy, prosimy o kontakt na adres: mpnpl@microsoft.com i podanie numeru zgłoszenia z infolinii. Znajdź nas na: