Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym Działanie 10. 3 – Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.1 (10iv) – Doskonalenie zawodowe uczniów Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 XXXVII Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata 2014 -2020 15 czerwca 2018 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Opis znaczenia kryterium Kryteria dostępu L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 1. Wnioskodawcą w ramach projektu jest: - organ prowadzący objęte wsparciem szkoły lub placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie zawodowe lub - podmiot posiadający co najmniej 3- letnie doświadczenie w obszarze kształcenia zawodowego (z wyłączeniem osób fizycznych innych niż prowadzące działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów) w partnerstwie z organem prowadzącym. Doświadczenie, którym legitymuje się wnioskodawca musi pochodzić z okresu maksymalnie 5 lat przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku
Opis znaczenia kryterium L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 2. Projekt obejmuje działania zapewniające kompleksowość wsparcia rozwoju szkolnictwa zawodowego w województwie mazowieckim. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku 3. Projekt sprzyja oszczędnemu, efektywnemu i wydajnemu wydatkowaniu środków oraz zapewnia realizację wskaźników z zachowaniem efektywności kosztowej.
Opis znaczenia kryterium L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 4. Okres realizacji projektu nie przekracza 36 miesięcy. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku
Kryteria dostępu do oceny na etapie oceny merytorycznej L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 5. Projekt zakłada działania umożliwiające kształcenie u każdego ucznia uczestniczącego w projekcie jednocześnie przynajmniej 1 kompetencji kluczowej i co najmniej 3 umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, w tym obowiązkowo tych dotyczących innowacyjności i kreatywności. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku. 6. Realizacja wsparcia w ramach projektu przebiega na podstawie indywidualnie przeprowadzonej diagnozy potrzeb edukacyjnych szkoły i/lub placówki systemu oświaty prowadzącej/ych kształcenie zawodowe, w tym uczniów oraz nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu.
Kryteria dostępu do oceny na etapie oceny merytorycznej L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 7. Projekt w odniesieniu do rozwoju edukacji zawodowej uwzględnia potrzeby lokalnego/regionalnego rynku pracy. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku. 8. Przedsięwzięcia realizowane w ramach projektu uwzględniają indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów objętych wsparciem.
Opis znaczenia kryterium L.p. Kryterium Opis znaczenia kryterium 9. Przedsięwzięcia finansowane w ramach projektu ze środków EFS stanowią uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły lub placówki systemu oświaty przed rozpoczęciem realizacji projektu. Niespełnienie kryterium skutkuje odrzuceniem wniosku. 10. Stworzone w ramach projektu materiały edukacyjne są opublikowane na wolnych licencjach.
KRYTERIA MERYTORYCZNE SZCZEGÓŁOWE Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 1. Projekt przewiduje realizację działań planowanych w projekcie w partnerstwie z instytucjami otoczenia społeczno-gospodarczego szkół. 0/3 pkt realizacja projektu w partnerstwie: 0 pkt - brak partnerstwa lub brak informacji w tym zakresie 1 pkt - z 1 partnerem, 2 pkt - z 2 partnerami , 3 pkt - z 3 i więcej partnerami 3 Odwołać się do analizy potrzeb.
L.p. Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 2. Projekt przewiduje doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu na studiach podyplomowych lub kursach kwalifikacyjnych przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego w ramach zawodów nowo wprowadzonych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, zawodów wprowadzonych w ramach modernizacji oferty kształcenia zawodowego albo nowoutworzonych kierunków nauczania lub zawodów, na które występuje deficyt na regionalnym rynku pracy oraz braki kadrowe nauczycieli. 0/6 pkt podjęcie w projekcie działań mających na celu doskonalenie umiejętności […], w ramach zawodów nowo wprowadzonych do klasyfikacji, zawodów wprowadzonych w ramach modernizacji oferty kształcenia, Nowoutworzonych kierunków nauczania lub zawodów 0 pkt - brak powyższych działań lub brak informacji w tym zakresie, 3 pkt - podjęcie przynajmniej jednego z powyższych działań, 6 pkt - podjęcie przynajmniej dwóch z powyższych działań. 6
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 3. Projekt zakłada stworzenie nowych lub doposażenie istniejących międzyszkolnych pracowni umożliwiających praktyczną naukę zawodu. 0/4 pkt stworzenie i/lub doposażenie międzyszkolnej/ międzyszkolnych pracowni w ramach projektu oraz udostępnienie jej/ich innym szkołom 0 pkt - brak powyższych działań lub brak informacji w tym zakresie. 2 pkt - stworzenie i/lub doposażenie międzyszkolnej/międzyszkolnych pracowni i udostępnienie 1 szkole, 4 pkt - stworzenie i/lub doposażenie międzyszkolnej/międzyszkolnych pracowni i udostępnienie 2 szkołom i więcej. 4 Odwołać się do analizy potrzeb.
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 4. Projekt zakłada, że realizowane będą działania w zakresie kształcenia w miejscu pracy bądź programy stażowe umożliwiające nabywanie kompetencji zawodowych w rzeczywistym środowisku pracy. 0/6 pkt 0 pkt - działania w ramach projektu realizowane w wyposażonej przyszkolnej pracowni zawodowej/warsztacie, 2 pkt - działania w ramach projektu realizowane w miejscu pracy 6 Odwołać się do analizy potrzeb.
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 5. Projekt zakłada partycypację finansową pracodawcy na poziomie minimum 5% w kosztach organizacji i prowadzenia stażu i/lub praktyki zawodowej w przedsiębiorstwach. 0/2 pkt partycypacja finansowa pracodawcy na poziomie minimum 5% w kosztach organizacji i prowadzenia stażu i/lub praktyki zawodowej w przedsiębiorstwach: 0 pkt - brak partycypacji lub brak informacji w tym zakresie, 2 pkt - partycypacja finansową pracodawcy na poziomie minimum 5%. 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 6. Działania w zakresie kształtowania i rozwijania u uczniów i słuchaczy szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy są realizowane z wykorzystaniem e-podręczników bądź e-zasobów/ e-materiałów dydaktycznych stworzonych dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020. . 0/2 pkt 0 pkt – nie są wykorzystane e-podręczniki bądź e-zasoby/e-materiały dydaktyczne stworzone dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020 lub brak informacji w tym zakresie, 2 pkt – są wykorzystane e-podręczniki bądź e-zasoby/e-materiały dydaktyczne stworzone dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020. 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 7. Projekt jest realizowany wyłącznie na rzecz szkół z terenu miast średnich lub miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze. 0/2 pkt pkt – wsparciem nie są objęte szkoły wyłącznie z terenu miast średnich lub miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, ewentualnie brak informacji w tym zakresie, 2 pkt – wsparciem są objęte szkoły wyłącznie z terenu miast średnich lub miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze. 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 8. Projekt jest zgodny z programem rewitalizacji obowiązującym na obszarze, na którym jest realizowany. 0/2 pkt zgodność projektu z programem rewitalizacji: 0 pkt – nie jest zgodny lub brak informacji w tym zakresie 2 pkt - jest zgodny 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
Lp Kryterium Punktacja Max. Liczba punktów 9. Projekt wynika z Planu Inwestycyjnego dla subregionu objętego problemowym Obszarem Strategicznej Interwencji (OSI problemowymi). 0/2 0 pkt – projekt nie wynika z Planu Inwestycyjnego dla subregionu objętego problemowym Obszarem Strategicznej Interwencji (OSI problemowymi) lub brak informacji w tym zakresie; 2 pkt - projekt wynika z Planu Inwestycyjnego dla subregionu objętego problemowym Obszarem Strategicznej Interwencji (OSI problemowymi) 2 Odwołać się do analizy potrzeb.
Dziękuję za uwagę Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego Biuro Programowania EFS dsrr@mazovia.pl