Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Advertisements

Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Geometria obrazu Wykład 5
Gimp Przygotowała: Paulina Krupa Joanna Cieślar Zapraszamy :)
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
Przestrzenie barw.
KALIBRACJA URZĄDZEŃ WEJŚCIA - WYJŚCIA
Grafika komputerowa Wykład I Konstanty Kalicki
dotyczące plików graficznych
Łukasz Piwowar Anna Kapecka 11.XI.2001
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Agata Józefowicz Gimnazjum w Skórzewie
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
Grafika wektorowa i bitmapa
Podstawy grafiki komputerowej
Grafika komputerowa Zuzanna Augustyniak Semestr IV.
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Temat: Grafika komputerowa.
Symulacje komputerowe
Programy graficzne: rastrowe, wektorowe, CAD, wersje AutoCADa.
GRAFIKA KOMPUTEROWA Co mamy z reklamy?
GRAFIKA W REKLAMIE.
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
FOTOMOZAIKI Tomasz Szymanowski, 8 czerwca Wstęp Fotomozaika – obraz złożony z innych obrazów. Cel projektu – stworzenie programu generującego fotomozaiki.
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
GRAFIKA WEKTOROWA I RASTROWA
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Grafika Rastrowa.
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Aleksandra Welik kl. II lic.
Skanery i digitizery.
Kolory w kodzie RGB i HEX
Monika Majewska-Dziuba Marcin Czarnota
Wstęp do grafiki komputerowej
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Drukarki.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
Opracowywanie materiałów multimedialnych
Grafika komputerowa Postrzeganie światła Modele barw
Modele powstawania barw
Grafika rastrowa - parametry
Grafika Komputerowa.
Grafika na stronie internetowej
Modele barw.
Grafika komputerowa.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
Urządzenia wyjściowe.
Multimedia Wzrok i właściwości widzenia. Modele barw.
Wzrok i właściwości widzenia
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Grafika komputerowa.
Figury płaskie Układ współrzędnych.
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
Rodzaje grafiki komputerowej. Lekcja 5. Spis treści Rodzaje grafiki komputerowej. Format graficzny, piksel, raster. Modele barwne zapisu plików graficznych.
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
Grafika Rastrowa.
Geometria obrazu Wykład 5
Grafika rastrowa i wektorowa
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
KOLORY W GRAFICE.
Opracował Tomasz Durawa
Rafał Zakrzewski kl. II ASP
Zapis prezentacji:

Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych (w przypadku grafiki dwuwymiarowej) lub brył geometrycznych (w przypadku grafiki trójwymiarowej), umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych, odpowiednio dwu- lub trójwymiarowym.

Grafika rastrowa Grafika rastrowa – prezentacja obrazu za pomocą pionowo-poziomej siatki odpowiednio kolorowanych pikseli na monitorze komputera, drukarce lub innym urządzeniu wyjściowym. Przykładem grafiki rastrowej jest zdjęcie wykonane aparatem cyfrowym.

Modele barw w grafice komputerowej Spośród modeli barw dostępnych w grafice komputerowej można wymienić następujące grupy kolorów: Kojarzone ze sprzętem - RGB - CMY, CMYK Kojarzone z użytkownikiem - HLS - HSV Niezależne - CIE XYZ - CIE Lab

Model CIE lab L - luminancja a - relacja czerwień - zieleń b - relacja błękit – zółć Zawiera cała przestrzeń widzialną. Wykorzystywany do obliczeń na barwach przez systemy zarządzania barwami CMS (Color Management Systems).

Model HSV (HSL) Hue – barwa (dominująca długość fali) Saturation – nasycenie (czystość pobudzenia) Value (Level) – jasność (jaskrawość) Wszystkie barwy postrzegane są jako światło pochodzące z oświetlenia. Model ma postać stożka, którego podstawą jest koło barw.

Model CMY Model subtraktywnego mieszania barw oparty o barwy C (cyan – zielono-niebieska), M (Magenta – purpurowa), Y (Yellow – żółta). Model ten został opracowany dla potrzeb poligrafii i wszystkich urządzeń wykorzystujących subtraktywne mieszanie barw.

KONIEC

Prezentację przygotowała: Milena Szymołon kl. II ISW