Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury oraz kończącego procedurę: już Procedury własne
Definiowanie procedur w wierszu poleceń ekranu tekstowego Napisz procedurę własną po wykonaniu której żółw narysuje prostokąt o boku 60 na 100 kroków. To samo polecenie możemy zapisać: Oto – rozpoczęcie definiowania procedury Prostokąt – nazwa procedury Powtórz 2 [np 60 lw 90 np 100 lw 90] – treść procedury Już – zakończenie definiowania procedury Procedury własne
Zdefiniuj procedurę pierwotną do rysunku Procedura własna: Oto płotek Powtórz 7 [np 40 pw 90 np 20 pw 90 np 40 lw 90 np 20 lw 90] Już Aby zobaczyć procedury należy nacisnąć F4 Napisz procedurę do rysowania sześciokąta: oto sześciokąt powtórz 6 [np 50 pw 60] Otwórz edytor i zmień procedurę, dorysowanie dwóch sześciokąt o różnych bokach. Procedury własne
Procedury z parametrem Oto pawie_oko :bok Powtórz 6 [np :bok pw 60] Już Zapis :bok oznacza, że w chwili wywołania procedury w wierszu poleceń trzeba podać konkretną wartość parametru. Oto kwadrat :bok Powtórz 4 [np :bok pw 90] Oto kwadraty :bok Powtórz 8 [kwadrat :bok PW 45] już Oto kwadraty1 : bok Powtórz 8 [powtórz 4 [np :bok pw 90] pw 45] Procedury własne
Animacje w Logo oto kwadrat powtórz 4 [np 130 pw 90] już Oto stoper_kwadratowy Powtórz 60 [kwadrat pw 6 czekaj 1000] Powtórz 60 ponieważ chcemy zrobić sekundnik, a sekund w minucie jest 60; Kwadrat – figura, która ma się nam obracać jako wskazówka wcześniej zdefiniowana; pw 6 kąt o jaki ma się obracać figura, 360:60=6; Czekaj 1000 – 1000ms=1000*10-3s=1 sekunda Procedury własne