Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
PROSTOKĄTY I KWADRATY.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
Rozpoznajemy wielokąty.
Rozpoznawanie wielokątów.
MANDALA.
Kurs Pascala – spis treści
Damian Urbańczyk PHP Obsługa sesji.
Pola Figur Płaskich.
WIELOKĄTY PRZYKŁADY WIELOKĄTÓW TRÓJKĄTY CZWOROKĄTY WIELOKĄTY FOREMNE.
Wzory skróconego mnożenia Klikaj....
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Andrzej Jędryczkowski Nie da się napisać większego programu bez podziału go na części zwane podprogramami. Podprogram to wyróżniona część programu.
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
Prezentacja A.Burghardt
Oś symetrii figury.
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Pliki Pojęcie i rodzaje plików Definicja typu plikowego Operacje wykonywane na plikach elementowych.
Tworzenie stron internetowych
Opracowanie Dorota Libera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Pola figur płaskich Stanisława Kalita.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
ITERACJA - powtórzenie
Podstawowe figury geometryczne
Modelowanie elementu sprężyny w kontekście zespołu cd.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Ćwiczenia w programie Simba 3D
Logo Środowisko pracy.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Temat: PROCEDURY Z PARAMETRAMI W LOGO KOMENIUSZ
1.Przykłady prostych algorytmów opisujących codzienne czynności
Czy znasz podstawowe wzory na pola i obwody czworokątów i trójkątów?
Program Logomocja.
LISTY HTML. Listy s ą definiowane za pomoc ą znacznika podstawowego innego dla ka ż dego rodzaju list Specyfikacja XHTML, zawiera specjalne znaczniki.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Podstawowe narzędzia programu Paint
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
Logomocja - tworzenie procedur
Temat: Wprowadzenie do programowania w środowisku LOGO KOMENIUSZ
Temat: LOGO KOMENIUSZ tworzenie grafik
Rekurencja.
Czworokąty Czworokąty 1.
Wstęp do Podstawy Programowania
Formatowanie dokumentów
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
POLA FIGUR I RESZTA.
Dowiązania (linki) twarde i symboliczne
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Tworzenie wykresów część I
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
czyli geometria (i nie tylko) w sztuce. Fraktale w Logo Komeniuszu
FIGURY GEOMETRYCZNE Pracę wykonali : Adam Nikodem Maksym Wróbel Bartłomiej Kaleta Szata graficzna i efekty: Adam Nikodem Materiały: Maksym Wróbel Bartłomiej.
Co to jest i gdzie występuje
Programujemy figury o równych bokach
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
PROCEDURY Definicję procedury rozpoczynasz od słowa oto. Następnie podaj nazwę procedury (nie może ona zawierać spacji), potem dodaj treść procedury. Koniec.
PARKIETAŻE PARKIETAŻE PARKIETAŻE.
Opracowała: Justyna Tarnowska
Rozpoznajemy wielokąty.
Pola figur płaskich.
Zapis prezentacji:

Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury oraz kończącego procedurę: już Procedury własne

Definiowanie procedur w wierszu poleceń ekranu tekstowego Napisz procedurę własną po wykonaniu której żółw narysuje prostokąt o boku 60 na 100 kroków. To samo polecenie możemy zapisać: Oto – rozpoczęcie definiowania procedury Prostokąt – nazwa procedury Powtórz 2 [np 60 lw 90 np 100 lw 90] – treść procedury Już – zakończenie definiowania procedury Procedury własne

Zdefiniuj procedurę pierwotną do rysunku Procedura własna: Oto płotek Powtórz 7 [np 40 pw 90 np 20 pw 90 np 40 lw 90 np 20 lw 90] Już Aby zobaczyć procedury należy nacisnąć F4 Napisz procedurę do rysowania sześciokąta: oto sześciokąt powtórz 6 [np 50 pw 60] Otwórz edytor i zmień procedurę, dorysowanie dwóch sześciokąt o różnych bokach. Procedury własne

Procedury z parametrem Oto pawie_oko :bok Powtórz 6 [np :bok pw 60] Już Zapis :bok oznacza, że w chwili wywołania procedury w wierszu poleceń trzeba podać konkretną wartość parametru. Oto kwadrat :bok Powtórz 4 [np :bok pw 90] Oto kwadraty :bok Powtórz 8 [kwadrat :bok PW 45] już Oto kwadraty1 : bok Powtórz 8 [powtórz 4 [np :bok pw 90] pw 45] Procedury własne

Animacje w Logo oto kwadrat powtórz 4 [np 130 pw 90] już Oto stoper_kwadratowy Powtórz 60 [kwadrat pw 6 czekaj 1000] Powtórz 60 ponieważ chcemy zrobić sekundnik, a sekund w minucie jest 60; Kwadrat – figura, która ma się nam obracać jako wskazówka wcześniej zdefiniowana; pw 6 kąt o jaki ma się obracać figura, 360:60=6; Czekaj 1000 – 1000ms=1000*10-3s=1 sekunda Procedury własne