Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Plan debaty 1. Przywitanie uczestników debaty. 2. Przedstawienie celu spotkania. 3. Zaprezentowanie planu spotkania. 4. Charakterystyka tematu debaty. 5. Analiza wyników ankiety. 6. Dyskusja, zapisanie wniosków a) Jak oceniasz aktywność społeczną o polityczną młodzieży? b) Co mogłoby zachęcić młodych ludzi do większego udziału w życiu społecznym? c) Jak zachęcić młodzież do udziału w życiu politycznym (np. do udziału w wyborach)? d) Czy młodzi ludzie, którzy nie mają prawa do głosowania, mogą wpływać na decyzje rządzących ? e) Jak zachęcić Polaków do udziału w wyborach do Europarlamentu ? 7. Podsumowanie debaty. 8. Podziękowanie i zakończenie spotkania.
Wyniki ankiety uczniów Samorządowego Gimnazjum nr 1 w Busku-Zdroju, dotyczącej ich udziału w życiu społecznym i politycznym
Kiedy Polska wstąpiła do Unii Europejskiej?
Kiedy odbywają się najbliższe wybory do Parlamentu Europejskiego?
Jak oceniasz swoją aktywność społeczną?
Jaką formę aktywności społecznej preferujesz?
Czy młodzież w wieku 16 lat powinna mieć czynne prawa wyborcze?
Gdyby obniżono czynne prawo wyborcze do Twojego przedziału wiekowego, to brałbyś/brałabyś udział w głosowaniach?
Gdy zbliżają się wybory prezydenckie, parlamentarne lub samorządowe-wiesz na kogo chciałbyś/chciałabyś głosować?
Czy czytujesz pisma lub witryny poświęcone polityce albo oglądasz programy na jej temat?
Czy uważasz, że udział w wyborach jest obowiązkiem każdego obywatela?
Czy warto brać udział w wyborach?