Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska 25.03.2014r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?
Advertisements

Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Szymon Chudziak, kl. 3C Michał Łuba,kl. 2B. Z wykresu wynika, że nasi gimnazjaliści w 78 % uważają debaty za dobrą formę uczestnictwa młodzieży w.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Patrycja Oświęcimska i Magdalena Stachowicz
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Ankieta nt. wolontariatu
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
5 rodzajów wolontariatu, jakie młody człowiek może wykonywać: E-wolontariat.pl Pomoc w szkole Pomoc w domu seniora Akcje charytatywne Schroniska dla zwierząt.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
KLASA OBYWATELSKA Miejskie Gimnazjum Nr 3
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.

XX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży – Wybory parlamentarne

Gdyby w wyborach można było głosować PRZECIWKO partiom i kandydatom, każdy pełnoletni obywatel znalazłby czas, żeby wziąć w nich udział. Czyli co młodzi myślą o demokracji Brakuje Nam odpowiednich przedstawicieli Sami nie mamy na nic wpływu Okłamują nas

Pytanie Jak jest w tej chwili? Dlaczego tak jest i co musi się wydarzyć, żeby to zmienić?

Demokracja?

Pytanie Co Państwo myślą o tej aktywizacji młodych w Internecie? Czy przynosi to jakąś korzyść? Czy jest to raczej metoda anonimowego, najczęściej wulgarnego odstresowania się?

Pytanie Co Państwu wiadomo na temat wcześniej wspomnianego ruchu społecznego?

W takim razie, co robimy? OGRANIZACJE POZARZĄDOWE!

Rodzaje organizacji pozarządowych: organizacje samopomocy organizacje opiekuńcze organizacje przedstawicielskie organizacje mniejszości organizacje tworzone ad hoc organizacje hobbystyczno-rekreacyjne organizacje zadaniowe

Pytania Co według Państwa stanowi najlepszą metodę wpływu na nasze otoczenie, szkołę, miejscowość, region, czy kraj? W jaki sposób w okresie między wyborami możemy wyrażać swoje zdanie i co zrobić, aby nasz głos był słyszalny?

Wyniki ankiety Czy słyszałeś/słyszałaś o organizacjach pozarządowych (fundacjach, stowarzyszeniach)? Jeśli tak, o jakich?

Wyniki ankiety Czy brałeś/brałaś udział w akcji charytatywnej? Jeśli tak, w jakiej?

Pytanie Czy możemy Państwa prosić o podzielenie się z nami swoimi doświadczeniami, dobrymi praktykami w realizowaniu różnych akcji społecznych?

Nie pytaj co Polska może zrobić dla Ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla Polski!

MŁODY CZŁOWIEK TEŻ MA DOBRE POMYSŁY! Może warto ich posłuchać?

DZIĘKUJEMY!