OBIEKTY Utworzenie obiektu var osoba = { „imię”:”Anna”,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Advertisements

Podstawowe pojęcia związane z Active Directory
Wzorce.
Algorytmy – zapis struktur programowania
Autor Roman Jędras Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Przedmiot:
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 6: Tablice, rekordy, zbiory.
Wskaźniki. Definiowanie wskaźników Wskaźnik może wskazywać na obiekt dowolnego typu. int * w; char * Wsk_Znak; float * Wskaz_Real; Przykłady: Wskaźnik.
Struktury.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Podstawy programowania
Pliki. Pliki Pliki jako pamięć nieulotna Pliki jako pamięć nieulotna Nazwy, atrybuty i prawa dostępu Nazwy, atrybuty i prawa dostępu atrybuty atrybuty.
Wskaźnik może wskazywać na obiekt dowolnego typu. int * w; char * Wsk_Znak; float * Wskaz_Float; Przykład: Wskaźnik przechowuje adres obiektu wskazanego.
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
Pliki tekstowe. Operacje na plikach. mgr inż. Agata Pacek.
W tej prezentacji pokażemy Wam jak założyć konto na edukreator.pl.
Wstęp do JavaScriptu Marek Magiera Październik 2003r.
Definicja pliku tekstowego Operacje wykonywane na plikach tekstowych
Podstawy programowania
Pliki Pojęcie i rodzaje plików Definicja typu plikowego Operacje wykonywane na plikach elementowych.
Pliki tekstowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików tekstowych. Pliki takie zawierają informację niezakodowaną
TECHNOLOGIE INTERNETOWE
Janusz ROŻEJ GENERATORY APLIKACJI Generatory aplikacji Janusz ROŻEJ
PROJEKTGEOGRAFIAKULTURA POWRÓT ODPOWIEDŹ
ASP BAZY. 2.2 S. Wolek Wst. do Inf. Połączenie z bazą danych przez ADO (ActiveX Data Object) do: - źródła ODBC - bazy z podanie nazwy sterownika ODBC.
Struktura folderów w systemie Windows
Systemy wizualizacji i kontroli obiektów hydrotechnicznych
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 15 PIERWSZE KROKI.
PORTAL Z KARTKAMI ŚWIĄTECZNYMI
Window title Powiązania Firmy Osoby Imię: Nazwisko: Źródła: KtoKogo
Window title Powiązania Firmy Osoby Imię: Nazwisko: Źródła: KtoKogo
Window title Wyszukaj użytkownika Szukaj Imię: Nazwisko: Powiązania Źródła: KtoKogo KRS.
Window title Wyszukaj użytkownika Szukaj Imię: Nazwisko: Powiązania.
Window title Wyszukaj użytkownika Szukaj Imię: Nazwisko: Powiązania Szczegóły.
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 7 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/20 Dariusz Wardowski.
Ustawa o zmianie imienia i nazwiska
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 8.
Jak korzystać z zapisów on-line ? Dostęp do zapisów on-line.
ASP BAZY DANYCH. 2 S. Wolek Wst. do Inf. Połączenie z bazą danych przez ADO (ActiveX Data Object) do: - źródła ODBC - bazy z podanie nazwy sterownika.
Projektowanie stron WWW
Administrowanie serwerem sieci lokalnej
Wykład 3 Programowanie obiektowe. Dokument HTML składa się z obiektów (standardowych i utworzonych przez użytkownika). Głównym obiektem jest document,
J A V A S C R I P T Obiekty Opracowała: Anna Śmigielska.
System plików.
Temat 8: Pętle.
DOM Ewa Dukała Piotr Muszyński. DOM DocumentBuilder Factory Document Builder XML Data object obiectobject DocumentDOM.
Technologie internetowe Wykład 7 Kontrola danych użytkownika.
Diagram obiektów Diagram obiektów ukazuje elementy i związki z diagramu klas w ustalonej chwili. Diagram obiektów jest grafem złożonym z wierzchołków i.
Obiekty DOM.
Iga Lewandowska I EMII MU
Algorytmy równoległe Algorytm równoległy pozwala na wykonywanie w danej chwili więcej niż jednej operacji. EREW - wyłączny odczyt i wyłączny zapis; CREW.
ŁÓDŹ Budowa cyfrowego archiwum przy pomocy aplikacji IBM DB2 Content Manager Anna Leśniak 18 stycznia 2005.
Wykład 4 Programowanie obiektowe. Tworzenie własnych obiektów Słowo kluczowe this W JavaScript można tworzyć własne obiekty. Wykorzystuje się tu zapis.
Modelowanie model związków encji
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siedlcach ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Temat: Tworzenie bazy danych
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Usługa CBB (Centralna Baza Beneficjentów)
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Szablon prezentacji ITC (pl) z menu po lewej
Dane, zmienne, instrukcje
Tworzenie planu rozmieszczenia ławek szkolnych
PGO - Projektowanie i implementacja pierwszych klas
Nazwa wydarzenia Wydarzenie — wprowadzenie Podtytuł wydarzenia Data
Tworzenie planu rozmieszczenia ławek szkolnych
Zapis prezentacji:

OBIEKTY Utworzenie obiektu var osoba = { „imię”:”Anna”, „nazwisko”:”Kowalska”, „adres”:{ „ulica”:”Malinowa 85”, „miasto”:”Gliwice” } var str = "Dane odczytane z obiektu osoba:<br/>"; str += "Imię: " + osoba.imię + "<br/>"; str += "Nazwisko: " + osoba.nazwisko + "<br/>"; str += "Adres ulica: " + osoba.adres.ulica +"<br/>"; str += "Adres miasto: " + osoba.adres.miasto + "<br/>";

OBIEKTY Różne sposoby dostępu do właściwości obiektów var str = ""; var punkt ={}; var osoba = {}; punkt['x'] = 100; punkt['y'] = 200; var właściwość1 = "imię"; var właściwość2 = "nazwisko"; osoba[właściwość1] = "Anna"; osoba[właściwośc2] = "Jabłońska"; document.write("punkt.x= " + punkt.x + "<br/>"); document.write("punkt['y'] = " + punkt['y'] + "<br/>"); document.write("osoba[właściwość1] = " + osoba[właściwość1] + "<br/>"); document.write("osoba[właściwość2] = " + osoba['nazwisko']);

OBIEKTY Automatyczny zapis i odczyt właściwości var str = ""; var obiekt = {}; var j = 10; for(i=0; i<5; i++){ obiekt["dana" + i] = j; j += 10; } str += "dana" + i + " =; str += obiekt["dana" + i]; str += "<br/>"; document.write(str);

OBIEKTY Funkcja jako składowa obiektu var str = ""; var punkt={}; punkt.x = 3; punkt.y = 4; punkt.odległość = function(){ return Math.sqrt(this.x * this.x + this.y * this.y); } var d = punkt.odległość(); str += "Wynikiem wywołania metody odległosc obiektu punkt"; str += "jest wartośc ' + d + "."; document.write(str);

Użycie metody przyjmującej argumenty w standardzie JSON OBIEKTY Użycie metody przyjmującej argumenty w standardzie JSON var str = ""; var punkt={ punkt:x = 3, punkt:y = 4, odległość : function() { return Math.sqrt(this.x * this.x + this.y * this.y); }, przesuń : function(px, py) this.x += px; this.y += py; } }; var d1 = punkt.odległość(); punkt.przesun(2,6); var d2 = punkt.odległość() str += "Początkowa odległośc punktu od poczatku "; str += "układu współrzędnych to " + d1 + ".<br/>"; str += "Po przesunieciu odległośc punktu od początku "; str += "układu współrzędnych to " d2 + ".<br/>"; document.write(str);

Użycie metody przyjmującej argumenty w standardzie JSON OBIEKTY Użycie metody przyjmującej argumenty w standardzie JSON var str = ""; var punkt={ punkt:x = 3, punkt:y = 4, odległość : function() { return Math.sqrt(this.x * this.x + this.y * this.y); }, przesuń : function(px, py) this.x += px; this.y += py; } }; var d1 = punkt.odległość(); punkt.przesun(2,6); var d2 = punkt.odległość() str += "Początkowa odległośc punktu od poczatku "; str += "układu współrzędnych to " + d1 + ".<br/>"; str += "Po przesunieciu odległośc punktu od początku "; str += "układu współrzędnych to " d2 + ".<br/>"; document.write(str); Zadanie 1. Utwórz obiekt zawierający 10 właściwości o nazwach zgodnych ze schematem LN, gdzie N to indeks od 1 do 10, a L to litera A dla indeksów parzystych i B dla nieparzystych (czyli nazwy kolejnych właściwości to B1, A2, B3, A4 itd.). Właściwościom o indeksach parzystych przypisz wartość 0, a pozostałym – 1. Do utworzenia obiektu użyj pętli. Zadanie 2. Do funkcji przesuń z listingu obok dodaj instrukcje sprawdzające, czy argumenty mogą być interpretowane jako wartości liczbowe. Jeśli nie mogą, nie dokonuj modyfikacji właściwości x i y.

FUNKCJE Funkcja przypisywana zmiennym var str = ""; var razyDwa = function(arg){ return 2 * arg; } var pomnóż = razyDwa; var wynik1 = razyDwa(8); var wynik2 = pomnóż(8); str += "razyDwa(8) =" + wynik1; str += "<br/>; str += "pomnóż(8) = + wynik2; document.write(str);

FUNKCJE Funkcja jako argument innej funkcji var f1 = function(arg){ arg(); } var f2 = function(){ alert("Jestem funkcją f2."); f1(f2);

Funkcja jako argument innej funkcji FUNKCJE Funkcja jako argument innej funkcji var suma = function(arg1, arg2){ return arg1 + arg2; } var różnica = function(arg1, arg2){ return arg1 - arg2; function oblicz(arg1, arg2, działanie){ var wynik = działanie(arg1, arg2); return Math.sqrt(wynik); var wynik1 = oblicz(10, 5, suma); var wynik2 = oblicz(10, 5, różnica); alert('Pierwszy wynik to ' + wynik1); alert('Drugi wynik to ' + wynik2); Zadanie 1. Zmień kod z listingu obok tak, aby funkcje suma i różnica nie były przypisywane zmiennym, ale definiowane w sposób klasyczny. Zadanie 2. Dopisz do kodu z listingu obok instrukcje umożliwiające obliczenie iloczynu i ilorazu(upewnij się że nie będzie pobrany argument = 0.

FUNKCJE Dostęp do argumentów funkcji function f(arg1, arg2){ var str = ""; str += "Wartość arg1 = " + arg1; str += "\nwartość arg2 = " + arg2; str += "\nwartość arguments[0] = " + arguments[0]; str += "\nwartość arguments[1] = " + arguments[1]; str += "\nwartość arguments[2] = " + arguments[2]; alert(str); } f(10, "abc", 12.3);

Badanie liczby argumentów FUNKCJE Badanie liczby argumentów function suma(arg1, arg2){ if(argument.length !=2){ var str = "Błędna liczba argumentów.\n"; str += "Oczekiwano 2 a otrzymano "; str += "arguments.length + "."; alert(str); return NaN; } return arg1 + arg2; suma(10, 20); suma(1, 2, 3); Zadanie 1. Napisz funkcję, która przyjmuje dowolną liczbę argumentów liczbowych i zwraca wartość największego z nich

FUNKCJE okienko dialogowe typu alert z tekstem "Czemu to zrobiłeś!" <input type="button" id="guzik" value="Nie klikaj mnie" /> <script type="text/javascript"> function pokaz() { alert("Czemu to zrobiłeś!"); } document.getElementById('guzik').onclick = function() { pokaz() } </script> <input type="button" id="guzik" value="Nie klikaj mnie" onClick=„pokaz”/> <script type="text/javascript"> function pokaz() { alert("Czemu to zrobiłeś!"); } </script>

FUNKCJE 3 przyciski <form name="formularz"> <fieldset> <input type="button" id="guzik_1" value="Guzik 1" /> <input type="button" id="guzik_2" value="Guzik 2" />; <input type="button" id="guzik_3" value="Guzik 3" /> </fieldset> </form> <script type="text/javascript"> function wypisz(tekst) { alert(tekst) } document.getElementById('guzik_1').onclick = function() { wypisz('Ja jestem pierwszym guzikiem') } document.getElementById('guzik_2').onclick = function() { wypisz('Ja jestem drugim guzikiem') } document.getElementById('guzik_3').onclick = function() { napisz('A ja nie chce być ostatnim guzikiem :(') } </script>

Przekazanie i wyświetlenie argumentów funkcji FUNKCJE Przekazanie i wyświetlenie argumentów funkcji function alo(x, y, z) { if (arguments.length >= 3) { alert(arguments.length +'Przekazane argumenty to: ' +x+ '; ' +y+ '; ' +arguments[2]); } else { alert('Nie podałeś wystarczającej ilości argumentów '); alo(1,2,5,8,5,43,98); Zadanie 1. Zmodyfikuj powyższy kod tak, by funkcja wyświetlała dodatkowo wszystkie przekazane argumenty oraz ich sumę

Przykladowe rozwiązanie zadania 1 FUNKCJE Przykladowe rozwiązanie zadania 1 var tekst=""; var suma=0; function alo(x, y, z) { for(var i = 0;i<arguments.length;i++){ tekst+=arguments[i]+" "; suma+=arguments[i]; } //alert(arguments.length); //alert(arguments[1]+arguments[2]); alo(1,2,23,8,5,43,98); document.write("podałeś liczby: " + tekst+"<br/>"); document.write("suma wynosi: " + suma);

TABLICE Tworzenie tablicy var NazwaTablicy = new Array() var NazwaTablicy = [] var Tablica = new Array(10) var NazwaTablicy = ['Marcin','Ania','Agnieszka'] var NazwaTablicy = new Array('Marcin','Ania','Agnieszka') Dostęp do elementu tablicy document.write(NazwaTablicy[1]) Co się wyświetli? Ania

TABLICE Dodawanie nowych wartości do tablicy var Tablica = new Array('Marcin','Ania','Agnieszka') Tablica[3] = "Piotrek"; Tablica[4] = "Grzegorz"; document.write(Tablica[3] + ' i ' + Tablica[4]) Co się wyświetli? Piotrek i Grzegorz

TABLICE Właściwość length var Tablica = new Array('Marcin','Ania','Agnieszka','Piotrek','Grześ','Magda') for (x=0; x<Tablica.length; x++) { document.write(Tablica[x] + "<br />"); } Co się wyświetli? Marcin Ania Agnieszka Piotrek Grześ Magda Właściwość length document.write( Tablica[Tablica.length-1] ); Co się wyświetli? Magda

TABLICE Tablice asocjacyjne var Tablica = new Array() Tablica['chomik'] = "radioaktywny"; Tablica['kot'] = "zmutowany"; Tablica['pies'] = "Super Samson"; for (i in Tablica) { document.write('Wartosc tablicy ' + i + ' wynosi ' + Tablica[i]); } Co się wyświetli? Wartosc tablicy chomik wynosi radioaktywnyWartosc tablicy kot wynosi zmutowanyWartosc tablicy pies wynosi Super Samson

TABLICE Tablice asocjacyjne var Tablica = []; Tablica[0] = ['Marcin' , '183']; Tablica[1] = ['Ania' , '173']; Tablica[2] = ['Agnieszka' , '170']; document.write('imie: ' + Tablica[0][0] + ', wzrost: ' + Tablica[0][1]); document.write('imie: ' + Tablica[1][0] + ', wzrost: ' + Tablica[1][1]); document.write('imie: ' + Tablica[2][0] + ', wzrost: ' + Tablica[2][1]); Co się wyświetli? imie: Marcin, wzrost: 182 imie: Ania, wzrost: 173 imie: Agnieszka, wzrost: 170