Czas trwania projektu: 24 miesiące

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSIĘGOWOŚĆ W PROJEKTACH UE
Advertisements

Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Zmiany w zasadach finansowania PO KL oraz w wytycznych dot
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach.
wniosku o dofinansowanie projektu w ramach PO KL
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Koszty osobowe w kosztach pośrednich w ramach projektów PO KL Warszawa, 22 lutego 2012 r.
2 Dokumenty programowe: Program Operacyjny Kapitał Ludzki zatwierdzony decyzją Komisji Europejskiej K(2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r., zmienioną
TYTUŁ PREZENTACJI KATOWICE, 07 sierpnia 2012r. Kwalifikowalność wydatków w ramach PO KL.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Departament Europejskiego Fundusz Społeczny Kwalifikowalność wydatków zgodnie Kwalifikowalność wydatków zgodnie z obowiązującymi przepisami (kluczowe zmiany)
Kwalifikowalność wydatków w ramach PO KL
3. Kwalifikowlaność wydatków w ramach Poddziałania POKL Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Wkłady własne oraz ocena potencjału projektodawcy w ramach projektów finansowanych z EFS Michał Dymkowski.
3 czerwca 2015 r. Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego.
2-3 lipiec 2015 r. Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kwalifikowalność wydatków
Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego Etap Wdrażania Projektu.
WKŁAD WŁASNY NIE MUSI STANOWIĆ WŁASNOŚCI BENEFICJENTA
Możliwości pozyskania dofinansowania z funduszy UE w perspektywie „Przemysł konny – szkolnictwo zawodowe” Projekt współfinansowany ze środków.
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Budżet i kwalifikowalność wydatków.
Założenia dotyczące zasad kwalifikowalności wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS w perspektywie finansowej
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 4.2 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady kwalifikowalności projektu i wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /16 dla Poddziałania Jakość edukacji zawodowej Regionalny.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Kwalifikowalność wydatków.
KONKURS OTWARTY NR 6/POKL/3.3.2/2009 „Przygotowanie wybranych szkół do realizacji praktyk przez studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela”
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu zamkniętego nr RPPM IZ /15 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu zamkniętego nr RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs dot. kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /15 dla Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Regionalny Program.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /16 dla Działania 5.3 Opieka nad dziećmi do lat 3 Regionalny Program Operacyjny.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
12 maja 2016 r. Konkurs na projekty mobilności ponadnarodowej osób bezpośrednio zaangażowanych w pracę z młodzieżą lub osobami młodymi zagrożonymi wykluczeniem.
Najczęstsze błędy we WND w zakresie kwalifikowalności Olsztyn, 22 czerwca 2016 r.
Pytania i odpowiedzi w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs – Kształcenie podyplomowe lekarzy POWR IP /16 Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs – Szkolenia pracowników administracyjnych w ochronie zdrowia POWR IP /16 Departament Funduszy.
Zasady tworzenia budżetu projektu Szkolenie pracowników administracyjnych w ochronie zdrowia DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA Warszawa,
PROGRAM ĆWICZEŃ Część II - PRAKTYKA 5. Przygotowanie projektu przygotowanie strategii monitoringu w projekcie przygotowanie strategii rekrutacji/promocji/upowszechniania.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs – Doskonalenie zawodowe pracowników innych zawodów istotnych z punktu widzenia funkcjonowania systemu ochrony.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu zamkniętego nr RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Wybrane aspekty kwalifikowalności wydatków
Zatrudnianie nauczycieli
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Założenia dotyczące zasad kwalifikowalności wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS w perspektywie finansowej
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 1
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
Wybrane aspekty kwalifikowalności wydatków
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 3
Warunki finansowe Konkurs nr RPWM IZ /18
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach Kielce, 9 października.
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Zapis prezentacji:

Czas trwania projektu: 24 miesiące Budżet: ok. 600 000 tysięcy Partner Ponadnarodowy: Firma XYZ, Niemcy- firma doradcza, produkt: innowacyjne e-kursy dla osób młodych pozostających bez pracy + program praktyk Partner II: Fundacja ‘Młodzi’, cel: wsparcie młodzieży na rynku pracy, doradztwo

POMYSŁ: Wprowadzenie na rynek polski innowacyjnego modelu wsparcia dla osób młodych pozostających bez pracy, na który skłądać się będą e-szkolenia oraz program praktyk Temat: Zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych bez pracy, w tym w szczególności osób, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET). Oczekiwane rozwiązania: wypracowanie i wdrożenie kompleksowych rozwiązań mających na celu aktywizację edukacyjno-zawodową osób młodych w wieku 15–29 lat, które spełniają łącznie trzy warunki, tj.: nie pracują (tj. są bezrobotne lub bierne zawodowo), nie kształcą się (tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym) ani nie szkolą się (tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy) Rodzaje działań w projekcie: transfer nowych rozwiązań i ich zaadoptowanie i wdrożenie wymiana doświadczeń i informacji

KOSZTY W PROJEKCIE Koszty: pośrednie bezpośrednie Koszty projektu są przedstawiane we wniosku o dofinansowanie, w formie budżetu zadaniowego w części szczegółowy budżet projektu.

MONITORING Na etapie planowania projektu: DLACZEGO MONITORUJEMY? – CEL MONITORINGU Jakie są najistotniejsze cele prowadzenia monitoringu, jego funkcje i kontekst w odniesieniu do poszczególnych etapów cyklu projektu? KTO MONITORUJE? - ZESPÓŁ MONITORINGU Kto będzie odpowiedzialny za prowadzenie monitoringu? Jak duży powinien być Zespół ds. monitorowania i jak będą podzielone role pomiędzy kluczową kadrę zarządzającą?

KOSZTY W PROJEKCIE Koszty: pośrednie bezpośrednie Koszty projektu są przedstawiane we wniosku o dofinansowanie, w formie budżetu zadaniowego w części szczegółowy budżet projektu.

KOSZTY W PROJEKCIE Koszty pośrednie to: koszty niezbędne do realizacji projektu, ale nie dotyczące bezpośrednio głównego przedmiotu projektu; koszty administracyjne związane z obsługą projektu; koszty rozliczane wyłącznie ryczałtowo z wykorzystaniem stawek procentowych

KOSZTY W PROJEKCIE W ramach kosztów bezpośrednich : zgodność kosztów ze stawkami rynkowymi; źródła finansowania; formę zaangażowania personelu projektu i wymiar czasu pracy; wkład własny.

KOSZTY W PROJEKCIE Do kosztów pośrednich w ramach EFS zaliczamy m.in.: koszty personelu zarządzającego projektem; koszty zarządu; koszty personelu obsługowego i obsługi księgowej; amortyzacja, najem lub zakup aktywów używanych na potrzeby ww. personelu; koszty utrzymania powierzchni biurowych, opłaty za media; wydatki związane z otworzeniem lub prowadzeniem rachunku bankowego; działania informacyjno-promocyjne projektu; koszty sprzątania pomieszczeń związanych z obsługą administracyjną projektu; koszty zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy.

KOSZTY W PROJEKCIE Koszty pośrednie rozliczane są wyłącznie z wykorzystaniem stawek ryczałtowych: 25 % kosztów bezpośrednich - w przypadku projektów o wartości do 1 mln PLN włącznie; 20 % kosztów bezpośrednich - w przypadku projektów o wartości powyżej 1 mln PLN do 2 mln PLN włącznie; 15 % kosztów bezpośrednich - w przypadku projektów o wartości powyżej 2 mln PLN do 5 mln PLN włącznie; 10 % kosztów bezpośrednich - w przypadku projektów o wartości przekraczającej 5 mln PLN.

KOSZTY W PROJEKCIE Wydatki związane z zaangażowaniem osoby wykonującej zadania w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile: obciążenie z tego wynikające nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie; łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i FS oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie; wykonanie zadań potwierdzone jest protokołem, wskazującym prawidłowe wykonanie zadań, liczbę oraz ewidencję godzin w danym miesiącu kalendarzowym poświęconych na wykonanie zadań w projekcie.  

KOSZTY W PROJEKCIE Koszty związane z wyposażeniem stanowiska pracy personelu projektu są kwalifikowalne w pełnej wysokości, wyłącznie w przypadku personelu projektu zatrudnionego na podstawie stosunku pracy w wymiarze co najmniej 1/2 etatu. W ramach projektu mogą być kwalifikowalne koszty delegacji służbowych oraz koszty związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych personelu projektu, pod warunkiem, że jest to niezbędne dla prawidłowej realizacji projektu oraz koszty te zostały uwzględnione w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie projektu.

KOSZTY W PROJEKCIE Zlecanie zadań- oznacza powierzenie wykonawcom zewnętrznym realizacji całości działań merytorycznych, które nie mogą przekroczyć 30% wartości projektu, chyba że jest to uzasadnione specyfiką projektu. Nie jest kwalifikowalne zlecanie usługi merytorycznej przez beneficjenta partnerom projektu i odwrotnie. Zleceniem usługi merytorycznej nie jest zakup pojedynczych towarów lub usług ani angażowanie personelu projektu.

KOSZTY W PROJEKCIE W ramach projektów, w których wartość wkładu publicznego (środków publicznych) nie przekracza wyrażonej w PLN równowartości 100.000 EUR, stosowanie uproszczonych metod rozliczania wydatków jest obligatoryjne. W ramach uproszczonych metod występują: Stawki jednostkowe, Kwoty ryczałtowe.

KOSZTY W PROJEKCIE Środki trwałe – rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki organizacyjnej. Wartości niematerialne i prawne – nabyte przez jednostkę, zaliczane do aktywów trwałych, prawa majątkowe nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby jednostki.

KOSZTY W PROJEKCIE Środki trwałe ze względu na sposób ich wykorzystania w ramach i na rzecz projektu dzielą się na: środki trwałe bezpośrednio powiązane z przedmiotem projektu (np. wyposażenie pracowni komputerowych w szkole); środki trwałe wykorzystywane w celu wspomagania procesu wdrażania projektu (np. rzutnik na szkolenia). Wartość wydatków poniesionych na zakup środków trwałych o wartości jednostkowej równej i wyższej niż 350,00 PLN netto w ramach kosztów bezpośrednich oraz wydatków w ramach cross-financingu nie może łącznie przekroczyć 10% wydatków projektu.

KOSZTY W PROJEKCIE Wkład własny beneficjenta jest wnoszony do projektu: w formie pieniężnej; w formie niepieniężnej. Wkład własny niepieniężny może być wnoszony: przez beneficjenta ze składników jego majątku lub z majątku innych podmiotów; w postaci świadczeń wykonywanych przez wolontariuszy; w formie dodatków lub wynagrodzeń wypłacanych przez stronę trzecią na rzecz uczestników w projektach finansowanych ze środków EFS. Wkład własny rozliczany jest na podstawie oświadczenia składanego beneficjentowi przez inne podmioty lub wystawionego przez beneficjenta. Oświadczenie powinno pozwalać na identyfikację wnoszonego wkładu.