Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Konflikt w negocjacjach
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Przeciwdziałanie przemocy domowej
Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina, Język i my, Warszawa 1996, str. 30.
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Hubert Kaszyński IS UJ, Klinika Psychiatrii SU Anna Liberadzka
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Mniejszości Narodowe.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Zachowania niepożądane
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
warsztaty dla rodziców
Zadawanie pytań.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
1. Wiedza potoczna na temat świata społecznego to:
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Czym jest dla nas tolerancja?
Autoprezentacja.
POMYSŁY DO PRACY Z PRZEDSZKOLAKIEM NAD KSZTAŁTOWANIEM JEGO TOLERACJI
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Umiejętność obserwacji.
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Międzynarodowe stosunki kulturalne
PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM STEREOTYPOM NA TEMAT STAROŚCI
Temat: Społeczeństwo i hierarchia społeczna.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Kalendarz 2020.
AKCEPTACJA UCZUĆ CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Co to jest komunikacja ? Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Porozumiewamy się, aby zdobyć informacje, uczyć.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Komunikacja i jej formy :
Metody komunikowania się
Przestrzeń i dystans interakcji
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY
SPECJALNOŚĆ KOMPARATYSTYCZNA
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
W dniach w Karpaczu ( Wrocławski klub J zaprasza na warsztaty dla dorosłych osób jąkających się w dniach
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Kultura współczesnego świata
Emocje Marta Riess.
Zapis prezentacji:

Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE

Odmienności kulturowe w praktyce politycznej i gospodarczej Wzmocnienie skuteczności wspólnego działania ludzi dział na podobnych zasadach, jak: - reguła poznawania polisensorycznego; - zasada tworzenie pola elektro-magnetycznego. Odmienności kulturowe w praktyce politycznej i gospodarczej

Wzmocnienie skuteczności wspólnego działania ludzi działa na podobnych zasadach, jak: - reguła poznawania polisensorycznego; - zasada tworzenia pola elektro-magnetycznego.

Jedną z cech odróżniających ludzi jest ich kultura - narody, plemiona, nizinna a góralska (Szkoci i nasi górale). A przecież kultura jest komunikacją, a komunikacja emanacją kultury!

Komunikacja z ludźmi, to konfrontacja - z językiem, - zasadami moralnymi i kulturowymi, -normami, -historią -oraz obyczajami.

Etnocentryzm i jego konsekwencje: (wszystko inne: złe, głupie, niezrozumiałe, szkodliwe itp. Vide: zniszczenie kultury Majów, Germanie - Słowianie, Zachód- kraje muzułmańskie, chłop żywemu nie przepuści..., .

To światopogląd pozwala traktować własną grupę jako centralną, a jej postępowanie jako wzorzec kulturowy, moralny czy nawet militarny (Rzymski żółw czy Wielecki krąg bojowo- obronny). My tworzymy wzorzec wszystkiego dla wszystkich wokół (?)

Relatywizm kulturowy skutecznym wyjściem- może jedynym?

Mówi on, że zrozumieć zachowania innych można jedynie wtedy, gdy rozpatruje się je w kontekście ich kultury i historii. Wszelkie oceny muszą być budowane w odniesieniu do tła kulturowego, w którym powstały!

Żadna z cech kulturowych, moralnych, politycznych czy obyczajowych nie jest zła czy niemoralna. Są tylko inne, różne od naszych.

Obcy- to kategoria inności, pozwalająca nam wytłumaczyć trudności w akceptacji, zrozumieniu, zbliżeniu.

Ale czy obcy dla siebie to też: -biedni i bogaci, -oficerowie i żołnierze niższej rangi, -wykształceni i mniej wykształceni, -Cyganie i Polacy, - dzieci i dorośli, - kobiety i mężczyźni?

Nasze własne doświadczenia kulturowe i historyczne wpływają na relacje z innymi: (Niemcy –Polacy, Rosjanie – Polacy, Niemcy –Anglicy, górale – cepry, Niemcy – Francuzi. Polacy – Czesi (Zaolzie), Polacy- Litwini (Muzeum polskiego knuta)

Komunikacja międzykulturowa utrudniona jest przez nieprzewidywalność reakcji „innego” ???

Nieudane próby generalizacji bodźców i reakcji . (przykłady)

Szkodliwe skutki kategoryzacji i partykularyzacji (dzielenia, strukturyzowania i rangowania ).

Komunikacja bezrefleksyjna jest jak latanie na automatycznym pilocie w trudnych, nieprzewidywalnych warunkach.

Antidotum na takie błędy jest Komunikacja refleksyjna – choć trudna, bo wymaga sporej wiedzy, intensywnego myślenia, pamięci i taktu.

Kontakt z „obcymi” wywołuje dwa rodzaje niepewności: - niepewność postaw, uczuć, poglądów, wartości i zachowań; - niepewność i możliwość niewłaściwej interpretacji i oceny reakcji (naszej i obcego).

Jedna z niewielu ponadkulturowych norm głosi: Jeśli ty zrobisz coś dla mnie, ja zrobię coś dla ciebie. I odwrotnie. Ale też: Jeśli ty mi coś zrobisz, spodziewaj się tego samego z mojej strony!

Przyczyny lęku w interakcji z innymi blokerem komunikacyjnym. -boimy się o wizerunek własny, o naszą samoocenę ( denerwuje nas na przykład własna nieporadność komunikacyjno - językowa); - obawiamy się negatywnych konsekwencji kontaktów z obcymi. Może „On” zechce nas wykorzystać czy zdominować? - obawiamy się negatywnych ocen obcego (jak wypadniemy w jego oczach); - lęk przed negatywną oceną tych kontaktów w oczach członków naszej grupy (kondominium rosyjsko-niemieckie)

Co minimalizuje te przeszkody?

Wysoka częstotliwość i powtarzalność kontaktów międzykulturowych !!!!