OBLICZANIE WYNIKÓW SRP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Znaki informacyjne.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
Filtracja obrazów cd. Filtracja obrazów w dziedzinie częstotliwości
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Ksantypa2: Architektura
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Przykładowe zastosowania równania Bernoulliego i równania ciągłości przepływu 1. Pomiar ciśnienia Oznaczając S - punkt spiętrzenia (stagnacji) strugi v=0,
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
Wpływ niskich temperatur na organizm człowieka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
Zapis prezentacji:

OBLICZANIE WYNIKÓW SRP MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI B Wartość na skali odpowiedzi dla pytań od 1 do 3 części B, stanowi wynik uzyskany przez respondenta. Wyniki dla pytań od 4 do 6 kodowane są zgodnie z tabelami 1, 2, 3. Tabela 1. Kodowanie wyników dla pytania nr 4 części B SRP Skala odpowiedzi Bardzo zły Raczej zły Znośny Dość dobry Bardzo dobry Kod 1 2 3 4 5 Tabela 2. Kodowanie wyników dla pytania nr 5 części B SRP Skala odpowiedzi Zdecydowanie najniższą Raczej niższą Przeciętną Raczej wyższą Zdecydowanie najwyższą Kod 1 2 3 4 5 Tabela 3. Kodowanie wyników dla pytania nr 6 części B SRP Skala odpowiedzi Bardzo słabo Słabo Przeciętnie Mocno Bardzo mocno Kod 1 2 3 4 5

OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI B Wyniki dla pytań od 7 do 13 kodowane są zgodnie z tabelą 4. Tabela 4. Kodowanie wyników dla pytań 7-13 części B SRP Skala odpowiedzi Kod 1 2 3 4 Wyniki dla pytań 14-18 kodowane są zgodnie z tabelą 5. Tabela 5. Kodowanie wyników dla pytań 14-18 częsci B SRP Skala odpowiedzi Zgadzam się Raczej się zgadzam Raczej się nie zgadzam Nie zgadzam się Kod 1 2 3 4 W celu interpretacji wyniku należy sprawdzić w tabelach wyników średnich, czy uzyskana wartość lokuje się poniżej czy powyżej średniej. W części B można dodatkowo uzyskać jeden wynik sumaryczny – odnoszący się do globalnego zadowolenia z pracy. W tym celu należy zliczyć wyniki surowe z pytań 7-13, następnie wyliczyć średnią i sprawdzić w odpowiedniej tabeli średnich czy uzyskana wartość dla „zadowolenia ogółem” znajduje się poniżej czy powyżej średniej.

OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI C & D W części C i D można uzyskać dwa rodzaje wyników: (1) wynik dotyczący występowania cech pracy stanowiących zagrożenia psychospołeczne, oraz (2) wynik dotyczący poziomu stresogenności cech pracy stanowiących zagrożenia psychospołeczne. W celu uzyskania wyniku (1) należy zakodować wyniki respondenta nadając odpowiedzi „NIE” – 0 punktów, a odpowiedzi „wcale”, „trochę”, lub „bardzo” – 1 punkt, zgodnie ze wzorem w tabeli 6. Tabela 6. Kodowanie wyników dla części C i D (występowanie zagrożeń psychospołecznych) Skala odpowiedzi Nie Wcale Trochę Bardzo Kod 1

OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI C & D W celu uzyskania wyniku (2) należy zakodować wyniki respondenta nadając odpowiedziom „wcale”, „trochę”, „bardzo” kolejne wartości liczbowe 1-2-3, zgodnie ze wzorem w tabeli 7. Tabela 7. Kodowanie wyników dla części C i D (stresogenność zagrożeń psychospołecznych) Skala odpowiedzi Nie Wcale Trochę Bardzo Kod brak danych 1 2 3 Uzyskane w ten sposób wyniki dostarczają dwóch rodzajów informacji: (1) na temat liczby występujących w danym miejscu pracy cech pracy stanowiących zagrożenia psychospołeczne i (2) na temat stresogenności tych cech pracy dla pracowników. Wyniki (1) i (2) można sprowadzić do wyniku ogólnego, lub do trzech wyników czynnikowych.

OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI C & D W SRP wyróżniony jest: czynnik treści pracy, czynnik kontekstu pracy, czynnik patologii. By uzyskać wyniki w zakresie czynników należy zliczyć wyniki z wymienionych poniżej pytań: czynnik treści pracy – pytania nr: 1, 2, 3, 4, 8, 13, 18, 19, 20, 21, 23, 30, 34, 40 czynnik kontekstu pracy – pytania nr: 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 25, 26, 27, 28, 29, 32, 33, 35, 37, 38, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 49, 50 czynnik patologii w pracy – pytania nr: 9, 16, 22, 24, 31, 36, 39, 47. Uzyskany średni wynik należy odnieść do odpowiednich tabel wyników średnich (dla występowania zagrożeń psychospołecznych), lub tabel norm (dla poziomu stresogenności zagrożeń psychospołecznych).

INTERPRETACJA WYNIKÓW SUROWYCH CZĘŚCI C & D (treść pracy) Wynik ogólny, oraz wyniki w czynniku treści i kontekstu powyżej średniej świadczą o występowaniu większej liczby zagrożeń i ocenianiu ich przez badanych jako bardziej stresogenne niż w próbie normalizacyjnej, co oznacza, że w badanym miejscu pracy wskazane jest wprowadzenie działań prewencyjnych lub interwencyjnych. Wyniki powyżej średniej w zakresie czynnika odnoszącego się do cech pracy związanych z jej treścią, oznaczają występowanie większej liczby, oraz wyższy poziom stresogenności takich właściwości pracy jak: wyposażenie stanowisk pracy (co może wynikać z np. problemów dotyczących rzetelności, dostępności, odpowiedniości, a także konserwacji oraz napraw sprzętu i urządzeń), projektowanie zadań (co może wynikać z np. braku zróżnicowania lub krótkich cykli pracy, pracy o dużym stopniu fragmentacji lub pozbawionej znaczenia, niedostatecznego wykorzystania umiejętności, wysokiego stopnia niepewności), obciążenie pracą/tempo pracy (związane z np. przeciążeniem lub niedociążeniem pracą, brakiem kontroli tempa pracy, znaczną presją czasu), rozkład czasu pracy (związany np. z pracą zmianową, pozbawionym elastyczności harmonogramem pracy, nieprzewidywalnymi godzinami pracy).

INTERPRETACJA WYNIKÓW SUROWYCH CZĘŚCI C & D (kontekst pracy) Wyniki powyżej średniej w zakresie czynnika odnoszącego się do cech pracy związanych z jej kontekstem, oznaczają występowanie większej liczby, oraz wyższy poziom stresogenności takich właściwości pracy jak: kultura i funkcjonowanie organizacji (wyrażających się poprzez np. słabą komunikację, niski poziom wsparcia w rozwiązywaniu problemów i rozwoju osobistym, brak definicji celów organizacyjnych), odpowiedzialność (wyrażającą się w nakładaniu na pracowników dużej odpowiedzialności indywidualnej lub zbiorowej za wykonanie zadań i błędy/straty w pracy), rozwój kariery (związany z np. stagnacją i niepewnością kariery, brakiem awansu, niską płacą, brakiem pewności zatrudnienia), zakres decyzji/kontrola (związane z np. ograniczonym uczestnictwem w procesie podejmowania decyzji, brakiem kontroli w pracy), stosunki interpersonalne w pracy (związane z np. społeczną lub fizyczną izolacją, słabymi relacjami z przełożonymi, konfliktami interpersonalnymi, brakiem wsparcia społecznego), relacja praca – dom (związane z np. wymaganą dyspozycyjnością, rezygnowania z czasu prywatnego na rzecz zadań zawodowych).

INTERPRETACJA WYNIKÓW SUROWYCH CZĘŚCI C & D (patologie w pracy) Wynik w zakresie występowania patologii w miejscu pracy nie powinien być interpretowany w odniesieniu do średniej, ponieważ żadna z badanych patologii nie powinna występować w miejscu pracy. Zatem uzyskanie przez pracownika w tym czynniku wyniku surowego „1” i powyżej, wskazuje na występowanie któregoś z rodzajów patologii: agresji psychicznej lub fizycznej, mobbingu, molestowania seksualnego lub dyskryminacji, i jest uzasadnieniem konieczności jak najszybszego podjęcia działań interwencyjnych.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ…

FORMA BADANIA …I ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z POZOSTAŁYMI CZĘŚCIAMI MODUŁU SZKOLENIOWEGO CZĘŚĆ 1. CZYM SĄ ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I JAKIE SĄ ICH SKUTKI? CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE