Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RYSUNKU TECHNICZNEGO GEOMETRYCZNE ZASADY
Advertisements

Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Filip Starzyński Grafika 2d - Podstawy Filip Starzyński
dotyczące plików graficznych
KINEMATYKA Kinematyka zajmuje się związkami między położeniem, prędkością i przyspieszeniem badanej cząstki – nie obchodzi nas, skąd bierze się przyspieszenie.
Grafika rastrowa i wektorowa, przetwarzanie obrazu
Geometria obrazu Wykład 6
Wielkości skalarne i wektorowe
Te figury są symetryczne względem pewnego punktu
I Grafika wektorowa.
Wykonał: Tomasz Nocek kl. III B
Funkcje liniowe Wykresy i własności.
Grafika wektorowa i bitmapa
Modele (graficznej reprezentacji) danych przestrzennych
Fraktale i chaos w naukach o Ziemi
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Temat: Grafika komputerowa.
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Programy graficzne: rastrowe, wektorowe, CAD, wersje AutoCADa.
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
Porównanie grafiki rastrowej i wektorowej
GRAFIKA KOMPUTEROWA Co mamy z reklamy?
GRAFIKA W REKLAMIE.
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Wykład 6. Redukcje odwzorowawcze
Grafika wektorowa.
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Matematyka Konstrukcje matematyczne, nie takie nudne jak je malują (w programie C.a.R). Patrycja Dąbrowska.
I ty możesz zostać grafikiem komputerowym!
Skalowalność … Obiekty na rysunkach wektorowych możemy dowolnie powiększać bez utraty jakości – nie pojawia się tutaj efekt rozmytych pikseli, a linie.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Animacja na stronie internetowej
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Monika Majewska-Dziuba Marcin Czarnota
GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO
Grafika i Komunikacja człowieka z komputerem
Paint - rysunki i nie tylko
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
Komputerowe malowanki
Obiekty w edytorze tekstu
Grafika komputerowa Graphics Image Manipulation Program (GIMP) - zaawansowany edytor grafiki rastrowej za darmo Virtual Reality Modelling Language (VRML)
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Grafika rastrowa - parametry
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Grafika komputerowa.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Grafika komputerowa.
Figury płaskie Układ współrzędnych.
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
Zadania grafika komputerowego Wiedza ; z zakresu zagadnień informatycznych, z zakresu terminologii graficznej, dobra znajomość języka angielskiego.
PODSTAWY PRACY W PROGRAMIE AUTOCAD OPISYWANIE RYSUNKÓW: ‒style tekstu; ‒wprowadzanie tekstu tekst wielowierszowy tekst jednowierszowy ‒edycja tekstu. WYMIAROWANIE.
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Dokument komputerowy w edytorze grafiki – tworzenie i zapisywanie
Geometria obrazu Wykład 5
GRAFIKA SZTUKA POWIELANIA.
Grafika rastrowa i wektorowa
Grafika wektorowa i rastrowa,oraz modele barw w grafice komputerowej.
Grafika wektorowa i rastrowa,oraz modele barw w grafice komputerowej.
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
Grafika komputerowa cz.2.
Opracował Tomasz Durawa
Zapis prezentacji:

Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 

Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych

Czym się różni grafika wektorowa od grafiki rastrowej? Grafikę wektorową w odróżnieniu do rastrowej można w nieograniczony sposób powiększać bez obaw o zmianę jej jakości. Można w łatwy sposób zmieniać jej kształt, kolor.

Przykłady różnicy grafiki wektorowej od rastrowej

Przykłady programów Adobe Illustrator DrawPlus Starter Edition Inkscape Real-DRAW Pro Xara Designer Pro

Zalety grafiki wektorowej skalowalność, prostota opisu, a przez możliwość modyfikacji poprzez zmianę parametrów obrazu, mniejszy rozmiar w przypadku zastosowań niefotorealistycznych (schematy techniczne, loga, flagi i herby, wykresy itp.), opis przestrzeni trójwymiarowych, możliwość użycia ploterów zgodnie z metodą ich pracy, bardzo dobre możliwości konwersji do grafiki rastrowej.

Wady grafiki wektorowej ogromna złożoność pamięciowa dla obrazów fotorealistycznych trywialne obiekty są proste, lecz bardzo skomplikowane tworzone rysunki nie dają realnej rzeczywistości wiekszosc programow do grafiki wektorowej zapisuje w swoim zewnetrznym formacie co uniemozliwia otwieranie ich przez inne aplikacje przed opublikowaniem w sieci grafiki wektorowej musza byc przeksztalcone w rastrowe.

Obiekty Druga nazwa grafiki wektorowej – grafika obiektowa – związana jest z faktem, iż obraz opisany jest za pomocą tzw. obiektów, które zbudowane są z podstawowych elementów nazywanych prymitywami, czyli prostych figur geometrycznych takich jak odcinki, krzywe, okręgi, wielokąty. Każdy z prymitywów opisywany jest za pomocą parametrów, np. w przypadku odcinka – współrzędnych jego końców, a w przypadku okręgu – współrzędnych środka i długości promienia. Obiekty takie mają także określone atrybuty mówiące np. o grubości i kolorze linii, kolorze wypełnienia figury lub wypełnieniu niejednolitym jak wypełnienie gradientem albo wzorem, stopniu przezroczystości. Atrybuty zależą głównie od stosowanego standardu opisu grafiki wektorowej.

Zastosowanie schematy naukowe i techniczne mapy i plany logo, herby, flagi, godła różnego typu znaki, np. drogowe część graficznej twórczości artystycznej (np. komiksy)

Źródła Wikipedia grafikakomputerowadlakazdego.blogspot.co m Dobreprogramy.pl Zapytaj.onet.pl Instalki.pl