Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego
Advertisements

Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje dodatkowych kryteriów formalnych dla projektów realizowanych w ramach ZIT WOF w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich 21 lipca 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiana w punktacji kryterium merytorycznego nr 3 Załącznika 3 b - Kryteria wyboru projektów dla poszczególnych osi priorytetowych, działań/ poddziałań.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata maja 2016 Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich

Kryteria szczegółowe wyboru projektów konkursowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 ze środków EFRR Działanie 7.1

Działanie 7.1 – Infrastruktura drogowa Typ projektu: Budowa i przebudowa dróg powiatowych i gminnych w ramach planów inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi, spełniających warunki zapisane w UP. (tryb konkursowy)

L.p.KryteriumOpis kryterium Ocena kryterium 1. ZWM Plan inwestycyjny dla subregionów objętych OSI problemowymi O dofinansowanie mogą ubiegać się wyłącznie beneficjenci projektów ujętych w jednym z 5 Planów inwestycyjnych dla subregionów objętych problemowymi obszarami strategicznej interwencji – OSI (ciechanowskim, ostrołęckim, płockim, radomskim, siedleckim), zatwierdzonych przez IZ RPO WM /1 1. Nowe Plan inwestycyjny dla subregionów objętych OSI problemowymi Zgodnie z RPO WM , ocenie podlegać będzie czy projekt został ujęty w Planach inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi (ciechanowskim, ostrołęckim, płockim, radomskim, siedleckim), zatwierdzonych przez IZ RPO WM /1 KRYTERIA DOSTĘPU – zmiany w stosunku do wersji kryteriów ZWM

L.p.KryteriumOpis kryterium Ocena kryterium 2. ZWM Zgodność z zapisami UP w zakresie warunków dla dróg lokalnych Zgodnie z RPO w ramach kryterium sprawdzane będzie spełnianie warunków dla dróg lokalnych wynikających z Umowy Partnerstwa oraz RPO WM tj. konieczne bezpośrednie połączenie drogi w ciągu której realizowany jest projekt: a)z siecią TEN-T (drogową lub kolejową) lub a)z przejściami granicznymi, portami lotniczymi, morskimi, terminalami towarowymi, centrami lub platformami logistycznymi oraz istniejącymi lub nowymi terenami inwestycyjnymi. Regulamin konkursu wskaże szczegółowe warunki określone w interpretacji zapisów UP w zakresie zasad realizacji dróg lokalnych w ramach CT7 wydane przez Ministerstwo Rozwoju. 0/1 2. Nowe Zgodność z zapisami UP w zakresie warunków dla dróg lokalnych W ramach kryterium sprawdzane będzie spełnianie warunków dla dróg lokalnych wynikających z Umowy Partnerstwa oraz RPO WM tj. konieczne bezpośrednie połączenie drogi w ciągu której realizowany jest projekt: a)z siecią TEN-T (drogową lub kolejową) lub a)z przejściami granicznymi, portami lotniczymi, morskimi, terminalami towarowymi, centrami lub platformami logistycznymi oraz istniejącymi lub nowymi terenami inwestycyjnymi. Regulamin konkursu wskaże szczegółowe warunki określone w interpretacji zapisów UP w zakresie zasad realizacji dróg lokalnych w ramach CT7 wydane przez Ministerstwo Rozwoju i Komisję Europejską. 0/1 KRYTERIA DOSTĘPU – zmiany w stosunku do wersji kryteriów ZWM

L.p.Kryterium Ocena kryterium 3. Zgodność z Narodowym Programem Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego /1 4. W projekcie przewidziano rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego 0/1 KRYTERIA DOSTĘPU – dodano kryterium nr 3 i 4 w stosunku do wersji kryteriów ZWM

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 1. Projekt główny  Tak - 15 pkt. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt. 15 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 2. Powiązanie z ważnymi elementami układu komunikacyjnego w województwie  Poprawa połączenia z węzłem drogowym na sieci TEN-T - 20 pkt.;  Poprawa połączenia ze zintegrowanym centrum przesiadkowym lub kolejowym dworcem pasażerskim leżącym na sieci TEN-T – 20 pkt.;  Poprawa połączenia z portem lotniczym – 10 pkt.;  Poprawa połączenia z istniejącymi lub nowymi terenami inwestycyjnymi – 10 pkt.;  Poprawa połączenia z terminalami towarowymi i platformami logistycznymi.– 5 pkt. Punkty w ramach kryterium sumują się, jednak ich suma nie może przekroczyć 30 pkt. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt. 30 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE

L.p.KryteriumOpis kryteriumPunktacja Maksymal na liczba punktów 3. Dostępność transportowa do ośrodków subregionalny ch W ramach kryterium ocenie podlegać będzie lokalizacja realizowanego odcinka drogi na obszarze o zasięgu izochrony drogowej dojazdu do miast co najmniej subregionalnych na podstawie danych zawartych w raporcie końcowym z badania pn. „Ewaluacja wpływu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na spójność komunikacyjną i przestrzenną oraz wzrost konkurencyjności województwa mazowieckiego” z grudnia 2015 r. Ocenie podlegać będzie czy:  projekt realizowany będzie na obszarach powyżej 30 minut izochrony dostępności drogowej do miasta co najmniej subregionalnego w 2015 r. - 8 pkt.;  projekt realizowany będzie na obszarach od 15 do 30 minut izochrony dostępności drogowej do miasta co najmniej subregionalnego w 2015 r. – 4 pkt.;  projekt realizowany będzie na obszarach poniżej izochrony 15 minut dostępności drogowej do miasta co najmniej subregionalnego w 2015 r. – 0 pkt. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt. 8 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE – dodano nowe kryterium z autopoprawką

Izochrony dojazdu do miast co najmniej subregionalnych w 2015 r. (według modelu prędkości ruchu IGiPZ PAN; Śleszyński 2015).

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 5. Wpływ na poprawę bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego  powyżej 3 rodzajów - 10 pkt.;  3 rodzaje – 8 pkt.;  2 rodzaje - 6 pkt.;  1 rodzaj – 4 pkt. Punkty w ramach kryterium nie sumują się. Brak lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt. 10 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE – usunięto kryterium w stosunku do kryteriów ZWM

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 4. Kontynuacja ciągu drogowego  W przypadku spełnienia kryterium – 10 pkt. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt Komplementar ność z innymi inwestycjami  Komplementarność z min. 3 inwestycjami – 5 pkt.;  Komplementarność z 2 inwestycjami – 3 pkt.;  Komplementarność z 1 inwestycją – 1 pkt. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt. 5 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE – zmiany numeracji kryteriów

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 6. Gotowość projektu do realizacji  Uzyskane wszystkie pozwolenia na budowę lub decyzje ZRID – 6 pkt.  Ogłoszono wszystkie postępowania przetargowe – 6 pkt. Punkty w ramach kryterium sumują się. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt. 12 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 7. Integracja z innymi środkami transportu  Poprawa dostępności do stacji i przystanków na czynnych liniach kolejowych – 5 pkt.;  Poprawa dostępności do przystanków komunikacji publicznej – 5 pkt. Punkty w ramach kryterium sumują się. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt 10 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 8. Oszczędność czasu przejazdu Wpływ projektu na oszczędność czasu przejazdu:  samochodów osobowych (PLN) na rok) w stosunku do wariantu bezinwestycyjnego:  oszczędność czasu powyżej 15 % - 4 pkt;  oszczędność czasu od6 do 15 % - 2 pkt;  oszczędność czasu od 1 do 5 % - 1 pkt.  samochodów ciężarowych (PLN) na rok) w stosunku do wariantu bezinwestycyjnego:  oszczędność czasu powyżej 15 % - 4 pkt;  oszczędność czasu od6 do 15 % - 2 pkt;  oszczędność czasu od 1 do 5 % - 1 pkt. Punkty w ramach kryterium sumują się. Brak spełnienia kryterium lub brak informacji w tym zakresie – 0 pkt. 8 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE – dodano nowe kryterium w stosunku do kryteriów ZWM

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 8. Natężenie ruchu pojazdów  gdy SDR ≥ pkt.;  gdy SDR ≥ – – 4 pkt.;  gdy SDR ≤ 999. – 2 pkt. 8 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE – usunięto kryterium

L.p.KryteriumPunktacja Maksym alna liczba punktów 9. Efektywność kosztowa a.średnia wartość dofinansowania UE 1 kilometra nowej drogi w projekcie:  poniżej euro - 15 pkt.;  powyżej euro - 0 pkt. Koszt należy przeliczyć kursem euro podanym w regulaminie konkursu b. średnia wartość dofinansowania UE 1 kilometra przebudowanej drogi w projekcie:  poniżej euro - 15 pkt.;  powyżej euro - 0 pkt. Koszt należy przeliczyć kursem euro podanym w regulaminie konkursu Punkty w ramach kryterium nie sumują się. 15 KRYTERIA MERYTORYCZNO-SZCZEGÓŁOWE – Kryteria nr 9a i 9b zmieniono na kryterium nr 9

Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich UMWM w Warszawie al. Solidarności Warszawa Dziękuję za uwagę!