Lekcja Temat: Porównywanie ułamków zwykłych. Opracowała: Adrianna Szablewska –uczennica kl. 6B Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach
Jak porównujemy?
< MNIEJWIĘCEJ Znak większości/mniejszości:
Gdzie jest więcej czekolad? Jaka to część?
<
Jeżeli ułamki mają te same mianowniki to większy jest ten, który ma większy licznik. Jeżeli porównujemy ułamki o tych samych mianownikach to większy jest ten, który ma większy licznik!
Ćwiczenie 1, 2, 3 z karty pracy
Zad.1 Zad.2 Zad.3
A w takim przypadku? Gdzie jest więcej pizzy?
Oczywiście, że tak:
Czyli:
Kiedy porównujemy liczby mieszane, to najpierw porównujemy ich części całkowite. Jeśli części całkowite są jednakowe, to porównujemy części ułamkowe.
Ćwiczenie 4, 5 z karty pracy
Zad.4 Zad.5
Która część czekolady jest większa?
Czyli:
Dokładnie tak;
Kiedy porównujemy ułamki o tych samych licznikach to większy jest ten, który ma mniejszy mianownik.
Ćwiczenie 6 i 7 z karty pracy
Zad.7 Zad.6
Ćwiczenie 1,2 str.14 Ćwiczenie 5,6,7,8 str.15 Zadanie domowe Zeszyt ćwiczeń „Ułamki”
Wydawnictwo GWO -”Matematyka z plusem –klasa4” – podręcznik, zeszyt ćwiczeń podstawowych oraz zeszyt ćwiczeń „Ułamki” Wydawnictwo GWO -”Matematyka z plusem –klasa4” – podręcznik, zeszyt ćwiczeń podstawowych oraz zeszyt ćwiczeń „Ułamki” Wydawnictwo GWO -”Matematyka z plusem –klasa4” – podręcznik, zeszyt ćwiczeń podstawowych oraz zeszyt ćwiczeń „Ułamki” tabliczka-czekolady-to-na.html tabliczka-czekolady-to-na.html tabliczka-czekolady-to-na.html Źródło: