O jakości pracy szkoły decydują nauczyciele Ogólnopolska Samorządowa Debata Oświatowa Warszawa, 2 czerwca 2016r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aktualna sytuacja w mleczarstwie niemieckim i europejskim Marcin Preidl Verband der Deutschen Milchwirtschaft e.V. (VDM) Deutsches Nationalkomitee im.
Advertisements

Polsko-angielsko-niemiecki słownik tematyczny
SCHŰLERAUSTAUSCH 2012.
Masterclasses 2008 D. Barney, K. Cecire, S. Schuh, P. Steinbach
SWPS Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu
Radca prawny w obrocie zagranicznym - Niemcy
Eröffnungsmeeting Görlitz
Zapis prezentacji:

O jakości pracy szkoły decydują nauczyciele Ogólnopolska Samorządowa Debata Oświatowa Warszawa, 2 czerwca 2016r.

Część subwencji oświatowej przeznaczona na doskonalenie zawodowe nauczycieli*** Rok Wysokość subwencji oświatowej (w mln zł) Określona ustawą część subwencji oświatowej przeznaczona na doskonalenie zawodowe nauczycieli % mln zł ,5 – 1,0 207 – – – – – 392 ***Środki przeznaczone na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli, z uwzględnieniem doradztwa metodycznego, wyodrębnia się w budżetach organów prowadzących szkoły w wysokości od 0,5 do 1 proc. planowanych rocznych środków przeznaczonych na wynagrodzenia osobowe nauczycieli. W ostatnich latach, wydatki płacowe pochłaniały całość otrzymywanej przez jst subwencji lub inaczej, wydatki rzeczowe i majątkowe na edukację przekraczały wysokość subwencji, w wymiarze, równoważnym kwocie wynikającej z wyliczenia: całość wydatków – minus wydatki płacowe. W tej sytuacji, dla zobrazowania wysokości nakładów na doskonalenie zawodowe dokonano uproszczenia jak na prezentacji.

Liczba nauczycieli w poszczególnych kategoriach awansu zawodowego Liczba nauczycieli (pełne etaty) Rok szkolny 2014/152011/122006/07 Ogółem Stażyści Kontraktowi Mianowani Dyplomowani (53%) (32%) Bez stopnia awansu Liczba uczniów

Czy nauczycieli nie jest za dużo? Rok szkolnyLiczba uczniów przypadająca na jednego nauczyciela 2001/200114,9 2005/200613,1 2010/201111,1 2014/201510,4

Dziękuję za uwagę Marek Wójcik