MOTOCYKL LECH. Producent - Wacław Sawicki i Spółka, Opalenica Wielkopolska. Projekt motocykla gotowy był już w 1928 roku, a prototypowe egzemplarze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kawasaki VN2000.
Advertisements

I ich znaczenie dla naszego środowiska
2008 GAMBLER.
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Historia i modele motocyklu WSK’a
Wykonała: Ewelina Leżańska Transport, II st..
BUDOWA ROWERU Rower składa się z ponad 500 części, które wchodzą w skład tzw. zespołów, które z kolei tworzą układy konstrukcyjne roweru.
HISTORIA MOTORYZACJII
Baterie Pojemność Napięcie, natężenie, moc Prąd a woda
Układy w motorowerze Justyna Ćwiertnia.
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
pod opieką p. Marzeny Grajcar
Wypadek drogowy Pierwsza pomoc.
Budowa i działanie motoroweru
Chiński „smart” Reporter niemieckiego czasopisma „Autobild”, Claudius Maintz, wybrał się do chińskiego miasta Dezhou, aby odwiedzić fabrykę, w której produkowane.
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
Rower – historia, budowa, konserwacja
Budowa samochodu Przygotowała: Regina Wasilewska (nauczyciel techniki)
Budowa motoroweru.
W jakim kierunku rozwija się motoryzacja?
Autorka: Sylwia Palonek
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Reklama Ford Mondeo Katarzyna Pruchniak.
Budowa i wyposażenie motoroweru
Coś dla miłośników crossów. Opracował: Piotr Romaniak
Moją pasją są samochody
Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
,,Polskie motory XX wieku”
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Cacko w skrzyni? 1.
Jedno ślady. Jedno ślady Honda CBR 900 ccm Liczba cylindrów-4 Liczba zaworów na cylinder-4 Pojemność-918cc Moc-130 KM przy rpm Moment obrot-92.
HISTORIA ROWERU.
Historia samochodu.
Historia samochodu Źródło informacji: pl.wikipedia.org
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE.
Szanowni Państwo. Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszą ofertą dotyczącą Nowych Motocykli na sezon 2016 w Moto Hangar. Nadchodzi wiosna czas pomyśleć.
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 7: Układy hamulcowe.
1-W którym roku powstał pierwszy samochód z silnikiem spalinowym? A.1886 B C Kto skonstruował system common rail? A.Mercedes B. Fiat C.
Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka.
LECH Z OPALENICY HISTORIA I TERA Ź NIEJSZO ŚĆ. TABLICA INFORMACYJNA PRZY WJEŹDZIE DO MIASTA.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
Rama rowerowa to podstawowa część roweru, tworząca jego podstawowy szkielet. Do ramy przymocowane są wszystkie pozostałe części rowerowe.
„Lech” Pierwszy polski motocykl Opracowała: Marcelina Gola kl. 3 c.
ROWER Rower – pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim kierującej za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. Pierwotnie nosił.
Mikrus Powstał szybko, wraz z gomułkowską odwilżą 1956 roku Był pierwszą próbą zbudowania popularnego samochodu dla przeciętnego Polaka Produkcja 1728.
Środki transportu kolejowego i drogowego
Klub „Lech” Wywiad Z panem Tomaszem Andrzejewskim.
Motocykl „Lech” jako element historii Opalenicy. Motocykl „Lech”
Wykonała: Wiktoria Sobelga
OBSŁUGI.
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
Prawo jazdy.
Diagnostyka układu hamulcowego
Proces technologiczny
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
Prezentacja średniego samochodu specjalnego pożarniczego, ratowniczo-gaśniczego na podwoziu z napędem 4x4 dla OSP Kuźnia Raciborska.
 By ł produkowany w latach w zak ł adach Ursus w Warszawie  Jest nast ę pc ą Ursua C-328  Poprzednikiem jest Ursus C-355  Jego wersj ą „Poliftow.
MOTORYZACJA. SUZUKI GSX 1000r Silnik rzędowy Układ i liczba cylindrów rzędowy, cylindrów: 4 Średnica cylindra 74,5 mm Skok tloka 57,3 mm Pojemność skokowa.
Motoryzacja - historia, rozwój
Kompleksowa Obsługa Pojazdu
Auta i Motory.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

MOTOCYKL LECH

Producent - Wacław Sawicki i Spółka, Opalenica Wielkopolska. Projekt motocykla gotowy był już w 1928 roku, a prototypowe egzemplarze wykonano rok później. Ogółem wykonano kilka egzemplarzy w wersji "drogowej" i sportowej.

Dane techniczne (1929 rok): Silnik - dwucylindrowy w układzie widlastym, czterosuwowy, dolnozaworowy, napędzał koło tylne za pomocą łańcucha Średnica cylindra x skok tłoka/pojemność skokowa - 64 x 78 mm/500 cm3 Moc - 5 KM (3,7 kW) Skrzynia biegów - o 3 przełożeniach, sterowana ręcznie Zapłon - iskrownikowy Rama - rurowa, pojedyncza, dwie belki górne: nad - i podzbiornikowa Zawieszenie przednie - widelec trapezowy, resorowany 2 sprężynami płaskimi, z amortyzatorem skoku Zawieszenie tylne - sztywne Hamulce mechaniczne - ręczny i nożny na tylne koło (taśmowy i szczękowy) Prędkość maksymalna - około 75 km/h

Motocykl Lech – pierwszy polski motocykl produkowany w Opalenicy w latach , z silnikiem dwucylindrowym 500 cm 3. Zakład istniał niedługo, bo nieco ponad 2 lata. Założony został 1 stycznia 1929 roku z inicjatywy przemysłowca Wacława Sawickiego i inż. Władysława Zalewskiego, reemigranta z Ameryki, który był także konstruktorem produkowanych w Opalenicy pojazdów. Pierwsze motocykle opatrzone firmowym znakiem "Lech" zaprezentowano publicznie już wiosną tegoż roku na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu. Były to nieduże, solidne pojazdy z czterosuwowymi silnikami dwucylindrowymi w układzie widlastym, o mocy 5 KM, wbudowanymi w podwozie typowe dla ówczesnych konstrukcji tej klasy - rurową ramę ze zbiornikiem paliwa (o pojemności 10 litrów benzyny i 2 litry oleju) umocowanym pomiędzy dwiema belkami górnymi: nad- i podzbiornikową. W interesujący sposób rozwiązano resorowanie typowego widelca trapezowego w zawieszeniu przedniego koła. W końcu 1929 roku stworzono też sportową wersję Lecha, przeznaczoną do jazd wyścigowych. Ulepszona wersja Lecha (z hamulcem bębnowym w przednim kole i przekonstruowaną ramą ze zbiornikiem paliwa nakładanym, typu siodłowego) otrzymała wówczas, jako wyrób wysokiej jakości, krajowy "list pochwalny". Niektóre drobne podzespoły pojazdu pochodziły z importu. Były to między innymi łożyska, gaźniki i instalacja elektryczna (firmy Bosch). Motocykl był udany - jak stwierdzono w relacji z fabryki zamieszczonej w ówczesnej prasie - "wiedza i praktyka (konstruktora) nabyta w fabrykach zagranicznych, poprzedzona kilkuletnimi eksperymentami i doświadczeniami dają pełne gwarancje co do dobroci i wytrzymałości polskich fabrykatów". Dziennikarską opinię potwierdziły fakty : motocykle startowały w licznych imprezach sportowo - turystycznych i chociaż nie zwyciężały, to jednak zawsze osiągały punktowane miejsca. Do najciekawszych należały 3 rajdy : na regularność jazdy na kilometrowej trasie Poznań - Gniezno - Bydgoszcz - Grudziądz - Leszno - Poznań w maju 1930 roku, rajd szosowy non stop na trasie Poznań - Bydgoszcz - Poznań (264 km) w sierpniu tegoż roku (w obu imprezach "pod sterem" Michała Śmigielskiego) oraz rajd "Dookoła Warszawy" w tym 1930 roku, gdzie kierowcą był słynny Józef Docha.

WYKONAŁ : ŹRÓDŁO : INTERNET DAWID WASZAK