W pewnym gospodarstwie na podhalu było w sumie 30 sztuk owiec i kur. Zwierzęta w sumie mają 84 nogi. Ile było owiec a ile kur? Odp.: Owiec było 12 sztuk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

Własnośći symetrii osiowej i przesunięcia.
CIĄGI.
Ile rozwiązań może mieć układ równań?
PAPUŻKI FALISTE.
MATEMATYKA DLA OPORNYCH .
W królestwie czworokątów
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW OPRACOWAŁA JULIA PISKORZ KLASA Va
W Krainie Czworokątów.
Sortowanie Zajęcia 13.
Opracował: Jakub K. kl. 4 b Czworokąty.
Czworokąty Wykonał: Tomek J. kl. 6a.
Zadania konkursowe Łamigłówki.
Elementy Kombinatoryki (c.d.)
KLASA: czwarta TEMAT: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem pisemnego mnożenia i dzielenia przez liczby jednocyfrowe. OPRACOWAŁA: mgr Marzena Dura.
Wyjazdowe warsztaty edukacyjne
Zagadka nr 2.
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Ciąg liczbowy Ciąg arytmetyczny Ciąg geometryczny
mgr Anna Walczyszewska
Pole i objętość graniastosłupów i ostrosłupów- powtórzenie wiadomości
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
Obliczamy czas.
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – rozwiązywanie zadań tekstowych Anna Gadomska.
Matematyka w obiektywie
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
GMINNE GIMNAZJALNE POTYCZKI MATEMATYCZNE
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT!
Zbiory Autor: Marta Ziarko.
GĘSTOŚĆ.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Ułamki zwykłe – zadania kl. IV
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
ZBIORY I DZIAŁANIA NA ZBIORACH
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
Gotowi? No to zaczynamy .
Matematyka w muzyce.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
VIII WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY
Matematyka.
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
Zagadka Numer 2 :) Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut. Czesio ma dwie klepsydry - małą.
Trójkąty Katarzyna Bereźnicka
Nie taka matma straszna ;-).
Rodzaje liczb.
Rozwijanie myślenia matematycznego
Zajęcia oparte na autorskich scenariuszach 7 nauczycieli
Omówienie i poprawa sprawdzianu
ZADANIA + ROZWIĄZANIA MGT challenge 2015 edycja II - gimnazjum.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
„Podchwytliwa matematyka” Scenariusz multimedialny nr 8/II.
FIGURY PŁASKIE.
Matematyczne łamigłówki do koszyczka
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Rozdział 5 REKURENCJA.
Funkcje liniowe.
Świat liczb wielkich i małych
Podsumowanie wiadomości- równania i nierówności
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Zbiory – podstawowe wiadomości
38. Wykres przedstawia zależność od czasu prędkości pewnego ciała
Rodzaje i własności trójkątów
Zapis prezentacji:

W pewnym gospodarstwie na podhalu było w sumie 30 sztuk owiec i kur. Zwierzęta w sumie mają 84 nogi. Ile było owiec a ile kur? Odp.: Owiec było 12 sztuk a kur 18.

Turysta wstąpił do chaty góralskiej z zamiarem kupna ½ litra śmietany. Góralka miała trzy identyczne naczynia. W jednym naczyniu znajdowało się 2/3 litra śmietany, dwa pozostałe były puste W jaki sposób odmierzyć dokładnie pół litra śmietany? Odp.: Przelewamy połowę śmietany do drugiego naczynia. W każdym z dwóch naczyń znajduje się teraz 1/3 litra. Bierzemy zatem jedno z nich i znów połowę przelewamy do trzeciego – pustego naczynia. W dwóch naczyniach jest po 1/6 litra, a w jednym znajduje się 1/3 litra, tj. 2/6. Dolewając do 2/6 śmietanę z jednego z pozostałych naczyń otrzymujemy 3/6, czyli 1/2.

W pewnej jamie pod Wawelem żyły smoki czerwone i smoki zielone. Każdy czerwony smok miał 6 głów,8 nóg i 2 ogony. Każdy zielony smok miał 8 głów, 6 nóg i 4 ogony. Wszystkich ogonów było 44, a zielonych nóg było o 6 mniej niż czerwonych głów. Ile czerwonych smoków żyło w tej jamie? Odp.: W jamie żyło 8 czerwonych smoków.

W kawiarni na Krupówkach lody z owocami kosztują 2,67 zł, galaretka z owocami 2,45 zł, a galaretka z bitą śmietaną 1,68 zł. Ile kosztują lody z bitą śmietaną? Odp.: Lody z bitą śmietaną kosztują 1,90 zł.

Dwóch serdecznych przyjaciół, z zamiłowania "włóczykijów", postanowiło odbyć wycieczkę na szczyt o względnej wysokości 1030 metrów, na który prowadziły dwie różne drogi. Jedna trudniejsza - długości 2360 metrów, i druga - dużo łatwiejsza - długości 3510 metrów. Po namyśle zdecydowali, że pójdą różnymi drogami, aby stwierdzić, który z nich pierwszy dotrze na szczyt. Obydwaj wznosili się z prędkością 6 metrów wzwyż na minutę. Który z nich przyszedł pierwszy i o ile minut wyprzedził następnego? Odp.: Ponieważ obaj przyjaciele wznosili się z prędkością 6 metrów na minutę wzwyż, do szczytu doszli jednocześnie. Długości obydwu dróg nie odgrywają tu żadnej roli.

Jeżeli dynia waży kilogram i pół dyni, to ile waży dynia? Odp.: Dynia waży dwa kilogramy.

Podziel tarczę zegara trzema cięciami prostymi tak, żeby na każdej z trzech powstałych części suma liczb była taka sama. Odp.:Pierwszy zbiór to: 11, 12, 1, 2 Drugi zbiór to: 10, 9, 3, 4 Trzeci zbiór: 8, 7, 6, 5

Jaki jest kolejny wyraz ciągu 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, …. Odp.: 21 ponieważ są to kolejne liczby to suma dwóch poprzednich.

Jaki jest kolejny wyraz ciągu 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, …… Odp.: 23 ponieważ są to kolejne liczby pierwsze.