Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
WYNIKI MATURA – MAJ 2013 r.. Do egzaminów dojrzałości w maju 2013 roku przystąpiło 100 absolwentów III LO. Wszyscy abiturienci zdali.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Wyniki egzaminu maturalnego 2012 Koszalin. Zdawalność
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2010 r.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2007 r. TECHNIKUM W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W MOŃKACH.
Opracowała mgr Marta Reut Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2006 r. Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Analiza porównawcza ZESPOŁÓW SZKÓŁ W POWIECIE EŁCKIM.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
Do egzaminu maturalnego w 2009 r. w ZSE-A w Kole przystąpiło 165 absolwentów, co stanowi: Liceum Profilowane - 45% wszystkich absolwentów Liceum Profilowane.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2007 r. Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana K. w Mońkach.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2006 r.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2013/2014 do egzaminu maturalnego przystąpiło 41 tegorocznych absolwentów i 7 absolwentów z lat ubiegłych. 11 osób.
EGZAMIN MATURALNY w maju 2015 r.. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1. Wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, lipiec 2015 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyniki egzaminów zewnętrznych w 2015 r.. Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu po klasie VI w 2015 r. kraj73%61%78%70% l.p. j.polskimatematykaj.angielskij.niemiecki.
Wyniki matury 2015 I LO IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W PSZCZYNIE 1.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 W ŁAŃCUCIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2010 Z UZWGLĘDNIENIEM DIAGNOZY NA WEJŚCIU.
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
MATURA 2005 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Egzamin maturalny w 2017 roku
Matura 2016 Analiza wyników.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO MAJ 2015
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Egzamin maturalny w 2018 roku
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006

Źródła informacji o wynikach Strona internetowa OKE w Krakowie i CKE Informacja o wynikach egzaminu maturalnego 2006 zdających w województwach: lubelskim, małopolskim i podkarpackim (Wersja 02!) Zdawalność egzaminu maturalnego według powiatów Porównawcze zestawienia zdawalności według powiatów w liceach ogólnokształcących i profilowanych Tabelaryczne zestawienia statystyczne wyników

Prace badawcze Analizy wyników: sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego Informacja o wynikach egzaminu maturalnego 2006 Statystyki egzaminu maturalnegoStatystyki egzaminu maturalnego(tabele) Informacja o wynikach egzaminu maturalne wg powiatów: - województwo lubelskie - województwo małopolskie - województwo podkarpackie województwo lubelskiewojewództwo małopolskiewojewództwo podkarpackie Porównanie zdawalności egzaminów maturalnych w LO i LP w latach 2005 i Niepowodzenia maturalne w LO i LP w 2006 r. według powiatów (mapy)Niepowodzenia maturalne w LO i LP w 2006 r. według powiatów (mapy) Model ucznia, którego spotkało niepowodzenie na egzaminie maturalnym w 2005 roku Model ucznia, którego spotkało niepowodzenie na egzaminie maturalnym w 2005 roku

Szkoły według typów i lokalizacji W Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie zdawało łącznie absolwentów trzech województw. Zdający uczęszczali oni do 1344 szkół, w tym: 41% ogółu szkół stanowiły licea ogólnokształcące (LO), 32% technika (Tech.), 17% licea profilowane (LP), 4% licea uzupełniające (LU).

Maturzyści według lokalizacji szkół Miasta powyżej 100 tys. (duże) 26% ogółu; Miasta od 20 do 100 tys. (średnie) 45% ogółu; Miasta do 20 tys. (małe) 28% ogółu; Wieś poniżej 2%.

Liczba abiturientów, którzy przystąpili do egzaminu maturalnego według województw i typów szkół

Struktura zdających według typów szkół

Liczba szkół według typów

Struktura szkół według typów

Wybory przedmiotów obowiązkowych

Wybory przedmiotów obowiązkowych w liceach ogólnokształcących

Wybory przedmiotów obowiązkowych w liceach profilowanych

Wybory przedmiotów obowiązkowych w technikach

Normalizacja wyników egzaminów Stopnie skali standardowej dziewiątki (staniny) Porządkujemy wyniki zdających od najmniejszego do najwyższego i dzielimy na 9 grup odpowiadających: % wyników

Stopnie skali (staniny) Opis dydaktyczny W procentach ogółu wyników Przedziały procentowe wyników J. polski Najniższy 40 do 21 2 Bardzo niski 722 do 31 3 Niski 1232 do 38 4 Niżej średni 1739 do 47 5 Średni 2048 do 56 6 Wyżej średni 1756 do 62 7 Wysoki 1263 do 70 8 Bardzo wysoki 771 do 77 9 Najwyższy 478 do 100

Język obcy zdawany w części obowiązkowej

Znormalizowane wyniki egzaminów pisemnych z języków obcych na poziomie podstawowym

Znormalizowane wyniki egzaminów pisemnych z języków obcych na poziomie rozszerzonym

Znormalizowane wyniki egzaminów pisemnych na poziomie podstawowym

Znormalizowane wyniki egzaminów pisemnych na poziomie rozszerzonym

Znormalizowane wyniki egzaminów pisemnych na poziomie podstawowym

Znormalizowane wyniki egzaminów pisemnych na poziomie rozszerzonym

Liczba punktów niezbędna do zaliczenia egzaminu

Zdawalność egzaminu maturalnego Na ogólną liczbę zdających po raz pierwszy egzamin maturalny, świadectwo dojrzałości otrzymało zdających, czyli 80,8%. Egzamin maturalny zdało: 90,5% zdających w liceach ogólnokształcących 66,0% zdających w liceach profilowanych 67,7% w technikach 32,1% w liceach uzupełniających

Średnie wyniki z języka polskiego i języków obcych

Średni wynik dla zdających

Zdawalność przedmiotów obowiązkowych „do wyboru”

Terytorialny rozkład wyników egzaminu maturalnego 58 do 88%

Zdawalność przedmiotów obowiązkowych według typów szkół

Procent uczniów, którzy zdali maturę - LO 62 do 99%

Procent uczniów, którzy zdali maturę - LP 35 do 96%

Procent uczniów, którzy zdali maturę - TECH 33 do 85%

Średnie wyniki procentowe z języka polskiego – poziom podstawowy 38 do 59%

Zdawalność egzaminu maturalnego z języka polskiego według powiatów 77 do 98%

Zdawalność egzaminu maturalnego z matematyki według powiatów 71 do 100%

Zdawalność egzaminu maturalnego z geografii według powiatów 83 do 99%

Zdawalność egzaminu maturalnego z historii według powiatów 73 do 100%

Diagnoza „na wejściu” a wynik egzaminu maturalnego

Ustalenie wyników „na wejściu” Diagnozę „na wejściu” wykonano na podstawie jednego wskaźnika, za który przyjęto wynik egzaminu gimnazjalnego dla uczniów rozpoczynających naukę w LO i LP w 2003 roku. W niniejszej analizie uwzględniono szkoły, w której liczba zdających egzamin maturalny w 2006 roku wyniosła co najmniej 5 osób.

Wykonanie tego zadania polegało na połączeniu wyników maturalnych 2006 roku z wynikami egzaminu gimnazjalnego 2003 dla tych samych uczniów. Abiturienci uczęszczali do 819 szkół trzech województw: lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego.

Na ogólną liczbę 819 szkół – 522 to licea ogólnokształcące, 294 licea profilowane i 3 licea uzupełniające. Następnie na podstawie wyników indywidualnych uczniów wyliczono średni wynik „na wejściu” dla tych szkół sumując wyniki egzaminu gimnazjalnego. Uporządkowano wszystkie szkoły według wyników „na wejściu” od najniższego (31 punktów) do najwyższego wyniku (89,90). Przeprowadzono normalizację tych wyników stosując skalę standardowej dziewiątki.

819 szkół

Ogółem LO294 LP3 LU

Stopień skali Liczba szkół ogółem Liczba LO Liczba LP Liczba LU Ogółem

Utworzono tym samym 9 grup szkół różniących się pod względem wyników egzaminu gimnazjalnego „na wejściu” a stanowiących kolejno: procent ogólnej liczby szkół. 46 punktów różnicy „na wejściu”!

Stopień skali (Stanin) Opis Średnia suma punktów z egzaminu gimnazjalnego dla szkół w 2003 Liczba zdających Zdany egzamin maturalny w % Zdany egzamin w danej grupie szkół w % 1 najniższy 31,00 do 45, ,2 5,88 do 64,86 2 bardzo niski 45,31 do 49, ,8 21,05 do 91,43 3 niski 50,00 do 54, ,6 25,00 do niżej średni 54,44 do 58, ,8 33,33 do średni 58,71 do 64, ,2 40,00 do wyżej średni 64,22 do 68, ,7 60,71 do wysoki 68,95 do 74, ,8 46,67 do bardzo wysoki 74,66 do 79, ,8 78,57 do najwyższy 79,20 do 89, ,6 98,64 do 100 Ogółem ,4

Wyniki egzaminu maturalnego wzrastają proporcjonalnie do wyników „na wejściu” Egzamin nie jest za trudny nawet dla szkół rekrutujących uczniów z najniższymi wynikami (30%)

Wyniki egzaminu maturalnego wzrastają proporcjonalnie do wyników na wejściu Egzamin z biologii poniżej progu zaliczenia uczniów szkół 1 i 2 stanina

Podsumowanie Im wyższy etap edukacji tym zróżnicowanie wyników między szkołami wyższe. System egzaminów zewnętrznych dostarcza danych, które mogą służyć refleksji nad skutecznością kształcenia w szkołach. Refleksja powinna służyć zaplanowaniu działań poprawiających efektywność kształcenia.

Podsumowanie Poddając wyniki szkół społecznemu oglądowi, trzeba starannie dobrać wskaźniki: 1)Procentowy udział uczniów, którzy zdali egzamin maturalny wraz z liczbą uczniów, którzy do niego przystąpili. 2)Średni procentowy wynik z poszczególnych przedmiotów. Każdy wynik wyższy od średniego dla grupy szkół w ramach tego samego stopnia skali standardowej dziewiątki można uznać za mocną stronę kształcenia w szkole.

Podsumowanie 3) Stanin szkoły na „wyjściu” wyliczony jako średnia ważona indywidualnych wyników uczniów z przedmiotów na poziomie podstawowym. 4) Średni wynik ucznia w szkole (sumując wszystkie wyniki procentowe uczniów i dzieląc przez liczbę egzaminów zdawanych w szkole (poziom podstawowy i rozszerzony to 2 egzaminy).