DODAWANIE I ODEJMOWANIE UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH. Dodawanie 1. W pamięci – proste przykłady obliczamy w głowie, np.: 0,9+0,1=11,5+1,5=3 1,41+0,59=21,55+1,45=3.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM
Advertisements

POWTÓRKA Z UŁAMKÓW Ola Golonka , 1.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
WEKTORY.
Liczby typuHarald Kajzer - liczby typu DZIAŁANIA NA LICZBACH TYPU 1.
Reguły Bradis-Kryłowa
Rozwiązywanie układów
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Konferencja metodyczna z matematyki
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Odejmowanie ułamków zwykłych
Dodawanie ułamków zwykłych
Ułamki zwykłe.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Potęga liczby 2 Utworzone przez Macieja Kolankiewicza © Wszelkie prawa zastrzeżone.
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
„LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ – RAZ JESZCZE”
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Ułamki zwykłe.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
Matematyka w życiu codziennym
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Matematyka i system dwójkowy
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH.
Cele kształcenia wymagania ogólne
Nasza matmagia.
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000,…, to ułamki dziesiętne?
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Ułamki Dziesiętne 0,12 0,5 1,06.
Matematyka.
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: DZIELENIE WIELOMIANÓW - schemat Hornera - AUTORZY: Paweł Królikowski Agnieszka Brzostek.
Działania na ułamkach dziesiętnych
Ułamki zwykłe i dziesiętne
DZIELENIE UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH
MATEMATYKA Ułamki zwykłe.
S PRAWDZIAN KLASY VI 1 KWIETNIA 2015 R.. Lp. PrzedmiotIlość pkt. max. Ilość pkt. % 1j. polski matematyka j. angielski
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Tablica liczbowa – dodawanie i odejmowanie
Pakiety numeryczne Wielomiany Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Liczby naturalne i ułamki
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
POTĘGOWANIE.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
To ułamki o mianowniku 10, 100, 1000, itd. np.: 1,5; 2,75; 0,032;
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Działania na potęgach Wiktoria Kieniewicz kl.2e. Co to są potęgi? Potęgowanie to działanie zastępujące mnożenie. Potęgowany element nazywa się podstawą,
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
Obliczenia inżynierskie w Matlabie
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Ułamki Z humorem :D.
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Ułamki.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Zapis prezentacji:

DODAWANIE I ODEJMOWANIE UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH

Dodawanie 1. W pamięci – proste przykłady obliczamy w głowie, np.: 0,9+0,1=11,5+1,5=3 1,41+0,59=21,55+1,45=3 1,555+1,445=31+1,666=2,666

2. Pisemnie – trudniejsze i skomplikowane przykłady obliczamy pisemnie na kartce. 3,544+3,245=? 3,544 +3,245 Przecinek pod przecinkiem ___________ 6,789 6,410+25,018=? 6, ,018 ______________ 31,428 33,295+21,777=? 33, ,777 _____________ 55,072

Odejmowanie 1. W pamięci – proste przykłady odejmujemy w pamięci, np.: 5,5-0,5=55,8-5,3=0,5 5,55-0,55=55,88-5,33=0,55 5,555-0,555=55,888-5,333=0,555

2.Pisemne – trudne i skomplikowane przykłady rozpisujemy sobie na kartce, np.: 3,333-2,400=? 3,333 -2,400 0,933 5,555-3,770=? 5,555 -3,770 1,785 4,444-3,500=? 4,444 -3,500 0,944 _________ _______ _________

Dziękuję za uwagę. Autor: Wiktoria Kołek kl. Vg