Fauna i flora Fauna and Flora. Część zoologiczna (Fauna) Part of zoology (Fauna) Celem ćwiczeń jest nauka rozpoznawania pospolitych gatunków ptaków, ryb,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
The Thousand Islands Pan kiedyś stanął na brzegu
Advertisements

Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
- For students (12 questions) - For parents (6 questions) - For grandparents (6 questions)
One tale one game one dance one recipe
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
POLISH FOR BEGINNERS.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
The most interesting places in Poland
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
River Vistula!.
Holy Cross National Park
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
„My school – Moja szkoła” Authors: A. Krauze, L. Łompieś, K. Więciarz, J. Pałdyna, J. Rutkiewicz, K. Stefanowicz, E. Streich, K. Baran, P. Brodnicka, O.
Mapowanie habitatu. Czym jest habitat? (źródło: Wikipedia) Habitat (łac. habitat - mieszka), obrazowo określany jako adres ekologiczny – kompleks specyficznych.
Metodyka BADAŃ TERENOWYCH
T T he forest is the most complex ecosystem in the world. I I t creates a kind of ecosystem in which interdependent of each other plants, animals, soil,
Opracowanie: mgr Dorota Fabianowicz. Edukacja leśna w polskich szkołach Kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży odbywa się na poszczególnych.
PIĘKNO PRZYRODY I JEJ OCHRONA W POLSCE Beauty of nature and its protection in Poland Kruszczyk rdzawoczerwony Epipactis atrorubens.
Jest największym orłem europejskim o długości ciała 91 cm, rozpiętości skrzydeł do 250 cm, wadze do 6 kg. W locie można go odróżnić.
FORESTS IN POLAND. THE AREA OF FORESTS IN POLAND Forests in Poland grow on 9 million hectares, which cover more than 28% of the country. The majority.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Many spiders build webs to catch prey but there are lots of spiders who prefer to hunt, and they use their webs for other things. Spiders that.
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
BLISKO NAS, czyli co znajdziesz w lasach otaczających nasze osiedle „Kokociniec”
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Bieszczadzki Park Narodowy
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Polish Survival Kit BASIC POLISH WORDS AND EXPRESSIONS, THAT WILL KEEP YOU ALIVE ON THE STREET.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
“MULTICULTURAL COMMUNICATION: BREAKING STEREOTYPES”
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
Logika dla prawników Podział logiczny.
Forest fire protection
Tryb i długość życia pająków
11. Work Praca.
Czasy: Present continuous
Forest in Poland and Europe. Characteristics and management
Alpha School of English
Hydrolysis & buffers.
A prototype of distributed modelling environment
Managed Service Identity dla zasobów w Microsoft Azure
Nowa Ewangelizacja „Jak zawsze, również i dziś celem ewangelizacji
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Wymiana uczniowska – Francja kwiecień i czerwiec 2018
Internationalisation at the University of Warsaw
Zespol Szkolno – Przedszkolny No. 2 in Rybnik – Poland 2007
Moje zainteresowanie Skorpiony
Mariusz Dybał - Portfel akcyjny PTEbnmbnmbn mbn,bm,b
POWERVET PL01-KA „Wiedza w szkole, praktyka w firmie – europejski model wysokich kompetencji w zawodach nowoczesnych technologii” „Knowledge.
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

Fauna i flora Fauna and Flora

Część zoologiczna (Fauna) Part of zoology (Fauna) Celem ćwiczeń jest nauka rozpoznawania pospolitych gatunków ptaków, ryb, płazów i bezkręgowców lądowych (głównie owadów i pajęczaków) oraz najpospolitszych przedstawicieli słodkowodnej makrofauny bezkręgowej zasiedlającej litoral jeziorny, drobne zbiorniki wodne i cieki.

The purpose of exercises is to learn to recognize common species of birds, fish, amphibians and invertebrates, terrestrial (mainly insects and arachnids) and representatives of the most common freshwater invertebrate macrofauna inhabiting littoral Lake-, small water bodies and water courses. Studenci uzyskują także podstawową wiedzę o metodach zbierania materiałów w terenie, oznaczania zwierząt przy pomocy odpowiednich kluczy oraz o biologii poznawanych gatunków. Students also gain basic knowled ge about the collection of materials on the ground,marking of animals using the appropriate keys and the biology poznawanych species.

Część botaniczna (Flora) Part of the botanical (Plant) Celem botanicznej części kursu jest zapoznanie studentów z różnorodnością flory pod kątem jej zmienności sezonowej i przestrzennej oraz podstawowymi czynnikami, kształtującymi tę różnorodność. Studenci będą mogli nauczyć się oznaczania roślin za pomocą różnych kluczy i przewodników terenowych oraz poznać najpospolitsze gatunki drzew, krzewów i roślin zielnych...

The aim of the botanical section of the course is to acquaint students with the diversityof flora in terms of its seasonal and spatial variability, and fundamental factors in shaping this diversity. Students will be able to learn the determination of plants with different keys and field guides and learn the most common species of trees, shrubsand herbaceous plants...

I trochę konkretów :-) And some concrete :-) FAUNA Kręgowce, dzień 1: Uczymy się rozpoznawać 40 ryb i około 20 płazów. Kręgowce, dzień 2: Zaczyna się wycieczką o 4.30 rano, później uczymy się rozpoznawać 100 ptaków, kończy się kolokwium o 20 z ryb, płazów i ptaków (puszczane są slajdy, każdy przez kilkanaście sekund i trzeba wpisać nazwę gatunku). Bezkręgowce lądowe: Uczymy się rozpoznawać różne żyjątka do rzędu, a w przypadku chrząszczy i pająków do rodziny. Drugiego dnia piszemy megaskomplikowany test wielokrotnego wyboru (a,b,c,d) z punktami ujemnymi - 19 pytań na 45 minut a nie wszyscy się wyrabiają. Bezkręgowce wodne Chodzimy w jeziorze i w rzece w tzw. spodniobutach i łowimy określone zwierzątka. Później je oznaczamy (wbrew pozorom trwa to strasznie długo) i staramy się o nich jak najwięcej dowiedzieć. Kolokwium polega głównie na rozpoznaniu tego co złowiliśmy albo czegoś podobnego do tego co złowiliśmy.

Vertebrates, Day 1: We learn to recognize the 40 fish and 20 amphibians. Vertebrates, Day 2: The tour begins at 4:30 in the morning, then we learn to recognize the 100 birds, ends with a colloquium on 20 of fish, amphibians and birds (airs aresli des, each for several seconds, and you must type the name of the species). Terrestrial invertebrates: We learn to recognize the different creatures in a row, in the case of beetles and spiders to family. On the second day we writemegaskomplikowany multiple choice (a, b, c, d) of the negative points - 19 questionsfor 45 minutes and not all become loose. We walk aquatic invertebrates in the lake and river in the so- called. spodniobutach andcatch the specific animal. Then it is (contrary to appearances, it takes quite a long time) and trying to get them to learn as much as possible. Colloquium diagnosis is mainly based on what we caught, or something similar to what we caught.

FLORA Trwa 5 dni, każdego dnia mamy wycieczkę na inne siedlisko (las, woda, torfowisko, łąka i synantropy) i zrywamy roślinki do bukietu. Popołudniu mamy zajęcia omawiające 3 wybrane rodziny okrytonasiennych, później oznaczamy nasze roślinki. Na kolokwium trzeba umieć: 80 gatunków z własnego bukietu, 20 ze wspólnego (drzewa i krzewy), coś o tych siedliskach i rodzinach jakie omawialiśmy. Oczywiście obowiązują nazwy łacińskie. Lasts 5 days, each day we have a trip to the other habitat (forest, water, bog, prairieand synantropy) and the roar of a bunch of plants. In the afternoon we are discussing the three classes chosen family of angiosperms, then we denote our plants. On the testmust be able to: 80 species from my own bouquet, 20 from the common (trees and shrubs), something about these habitats and the families discussed. Of course, Latin names are valid. prezentacje zrobiła Weronika Rubiszewska kl.4a