Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych."— Zapis prezentacji:

1 IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw"

2 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Argumenty przemawiające za wyborem e-nauczania w celu szkolenia pracowników wg K. Bachman  Zmiany technologiczne, które spowodowały złożoność oraz przyspieszenie tempa życia a także wpłynęły na zmianę stylu pracy;  Nieustanny deficyt wykształconych pracowników;  Ostra walkę konkurencyjną zmuszająca przedsiębiorstwa do „cięcia kosztów”;  Zmiany społeczne i demograficzne w wyniku których uczenie się stało się procesem trwającym przez całe życie, a nie jedynie ograniczonym wycinkiem czasowym;  Pojawienie się na rynku tzw. „pracowników wiedzy” mających zwykle większe wymagania odnośnie elastyczności czasu i miejsca pracy;  Rozwój sieci komputerowych i technologii, które umożliwiają tworzenie coraz bardziej atrakcyjnych i wartościowych treści szkoleniowych;  Coraz większy wybór wysokiej jakości produktów i usług e-learningowych Źródło: Bachman K., Corporate e-learning: Exploring a new frontier, IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

3 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Cel analizy  Weryfikacja czynników wpływających na zainteresowanie i zaangażowanie w technologię zdalnego nauczania przez pracowników oraz pracodawców  Jakie czynniki wpływają na wybór technologii e-nauczania dla doskonalenia swojej kadry pracowniczej przez małe i średnie przedsiębiorstwa  Które czynniki działają zniechęcająco dla małych i średnich przedsiębiorstw w kwestii wyboru technologii nauczania zdalnego IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

4 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Model badawczy - Model Akceptacji Technologii TAM (Technology Acceptance Model)  Model oparty jest o założenia teorii uzasadnionego działania (Theory of Reasoned Action TRA), która zakłada, że ostateczne zachowanie użytkownika jest wynikową jego przekonań, obaw i nadziei.  Model TAM zakłada, że na chęć korzystania z nowej technologii mają wpływ dwa czynniki:  postrzegana przez użytkownika użyteczność, czyli odpowiedź na pytanie „Do czego może mi się przydać nowa technologia? Czy ułatwi mi wykonywanie zadań?”  postrzegana przez użytkownika łatwość użycia, czyli zastanowienie się nad problemem „Czy korzystanie z nowej technologii będzie wymagało ode mnie dużo pracy, wysiłku?” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

5 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Postrzegana łatwość użycia Postrzegana użyteczność Behawioralne intencje użycia Aktualne wykorzystanie Model TAM (Technology Acceptance Model) Źródło: Pastuszak Z., „Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie”, Placet, Warszawa 2007, str. 165

6 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Opis próby badawczej N=127 IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" KryteriumAtrybutIlość% Firma – wielkość Mała Średnia Duża ,6% 21,2% 51,1% Rodzaj działalności Produkcyjna Usługowa ,5% 47,2% Doświadczenie z e-nauczaniem Tak Nie ,8% 51,2%

7 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Analizowane czynniki (1)  Fukcjonalność systemu  Przydatność e-nauczania z punktu widzenia zdobywania wiedzy (FUSE1)  Przydatność e-nauczania w wymianie wiedzy (FUSE2)  Przydatność e-nauczania w kwestii rozwoju i zarządzania wiedzą w przedsiebiorstwie (FUSE3)  Jakość systemu oceniana jako  Szybkość działania (SYSQ1)  Prostota obsługi (SYSQ2)  Łatwość nawigacji (SYSQ3)  Estetyka (SYSQ4)  Jakość informacji (SYSQ5)  Aktualność informacji (SYSQ6)  Użyteczność społeczna systemu  E-nauka wpływa pozytywnie na samoocenę pracownika (przekonanie o własnych umiejętnościach) (SUSE1)  E-nauka wpływa pozytywnie na opinię pracodawcy o pracowniku (SUSE2)  Pozwala na nawiązywanie kontaktów społecznych, integrację pracowników (SUSE3) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

8 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Analizowane czynniki (2)  Przyjemność  E-nauka jest ułatwieniem dla przedsiębiorstwa w kwestii zaspokajania [ptrzeb informacyjnych pracownika (PLEA1)  Korzystanie z e-nauczania jest przyjemne dla odbiorcy - pracownika (PLEA2)  Rozrywka, interakcja z systemem  E-nauczanie wzbudza zainteresowanie pracowników (AROU1)  E-nauczanie wpływa motywująco na pracowników (AROU2)  Dla pracowników istotna jest możliwość interakcji z systemem (AROU3)  Intencje użycia  E-nauczanie jest dobrze oceniane przez pracowników (ATTI1)  E-nauczanie spełnia wymogi przedsiębiorstwa (ATTI2)  Korzystanie z e-nauczania jest korzystne dla przedsiębiorstwa (ATTI3) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

9 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Model 1 – behawioralne intencje użycia technologii są wynikową zarówno użyteczności, jak i przystępności systemu Nota: Czynniki istotne p<0,001 i p<0,05 (linia przerywana) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" R 2 = 0,62 Jakość Użyteczność społeczna Rozrywka, interakcja z systemem Behawioralne intencje użycia SYSQ2 SYSQ4 SUSE3 PLEA12 PLEA2 AROU1 AROU3 Przyjemność z pracy w systemie

10 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Model 2 – na sposób wykorzystania i zaangażowania się w naukę zdalną wpływa nie tylko użyteczność i przystępność systemu, ale także intencje jego użycia Nota: Czynniki istotne p<0,001 i p<0,05 (linia przerywana) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jakość Przyjemność z pracy w systemie Rozrywka, interakcja z systemem Behawioralne intencje użycia Aktualne wykorzystanie SYSQ 1 PLEA2 AROU2 AROU3 ATTI1 ATTI2 ATTI3

11 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Powody, dla których przedsiębiorstwa decydują się na korzystanie z e-learningu w celu zaspokajania potrzeb szkoleniowych swoich pracowników (N=127) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

12 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Powody, dla których małe i średnie przedsiębiorstwa nie korzystają z e-nauczania (N=62) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

13 Olga SOBOLEWSKA, „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych i średnich przedsiębiorstw” Dziękuję za uwagę Na pytania, uwagi i chęć współpracy chętnie odpowiem mail: IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"


Pobierz ppt "IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google