Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Epoka: Klasycyzm (oświecenie) s. 38 Początek:....... rok Koniec: …….. rok Co było najważniejsze dla ludzi? Początek:....... rok Koniec: …….. rok Co było.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Epoka: Klasycyzm (oświecenie) s. 38 Początek:....... rok Koniec: …….. rok Co było najważniejsze dla ludzi? Początek:....... rok Koniec: …….. rok Co było."— Zapis prezentacji:

1

2 Epoka: Klasycyzm (oświecenie) s. 38 Początek: rok Koniec: …….. rok Co było najważniejsze dla ludzi? Początek: rok Koniec: …….. rok Co było najważniejsze dla ludzi?  Początek: rok 1750  Koniec: rok 1820  Co było najważniejsze dla ludzi?  Nawiązywanie do antyku  piękno  Harmonia, równowaga  Dobry smak, elegancja  Początek: rok 1750  Koniec: rok 1820  Co było najważniejsze dla ludzi?  Nawiązywanie do antyku  piękno  Harmonia, równowaga  Dobry smak, elegancja

3 Zapamiętaj Budowle klasyczne naśladują zabytki starożytne, np. przez kolumny i frontony. W Warszawie takim budynkiem jest: Belweder Muzyka klasyczna to nie ogólnie poważna.

4 Temat: Klasycy wiedeńscy. (str. 38, 39, 40) Pomyśl: z czym kojarzy się słowo „klasyczny” ? Oświecenie to epoka, w której ceniono porządek i rozum. Klasycyzm jest jej głównym nurtem. W muzyce powstało wtedy wiele zasad i reguł, które do dziś są stosowane w muzyce. Klasycy wiedeńscy – to trzej najważniejsi kompozytorzy tego okresu: ………………. …………………………….. …………………………………………… Ich utwory były wzorem dla całej epoki.  J. Haydn: Symfonia G-dur „Z uderzeniem w kocioł”, cz. II Posłuchaj i opisz utwór ……………………… Józef Haydn, Wolfgang Amadeusz Mozart Ludwig van Beethoven

5 Klasyczne zasady, które działają do dziś: 1) Sposób komponowania utworów: ………………… - polega na tym, że jest jedna główna melodia, a reszta muzyki to …………………………. 2) Sposób budowy dzieł: symfonia, sonata, koncert, kwartet – polega na tym, że mają one 4 części ……………………………. ze sobą. 3) Skład orkiestry – J. Haydn ustalił ile i jakich ……………………. trzeba połączyć, aby uzyskać zrównoważone brzmienie. 4) System dur-moll: wszystkie utwory w tonacjach „dur” są wesołe, a w tonacjach „moll” smutne. homofonia akompaniament kontrastujące instrumentów

6 Temat: Klasyczna orkiestra symfoniczna ( ) Zakreśl i podpisz grupy instrumentów Skrzypce ISkrzypce IIAltówkaWiolonczelaKontrabasy FletObójKlarnetFagot Róg [waltornia] TrąbkaPuzonKotły

7 Klasyczna orkiestra symfoniczna Zakreśl i podpisz grupy instrumentów

8 elated elated

9 Wolfgang Amadeusz ponad dwa wieki temu Był gwiazdą rokoka Wolfgang Amadeusz Geniusz harmonii I mistrz symfonii A każda z jego oper To wszechczasów hit. Fine  A jednak wkoło miał rywali Co próbowali szkodzić mu  Lecz jego talent zawsze sprawiał, że kto raz słyszał jego grę  To zaraz humor mu się poprawiał, [od początku] bo taka magia w niej jest. [od początku] da capo al fine Podkład Niżej English Oryginał special

10 Little Amadeus, two centuries ago, Little Amadeus the Star of Rokoko Master of Harmonies Beautiful Melodies Operas and symphonies - each one a Masterpiece. However there is an envious rival trying to put traps in your way But he'll always in the failing whenever you begin to play And when we hear your magic Music - our sorrows fly away. Little Amadeus, your music and your sound Little Amadeus, they make the world go round No matter what will be with your Fantasy You'll make it finally - 'cause music is the key. Podkład Niżej English oryginał


Pobierz ppt "Epoka: Klasycyzm (oświecenie) s. 38 Początek:....... rok Koniec: …….. rok Co było najważniejsze dla ludzi? Początek:....... rok Koniec: …….. rok Co było."

Podobne prezentacje


Reklamy Google