Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb 2015/2016.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb 2015/2016."— Zapis prezentacji:

1 Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb 2015/2016

2 Co robimy w przedszkolu?

3 Dziecko uczy się tego, czego doświadcza Dorothy Law Nolte za Drygen G., Vos J. „Rewolucja w uczeniu”  Krytykowane- uczy się potępiać  Otoczone wrogością- uczy się agresji  Żyjące w strachu- uczy się lękliwości  Doświadczające litości- uczy się rozczulania nad sobą  Wyśmiewane- uczy się nieśmiałości  Otoczone zazdrością- uczy się zawiści  Zawstydzone- uczy się poczucia winy  Zachęcane- uczy się wiary we własne siły  Otoczone wyrozumiałością- uczy się cierpliwości  Chwalone- uczy się wdzięczności

4 Dziecko uczy się tego, czego doświadcza  Akceptowane- uczy się kochać  Otoczone aprobatą- uczy się lubić siebie  Darzone uznaniem- uczy się, że dobrze jest mieć cel  Żyjące w otoczeniu, które potrafi się dzielić- uczy się hojności  Traktowane uczciwie- uczy się prawdy i sprawiedliwości  Żyjące w poczuciu bezpieczeństwa- uczy się ufności  Otoczone przyjaźnią- uczy się radości życia

5 Jeżeli żyjesz w spokoju, twoje dziecko będzie żyło w spokoju ducha. W jakim otoczeniu żyje twoje dziecko?

6 PRZEDSZKOLE PRZYCHYLNE RODZICOM PARTNERSKA WSPÓŁPRACA Efektywna praca zespołowa nie powstaje w cudowny sposób. Tworzy ją postawa uczestników zespołu skłonna do współpracy. /D. Carnegie/

7 Współpraca rodziców i nauczyciela opiera się na:  Dobrej woli  Otwartości  Szacunku i sympatii  Prawdy i uczciwości  Umiejętności  Dyskrecji

8 Kontrakt współpracy rodziców z nauczycielem  Przychodzimy na spotkania (Nauczyciel powiadamia rodziców o temacie i spotkaniu z tygodniowym wyprzedzeniem)  Jesteśmy punktualni i przychodzimy bez dzieci  Jesteśmy aktywni podczas spotkań  Obdarzamy się wzajemnym zaufaniem.  Rozważamy krytyczne uwagi na temat nauczyciela, rodziców i dziecka wiedząc, że podyktowane są one troską o rozwój i dobro dziecka. Jesteśmy dyskretni.

9 Czego oczekuję od rodziców powierzonych mi dzieci?

10 Dzieci w domu nie powinny :  Oglądać programów i filmów dla dorosłych  Słuchać i używać wulgarnych słów  Być świadkami nieporozumień między dorosłymi  Być świadkami krytycznych uwag skierowanych pod adresem nauczyciela  Być karane fizycznie  Pozostawać same w domu

11 Dzieci w domu będą mieć :  Ustalony rytm dnia  Ustalone obowiązki  Zapewniony czas na zabawę z opiekunami  Ustalone reguły postępowania i związane z tym nagrody i kary  Wybierane audycje telewizyjne, a czas oglądania nie będzie przekraczał godziny  Wpajany szacunek do innych ludzi  Wpajane zasady grzecznego zachowania.

12 Lubimy wyręczać dziecko, ale...czego je wówczas uczymy?  Kiedy wycinasz coś za dziecko,  Kiedy ubierasz mu buty, bluzki, spodnie, skarpetki, itd.  Otwierasz coś za dziecko  Kiedy rysujesz za nie, żeby było ładnie  Kiedy odnajdujesz zagubione rzeczy za dziecko  Kiedy sprzątasz zabawki w jego pokoju  Kiedy składasz jego ubranka  Kiedy....

13 Kiedy wyręczasz dziecko Uczysz je jedynie, że jest nieudolne i nic nie potrafi zrobić samo.


Pobierz ppt "Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb 2015/2016."

Podobne prezentacje


Reklamy Google