Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników."— Zapis prezentacji:

1 Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników

2 1. Jakie są założenia grywalizacji – czym jest i dlaczego warto? 2. Jak szkolić zespoły pracownicze metodą grywalizacji? 3. Czym jest dobry scenariusz gry szkoleniowej? – know how Program:

3 Jakie są założenia grywalizacji – czym jest i dlaczego warto?

4

5 EDUTAINMENT

6 education + entertainment edukacja rozrywkowa uczyć - bawiąc

7

8

9 https://www.youtube.com/watch?v=ZuFqRtsnPW8

10 GRYWALIZACJA to wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania tych ludzi.

11 Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy.

12 Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe. Podczas gry staja się ciekawe i nieprzewidywalne.

13 GRY ROZWIJAJĄ:  współpracę w grupie,  komunikowanie się z innymi,  generowanie pomysłów, rozwiązań i dzielenie się nimi z resztą grupy,  analizę sytuacji,  wyciąganie wniosków,  strategiczne myślenie,  negocjacje,  asertywność,  rozwiązywanie konfliktów,  skuteczne działanie w stresie i radzenie sobie z nim,  wiedzę merytoryczna, którą chcemy przekazać uczestnikom gry

14 Jak szkolić zespoły pracownicze metodą grywalizacji?

15 https://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw

16 PRZYKŁAD GRY 4 plemiona Aztekowie Majowie Amazonki Hannibale

17 ZASOBY  fabuła gry  zasady gry (kary, nagrody, cel)  treści merytoryczne  quizy, zabawy poza merytoryczne

18 Elementy mechaniki gier

19 Nagrody

20 Nagrody – aby gra była atrakcyjna i wykorzystywała elementy rywalizacji, każde wykonane zadanie oraz zaliczony etap musi być nagrodzony.

21 Fabuła

22 Fabuła – aby gra była atrakcyjna i spełniała swoje założenia, musi posiadać jasną, prostą, ciekawą i najlepiej oderwaną od rzeczywistości fabułę. Gracze zatem mogą wchodzić w różne role.

23 Osiągnięcia

24 Osiągnięcia – aby uczestnicy gry utrzymali wysoki poziom motywacji konieczne jest, aby stawiać przed nimi wyzwania, będące jednocześnie cennymi merytorycznie elementami celu gry szkoleniowej. Za poszczególne osiągnięcia gracze otrzymują określone nagrody.

25 Konkurencja

26 Konkurencja – to najbardziej pierwotny i w większości podstawowy element gry. Większość graczy gra po to, aby wygrać, by rywalizować z innymi, zdobywać większą liczbę punktów i nagród na kolejnych poziomach, etapach i wykonywanych zadaniach.

27 Współpraca

28 Współpraca – aby realizować założenia gry gracze muszą ze sobą współpracować każdy z nich bowiem wnosi do jakości realizowanych zadań swoją indywidualność, zasoby, umiejętności po to, by wspólnie pokonać rywali.

29 Wyróżnienie siebie na tle graczy

30 Wyróżnienie siebie na tle graczy – podobnie jak w grach komputerowych warto zadbać nie tylko o rankingi poszczególnych grup, ale również o rankingi poszczególnych graczy. Taki zabieg będzie wzmagał nie tylko rywalizację (motywację) międzygrupową, ale również wewnątrzgrupową.

31 Zadania dla typów graczy

32 REKORDZIŚCI SPOŁECZNICY ODKRYWCY ZABÓJCY

33 REKORDZIŚCI - dla nich celem jest najlepsze wykonanie zadania, zdobycie jak największej liczby punktów w jak najkrótszym czasie. Zwracają uwagę na rankingi. Są najbardziej ze wszystkich nastawieni na rywalizację.

34 SPOŁECZNICY - gra jest dla nich tłem do budowania relacji. Często są nastawieni na poznawanie innych, wymianę doświadczeń, rozmowę oraz współpracę grupową. Nagrodą dla nich może być samo przebywanie z innymi graczami.

35 ODKRYWCY - zazwyczaj grają dla samej przyjemności wchodzenia w grę, odkrywania kolejnych poziomów, zagadek, eksploracji terenu. Każde osiągnięcie nowego poziomu jest dla nich ciekawym doświadczeniem, ponieważ otwiera przed nimi nowe możliwości eksploracji.

36 ZABÓJCY - grają po to, aby niszczyć konkurencję, aby rywalizować i siać spustoszenie, są przeciwnikami społeczników. Zazwyczaj rywalizują między sobą nawet w swoich grupach. Ponieważ gra jest narzędziem edukacyjnym, należy skupić się na samej rywalizacji w wykonywaniu zadań, bez elementów przemocy.

37 ZABÓJCY - grają po to, aby niszczyć konkurencję, aby rywalizować i siać spustoszenie, są przeciwnikami społeczników. Zazwyczaj rywalizują między sobą nawet w swoich grupach. Ponieważ gra jest narzędziem edukacyjnym, należy skupić się na samej rywalizacji w wykonywaniu zadań, bez elementów przemocy.

38 CO POTRZEBNE do tworzenia scenariusza?  spontaniczna pomysłowość  znajomość graczy (kim są?)  znajomość mechaniki gier  Inspiracja? Andy Kirby „Gry szkoleniowe” Gamestorming

39

40


Pobierz ppt "Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników."

Podobne prezentacje


Reklamy Google