Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAK A Baw się i ucz! w ramach programu „Żywienie na wagę zdrowia”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAK A Baw się i ucz! w ramach programu „Żywienie na wagę zdrowia”"— Zapis prezentacji:

1 KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAK A Baw się i ucz! w ramach programu „Żywienie na wagę zdrowia”

2 Aby trafić do klubu przedszkolaka należy zdobyć 5 wesołych gwiazdek

3 Jedną z 5-u  Można zdobyć wychodząc coraz wyżej po schodach prowadzących do … ZDROWIA

4 KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA Krok 1 Krok 2 Krok 3 Krok 4 Krok 5 Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna Czyste ręce Bezpieczne opalanie Unikanie dymu z papierosów Walka z wirusami i bakteriami Co zdrowy przedszkolak wiedzieć powinien?

5 Zanim zaczniemy….. Odpowiedź: Co to jest ZDROWIE i dlaczego jest tak ważne? 1. ……………………………. 2. ……………………………… 3. ………………………………

6 1, 2,3…Zaczynamy!

7 KROK 1 – ZDROWA DIETA i AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

8  Hierarchia spożywania produktów żywieniowych zgodnie z piramidą zdrowego żywienia  Potrawy ważne dla zdrowia (warzywa, owoce)  Walory odżywcze mleka i przetworów mlecznych  Woda źródłem życia

9 POKOLORUJ ZDROWE WARZYWA

10 Unikaj !

11 OMÓWIENIE PIRAMIDY

12 UKŁADANIE PIRAMIDY JEM ZDROWO!

13 ZGADYWANKI/QUIZ  Służy do picia, służy do mycia, bez niej na ziemi nie byłoby życia  Każdy z was odgadnie łatwo tę zagadkę, ma bielutki korzeń i zieloną natkę  Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w słoiku leży kiszony  To zielone warzywo, ma liściastą główkę, możesz z niej przyrządzić przepyszną surówkę   W kartoniku biały napój doskonały! WODA PIETRUSZKA OGÓREK KAPUSTA MLEKO

14 ZGADYWANKI/QUIZ  Czy trzeba jeść codziennie warzywa i owoce?  Wymień trzy najważniejsze posiłki spożywane w ciągu dnia  Dlaczego powinno się unikać jedzenia słodyczy?  Wymień trzy zielone warzywa  Czego powinniśmy pić najwięcej w ciągu dnia?  Wymień trzy produkty, które należą do grupy produktów mlecznych  Ile posiłków zjadać w ciągu dnia?

15 AKTYWNOŚC FIZYCZNA DZIECI Ogranicz TV i komputer Codziennie gimnastykuj się, spaceruj

16 A więc, żeby być zdrowym -> ĆWICZYMY  Wykonaj 5 przysiadów  Stań przez minutę na jednej nodze  Zrób 10 podskoków  Zrób 5 „pajacyków”

17 Zadanie domowe Ćwicz w domu z Mamą i Tatą

18 HURRA! UDAŁO SIĘ!

19 KROK 2 – DBAM O CZYSTOŚĆ RĄK

20  Higiena rąk - dlaczego mycie rąk jest ważne  Skutki braku higieny rąk MYJ RĘCE -P-Przed każdym posiłkiem -P-Po wyjściu z toalety -P-Po powrocie ze szkoły, spaceru, podwórka -P-Po zabawie -P-Po kontakcie ze zwierzętami -P-Po kichaniu i kaszleniu -O-Oraz za każdym razem kiedy ręce są brudne Sytuacje, podczas których wskazane jest mycie rąk

21 Zadanie Dzieci poznają dwa rodzaje mydła: w kostce i w płynie  Zdrowy Przedszkolak wie… -Do czego służy mydło? -Gdzie w domu i w przedszkolu powinno znajdować się mydło? -Kiedy trzeba myć ręce?

22 Pokoloruj!

23 Technika prawidłowego mycia rąk

24 HURRA! UDAŁO SIĘ!

25 KROK 3 – WALKA Z BAKTERIAMI I WIRUSAMI

26 Bakterie i wirusy są wszędzie – w powietrzu, glebie, wodzie, żywności Bakterii i wirusów nie widać... Bakterie i wirusy powodują szereg groźnych chorób, w tym m.in. grypę

27 Jak rozprzestrzeniają się bakterie i wirusy? pprzez kichnięcie pprzez brudne ręce ppodczas zabawy, dotykania zabawek OOd innego dziecka, rodzica….

28 Doświadczenie: Na białą kartkę wysyp kilka ziarenek maku. Taka ilość wirusów może trafić na początku do śluzówki naszego nosa. Na kolejną białą kartkę wysyp większa ilość maku (szczyptę) - tyle wirusów jest w nosie już po godzinie. Na trzecią białą kartkę wysyp kolejną, dużo większą kupkę maku (garść) - to „banda” wirusów, które zdążyły się namnożyć w ciągu 1 dnia i urzędują w naszym nosie powodując objawy przeziębienia.

29 Jak walczyć z bakteriami i wirusami? MYJ RĘCE WODĄ Z MYDŁEM Przedszkolak z naszego KLUBU wie już jak to robić!

30 Co jeszcze może zrobić zdrowy przedszkolak, aby nie chorować?

31 Zadanie: Proszę namalować na kartce papieru Człowieka zdrowego i chorego

32 HURRA! UDAŁO SIĘ!

33 KROK 4 – UNIKANIE SZKODLIWEGO DYMU

34 Co i dlaczego dymi?  Zadanie: Na dużej kartce papieru dzieci w grupie 3-4 osobowej rysują źródła dymu, określą jak wygląda dym, skąd się wydobywa. Zadanie ma na celu: Zlokalizowanie różnych źródeł dymu Określenie różnych rodzajów dymu Określenie przyczyn wydobywania się dymów Co dymi? Jak dymi? Jakie kolory mają dymy?

35 Omówienie wraz z dziećmi namalowanych plakatów Zwrócenie uwagi na szkodliwy wpływ dymu na zdrowie Plakat z programu edukacyjnego „Czyste powietrze wokół nas”

36 Jak unikać dymu z papierosa?  Rozmowa z dziećmi na temat skutków palenia papierosów w ich obecności.  Nauka jak zachowywać się w zadymionym pomieszczeniu  Zwrócenie uwagi na szkodliwość tego dymu To ja DINEK! Unikam dymów, bo wiem że są szkodliwe! Dinek jest symbole programu edukacyjnego „Czyste powietrze wokół nas”

37 Pokoloruj Dinka!

38 To jest znak zakazu palenia! Pokoloruj!

39 HURRA! UDAŁO SIĘ!

40 KROK 5 – PROMIENIOWANIE SŁONECZNE NIE ZAWSZE ZDROWE

41 Co zdrowy Przedszkolak powinien mieć ze sobą na plaży?

42 Każde z dzieci rysuje jeden przedmiot, który jest niezbędny na plaży i będzie stanowić ochronę przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym ZADANIE

43 HURRA! UDAŁO SIĘ!

44

45 UDAŁO SIĘ! WITAMY W KLUBIE ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA H U R R A !

46 opracowanie: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Raciborska 39, Katowice


Pobierz ppt "KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAK A Baw się i ucz! w ramach programu „Żywienie na wagę zdrowia”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google