Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera."— Zapis prezentacji:

1

2 Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera unikatową treść, np.: List Koperta Wiadomość

3 Jest łatwa w obsłudze Z jej pomocą można tworzyć zaproszenia na imprezy okolicznościowe Możliwość użycia istniejącej bazy danych stworzonej np.: w excelu

4 Aby lepiej zobrazować działanie korespondencji seryjnej posłużę się przykładem zawiadomienia W pierwszej kolejności powinniśmy napisać treść naszej wiadomości Na zamieszczonym zrzucie ekranu w następnym slajdzie, przykładowy wzór dokumentu z którego będziemy korzystać.

5

6 Aby lepiej zobrazować działanie korespondencji seryjnej posłużę się przykładem zawiadomienia. W pierwszej kolejności powinniśmy napisać treść naszej wiadomości Następnie, z paska na górze wybieramy opcję: Korespondencja > Rozpocznij korespondencje seryjną > Listy

7 Naszym oczom ukarzę się tabelka, z której za pomocą przycisku: dostosuj kolumny, ustawimy zmienne, które nas interesują i później zostaną podstawione do tekstu

8 Wszystkie nazwy pól można dowolnie zmieniać i dostosować wedle swoich potrzeb Zatwierdzając przyciskiem: OK, zakańczamy edycje listy i wybieramy miejsce zapisu.

9 Teraz za pomocą funkcji: użyj istniejącej listy, wyszukujemy i wczytujemy stworzoną przed chwilą przez nas listę

10 Aby wstawić do dokumentu nasze zmienne wybieramy opcje: wstaw pola korespondencji seryjnej Następnie ustawiamy kursor w wybranym miejscu, wybieramy pole które chcemy wstawić i klikamy: wstaw

11 Ostatnim krokiem jest scalenie naszego dokumentu, w tym celu używamy polecenia zakończ i scal > edytuj poszczególne elementy Zatwierdzamy przyciskiem OK.

12 W taki oto sposób udało nam się stworzyć kilka dokumentów spersonalizowanych dla każdego z adresatów W taki sam sposób możemy oczywiście stworzyć inne dokumenty. W tym celu na początku przy tworzeniu korespondencji seryjnej z listy dokumentów zamiast wybrać list, wybieramy np.: kopertę bądź wiadomość

13 1. Napisz krótką wiadomość do trzech osób przy pomocy korespondencji seryjnej a) stwórz listę adresatów b) napisz krótką wiadomość c) wstaw pola korespondencji seryjnej d) scal dokument

14

15 https://support.office.com/pl-pl/article/U%C5%BCywanie-korespondencji-seryjnej-do-tworzenia-i-drukowania- list%C3%B3w-oraz-innych-dokument%C3%B3w de-3d a73e-3b992922ccf5 Strony z których korzystałem:


Pobierz ppt "Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera."

Podobne prezentacje


Reklamy Google