Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mgr Wiznerowicz PROMOCJA."— Zapis prezentacji:

1 mgr Wiznerowicz PROMOCJA

2 PROMOCJA Promocja to zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo informuje o firmie oraz cechach produktu i przekonuje nabywców do zakupu

3 W SKŁAD PROMOCJI WCHODZĄ
REKLAMA SPRZEDAŻ OSOBISTA PROMOCJA SPRZEDAŻY PR SPONSORING

4 FUNKCJE PROMOCJI Funkcja informacyjna Funkcja wspierania sprzedaży
Funkcja przypominająca Funkcja edukacyjna Funkcja konkurencyjna

5 TYPY STRATEGII PROMOCJI
PUSH – przy dystrybucji intensywnej Sprzedaż osobista Promocja sprzedaży PULL – ssanie produktu przez nabywcę Reklama Sponsoring PR

6 REKALAMA Wszelka płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania idei, produktów lub usług przez określonego nadawcę

7 REKLAMA MEDIA REKLAMOWE; TV Radio Prasa codzienna Czasopisma
Publikacje zwarte Media zewnętrzne Internet Kino Opakowanie itd..

8 MODEL AIDA A – świadomość I – zainteresowanie D – pożądanie
A – akcja (zakup)

9 PR Podstawowym działaniem PR jest tworzenie wizerunku firmy, czyli obrazu firmy w świadomości nabywców PR promuje całą działalność firmy, a nie konkretny produkt

10 CECHY PR Jest działaniem długofalowym i zorganizowanym
Nie jest formą bezpośrednio płatną Może być przez odbiorców uznany za bardziej obiektywną niż reklama

11 ŚRODKI PR PUBLICITY – konferencje prasowe, wywiady, artykuły, komunikaty prasowe, występy w audycjach telewizyjnych czy radiowych

12 ŚRODKI PR EVENTY – spotkania i imprezy specjalne, sympozja, jubileusze, pokazy

13 ŚRODKI PR Kontakty pocztowe Udział w targach Zwiedzanie firmy
Wydawnictwa firmowe

14 SPONSORING Istotą sponsoringu są skojarzenia, dzięki którym pozytywny obraz sponsorowanego przenosi się na sponsora

15 SPONSORING Poprzez sponsorowanie określa się pieniężne lub rzeczowe inwestowanie w określoną działalność w zamian za dostęp do możliwych do wykorzystania komercyjnych potencjałów związanych z tą działalnością

16 SPONSORING Podstawową cechą sponsorowania jest więc wzajemne świadczenie obu partnerów, gdzie sponsorowany w zamian za przyznane mu środki pośrednio lub bezpośrednio wpływa na realizację celów marketingowych sponsora

17 CELE SPONSORINGU upowszechnienie stopnia znajomości firmy i jej produktów, wywoływanie pozytywnych skojarzeń między sukcesami osób sponsorowanych a firmami sponsorującymi, przyczynianie się do wywołania i utrwalania się dobrej opinii o sponsorze.

18 SPONSORING Sponsorowanie obejmować może swym zakresem wiele dziedzin życia. Najczęściej sponsorowany jest sport i kultura, na sport przypada 55% wszystkich wydatków przeznaczonych na sponsorowanie, na kulturę - 19%, na przedsięwzięcia socjalne - 16%, a na inne przedsięwzięcia 10%.


Pobierz ppt "Mgr Wiznerowicz PROMOCJA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google