Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROMOCJA mgr Wiznerowicz. PROMOCJA  Promocja to zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo informuje o firmie oraz cechach produktu i przekonuje.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROMOCJA mgr Wiznerowicz. PROMOCJA  Promocja to zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo informuje o firmie oraz cechach produktu i przekonuje."— Zapis prezentacji:

1 PROMOCJA mgr Wiznerowicz

2 PROMOCJA  Promocja to zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo informuje o firmie oraz cechach produktu i przekonuje nabywców do zakupu

3 W SKŁAD PROMOCJI WCHODZĄ  REKLAMA  SPRZEDAŻ OSOBISTA  PROMOCJA SPRZEDAŻY  PR  SPONSORING

4 FUNKCJE PROMOCJI  Funkcja informacyjna  Funkcja wspierania sprzedaży  Funkcja przypominająca  Funkcja edukacyjna  Funkcja konkurencyjna

5 TYPY STRATEGII PROMOCJI  PUSH – przy dystrybucji intensywnej  Sprzedaż osobista  Promocja sprzedaży  PULL – ssanie produktu przez nabywcę  Reklama  Sponsoring  PR

6 REKALAMA  Wszelka płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania idei, produktów lub usług przez określonego nadawcę

7 REKLAMA  MEDIA REKLAMOWE;  TV  Radio  Prasa codzienna  Czasopisma  Publikacje zwarte  Media zewnętrzne  Internet  Kino  Opakowanie itd..

8 MODEL AIDA  A – świadomość  I – zainteresowanie  D – pożądanie  A – akcja (zakup)

9 PR  Podstawowym działaniem PR jest tworzenie wizerunku firmy, czyli obrazu firmy w świadomości nabywców  PR promuje całą działalność firmy, a nie konkretny produkt

10 CECHY PR  Jest działaniem długofalowym i zorganizowanym  Nie jest formą bezpośrednio płatną  Może być przez odbiorców uznany za bardziej obiektywną niż reklama

11 ŚRODKI PR  PUBLICITY – konferencje prasowe, wywiady, artykuły, komunikaty prasowe, występy w audycjach telewizyjnych czy radiowych

12 ŚRODKI PR  EVENTY – spotkania i imprezy specjalne, sympozja, jubileusze, pokazy

13 ŚRODKI PR  Kontakty pocztowe  Udział w targach  Zwiedzanie firmy  Wydawnictwa firmowe

14 SPONSORING  Istotą sponsoringu są skojarzenia, dzięki którym pozytywny obraz sponsorowanego przenosi się na sponsora

15 SPONSORING Poprzez sponsorowanie określa się pieniężne lub rzeczowe inwestowanie w określoną działalność w zamian za dostęp do możliwych do wykorzystania komercyjnych potencjałów związanych z tą działalnością

16 SPONSORING Podstawową cechą sponsorowania jest więc wzajemne świadczenie obu partnerów, gdzie sponsorowany w zamian za przyznane mu środki pośrednio lub bezpośrednio wpływa na realizację celów marketingowych sponsora

17 CELE SPONSORINGU  upowszechnienie stopnia znajomości firmy i jej produktów,  wywoływanie pozytywnych skojarzeń między sukcesami osób sponsorowanych a firmami sponsorującymi,  przyczynianie się do wywołania i utrwalania się dobrej opinii o sponsorze.

18 SPONSORING  Sponsorowanie obejmować może swym zakresem wiele dziedzin życia.  Najczęściej sponsorowany jest sport i kultura, na sport przypada 55% wszystkich wydatków przeznaczonych na sponsorowanie, na kulturę - 19%, na przedsięwzięcia socjalne - 16%, a na inne przedsięwzięcia 10%.


Pobierz ppt "PROMOCJA mgr Wiznerowicz. PROMOCJA  Promocja to zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo informuje o firmie oraz cechach produktu i przekonuje."

Podobne prezentacje


Reklamy Google