Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NOWE TRENDY W TURYSTYCE WARSZAWA_03_11_2015 PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NOWE TRENDY W TURYSTYCE WARSZAWA_03_11_2015 PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ."— Zapis prezentacji:

1

2 NOWE TRENDY W TURYSTYCE WARSZAWA_03_11_2015

3 PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Dofinansowanie: środki Ministerstwa Sportu i Turystyki Czas realizacji: 01.04.-31.12.2015 Cel główny: Celem głównym realizacji zadania jest wzmocnienie i poprawa jakości funkcjonowania kadr działających na rzecz rozwoju turystyki poprzez organizację spotkań szkoleniowo-warsztatowych. Działanie jest ukierunkowane na wspieranie rozwoju kwalifikacji oraz podniesienie kompetencji zasobów ludzkich.

4 Nie ma biznesu bez podstawowej wiedzy z zakresu socjologii emocje jako siła napędowa działań zachowania społeczne jako wzór do naśladowania konsumpcja jako atrybut cywilizacji i sposób na wyrażanie własnego ja

5 Podróżowanie, jak mało która dziedzina ludzkiej aktywności: służy demonstrowaniu statusu społecznego i majątkowego umożliwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji zyskuje pod względem atrakcyjności doświadczeń, kiedy podróżujący mogą na bieżąco dzielić się przeżyciami i komentować je, pozostając w kontakcie ze znajomymi 5

6 Zmiany… Globalizacja Mcdonaldyzacja Większe obycie w świecie Wzrost poziomu wykształcenia Wzrost tempa życia – wzrost oczekiwań co do tempa zmian otoczenia Nuda - reakcja na powtarzalność i powolność Atrofia więzi – zagubienie w czasie wolnym

7 Skąd mam wiedzieć co ludzi kręci? Jeśli nie interesują Cię ludzie – nie będziesz interesująca (-y) dla nich Jeśli nie zaczniesz obserwować ludzi – nie zdołasz spełnić ich oczekiwań Ludzie nie zawsze wiedzą, czego chcą i nie zawsze potrafią to wysłowić Ludzie chcą uczestniczyć – nie chcą pozostawać bierni

8

9 Co odróżnia prosumenta od konsumenta? poszukuje szerokiej wiedzy o produktach swoją wiedzę chętnie przekazuje innym świadomie podejmuje decyzje zakupowe i jest coraz bardziej ostrożny, jeśli chodzi o odbiór informacji kontrola, aktywność i samodzielność ciekawość, impuls i poszukiwanie nowości chce być współtwórcą produktu - a nawet współuczestnikiem promocji produktu

10 Prosument w turystyce samodzielnie projektuje wakacje w turystyce porzuca trend 3S (sea, sun, sand) na rzecz 3E (entertainment, excitement, education) pozostaje w nieustannym kontakcie - dzieli się wiedzą, poszukuje informacji i potwierdzenia słuszności własnych wyborów CHCE MIEĆ WPŁYW!!!

11 Nowe trendy społeczne (1) starzenie się społeczeństw malejąca liczebność gospodarstw domowych coraz późniejsze zakładanie rodziny dziecko w centrum zainteresowania wzrost liczby kobiet pracujących zawodowo wzrost ilości czasu wolnego i zarazem chęć jego oszczędzania

12 Nowe trendy społeczne (2) zwrot w kierunku zdrowego trybu życia wielokulturowość i transkulturowość przywiązywanie wagi do rozwoju osobistego konflikty pomiędzy tożsamością (etniczną, kulturową) a dążeniem do nowoczesności profesjonalizacja hobby

13 Kilka trendów konsumenckich (1) homogenizacja vs deglobalizacja i glokalizacja umasowienie konsumpcji vs prosumeryzm eurokonsumpcja etnocentryzm e-konsumpcja konsumpcja hedonistyczna

14 Kilka trendów konsumenckich (2) serwicyzacja konsumpcji domocentryzm konsumpcja suwerenna i świadoma konsumpcja trwała i zrównoważona slow movements (slow food, slow cities) rytualizacja konsumpcji ( Beaujolais Nouveau ) dematerializacja konsumpcji

15 Łańcuch wartości w turystyce

16 Turystyczny produkt sieciowy kompleksowy wieloczynnikowy oparty o współpracę wielu podmiotów współtworzony przez turystów bazujący na efekcie synergii

17 Czym jest turystyka doświadczeń? emocje, pasje i zainteresowania intensyfikacja wydarzeń maksymalizacja doznań na jednostkę czasu ACE (ang. adventure, culture, ecology) ASI (Activities & Special Interests)

18 warsztaty kosmetyczne (dla kogo?) domowa „produkcja” kosmetyków

19 Rok urodzenia Nazwa pokoleniaPrzedział wiekowy w 2014 roku 1901-1924 GI90-113 1925-1942 Milczące pokolenie 72-89 1943-1960 Baby Boomers54-71 1961-1981 Generacja X33-53 1982-2002 Generacja Y14-32 2003-2014 Generacja Z13 – 0

20 Pokolenie Y – dlaczego inne? przemiany społeczno-gospodarcze lat 80. i 90. XX w. w Polsce - transformacja ustrojowa okres potężnych zmian technologicznych pogłębienie przepaści międzypokoleniowej globalizacja: zacieranie barier między krajami, scalanie się kultur, internacjonalizacja, zwiększanie się dostępności do produktów i usług z całego świata dostęp do informacji i wiedzy (dotychczas trudnodostępne)

21 Cechy pokolenia Y (1) działanie z dużą prędkością, wielozadaniowość podejmowanie przypadkowych działań, uzależnienie od sieci i stałego dostępu do Internetu otwartość na nowości i innowacje brak obaw przed zmianami wyczulenie na niebezpieczeństwo i ryzyko krąg przyjaciół osób poszerzony o świat cyfrowy

22 Cechy pokolenia Y (2) mobilność, łatwość podróżowania i podejmowania decyzji o zmianie miejsca zamieszkania lub emigracji przemiany zachodzące w modelu rodziny hołdowanie tymczasowości (kredyty, zmiany, nietrwałe więzi) zorientowanie na zabawę i egocentryzm życie pod wyjątkową presją (projekt „Dziecko”) wysoki poziom wykształcenia

23 Przewidywane obszary wpływu pokolenia Y na rynek turystyczny po stronie popytu: – nowe potrzeby i oczekiwania – zmiany w obszarze trendów konsumenckich – nowe przesłanki podejmowania decyzji nabywczych po stronie podaży: – zmiany na rynku pracy – nowe formy usług – nowe propozycje rynkowe

24 Konsument nowej generacji potrafi wyszukiwać informacje o produktach i usługach i skutecznie przekazywać je innym stara się świadomie podejmować decyzje zakupowe i chce mieć udział w tworzeniu i promowaniu produktów cenionej marki w dynamiczny sposób poszukuje informacji o produktach wchodzi w interakcję z przekazem reklamowym i innymi użytkownikami sieci publicznie wyraża zdanie na temat firmy i jej działań 24

25 Word of Mouth Mouse 25

26 Media społecznościowe (MS) naturalne środowisko dzieci sieci miejsce wypoczynku i zabawy eskapizm w świat fantazji nowości i emocje wszystko za darmo interakcja

27 Mity na temat promocji w MS: jest za darmo jest tania jest łatwa każdy może założyć „fanpage” i podnieść obroty może być „dodatkiem” do pozostałych form promocji i dystrybucji nie wymaga specjalistycznej wiedzy jest zabawą

28 Czy sieci społecznościowe to faktycznie coś nowego? spotkania i pogaduchy? plotki i opinie? polecenia i referencje? dyskusja o markach? wyładowanie frustracji? poszukiwanie wiedzy?

29 Kreowanie siebie

30 Nie Ty masz pisać o sobie, ale Twoi ambasadorzy – o Tobie Jak znaleźć ambasadorów? Jak zainfekować sieć? Jak sprawić, żeby klienci wracali? Jak powiązać działania w sieci z działaniami w świecie rzeczywistym?

31 Podsumowanie Biznes to nieustanna praca nad sobą i zdobywanie wiedzy Usługi są dla ludzi – wymagają interesowania się ludźmi. „Turyści” to nie jest nowy gatunek człowieka - nie różnią się od nas, a pomysły przychodzą z bardzo nieprzewidzialnych stron! Nie musisz znać się na wszystkim – biznes to także kooperencja (kooperacja + konkurencja).

32 Dziękuję za uwagę

33 Magdalena Kachniewska magdalena@kachniewska.net MAZOWIECKA REGIONALNA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA ul. Nowy Świat 27/2 00-029 Warszawa tel. 22/ 877 20 10 www.mrot.pl www.mazowsze.travel DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "NOWE TRENDY W TURYSTYCE WARSZAWA_03_11_2015 PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google