Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Liczby na co dzień Omówienie i poprawa sprawdzianu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Liczby na co dzień Omówienie i poprawa sprawdzianu."— Zapis prezentacji:

1 Liczby na co dzień Omówienie i poprawa sprawdzianu

2 Zad. 1. Zadanie zamknięte Skala 1 : ⇒ 1 cm na mapie to cm w terenie cm = 600 m Skala 1 : ⇒ 1 cm na mapie to cm w terenie cm = 700 m Na mapie o skali 1 : narysowano odcinek o długości 1 cm. W rzeczywistości odległość ta odpowiada: Na mapie o skali 1 : narysowano odcinek o długości 1 cm. W rzeczywistości odległość ta odpowiada:

3 Zad. 2. Zadanie zamknięte Między r. a r. upłynął więcej niż 1 rok i mniej niż 1 rok i 1 miesiąc Między r. a r. upłynął więcej niż 1 rok i mniej niż 1 rok i 1 miesiąc Ile czasu upłynęło od pierwszej do drugiej wizyty pana Jana u lekarza? Ile czasu upłynęło od pierwszej do drugiej wizyty pana Józefa u lekarza?

4 Zad. 3. Zadanie zamknięte Antylopa, która w ciągu 6 sekund pokonała odległość 150 metrów, poruszała się z prędkością: Zając, który w ciągu 9 sekund pokonał odległość 180 metrów, poruszał się z prędkością:

5 Zad. 4. Uzupełnij:

6 Zad. 5. Zaokrąglanie liczb Liczbę 65,9465 zaokrąglij do: a)jedności b)części setnych Liczbę 56,4572 zaokrąglij do: a)jedności b)części setnych

7 Zad. 6. Odczytywanie informacji Diagram pokazuje, ile średnio kilogramów pomarańczy, gruszek i jabłek sprzedaje się dziennie w pewnym sklepie spożywczym. Uzupełnij zdania. Wybierz właściwe odpowiedzi spośród A lub B oraz C lub D. W sklepie sprzedaje się dziennie o kg mniej jabłek niż pomarańczy. A. 259 B. 37 C. 11 D. 17 W ciągu 7 dni w sklepie sprzedaje się kg gruszek

8 Zad. 6. Odczytywanie informacji A. 208 B. 52 C. 27 D. 16 Diagram pokazuje, ile średnio kilogramów pomarańczy, gruszek i jabłek sprzedaje się dziennie w pewnym sklepie spożywczym. Uzupełnij zdania. Wybierz właściwe odpowiedzi spośród A lub B oraz C lub D. W sklepie sprzedaje się dziennie o kg mniej jabłek niż pomarańczy. W ciągu 4 dni w sklepie sprzedaje się kg gruszek

9 Zad. 7. Zadanie tekstowe Pewien samochód przez 1,5 godziny poruszał się ze średnią prędkością 70 km/h, a przez następne 40 minut – ze średnią prędkością 60 km/h. Jaką drogę przejechał ten samochód? Pewien samochód przez 1 godz. 12 min poruszał się ze średnią prędkością 60 km/h, a przez następne 45 minut – ze średnią prędkością 80 km/h. Jaką drogę przejechał ten samochód?

10 Zad. 7. Zadanie tekstowe - rozwiązanie Droga razem: 105 km + 40 km = 145 km Odp: Samochód przejechał 145 kilometrów

11 Zad. 7. Zadanie tekstowe - rozwiązanie Droga razem: 72 km + 60 km = 132 km Odp: Samochód przejechał 132 kilometry

12 Zad. 8. Skala Pewną mapę narysowano w skali 1 : a) 2 cm na mapie – ile to metrów w terenie? b) 1200 m w terenie – ile to centymetrów na mapie? Skala 1 : ⇒ 1 cm na mapie to cm w terenie ⇒ cm = 400 m 1 cm na mapie  400 m w terenie 2 cm na mapie  2 ∙ 400 m = 800 m w terenie 400 m w terenie  1 cm na mapie 1200 m w terenie  1200 m : 400 m = 3 cm na mapie

13 Zad. 8. Skala Pewną mapę narysowano w skali 1 : a) 3 cm na mapie – ile to metrów w terenie? b) 2000 m w terenie – ile to centymetrów na mapie? Skala 1 : ⇒ 1 cm na mapie to cm w terenie ⇒ cm = 500 m 1 cm na mapie  500 m w terenie 3 cm na mapie  3 ∙ 500 m = 1500 m w terenie 500 m w terenie  1 cm na mapie 2000 m w terenie  2000 m : 500 m = 4 cm na mapie

14 Zad. 9. Zadanie tekstowe Ewa przygotowuje się do zawodów pływackich. Na każdym treningu powinna przepływać dystans 3 km. Przepłynęła już 20 razy basen o długości 25 m. Ile razy musi go jeszcze przepłynąć? Ewa przygotowuje się do zawodów pływackich. Na każdym treningu powinna przepływać dystans 2 km. Przepłynęła już 15 razy basen o długości 25 m. Ile razy musi go jeszcze przepłynąć?

15 Zad. 9. Zadanie tekstowe – rozwiązanie (sposób I) 3 km = m – dystans treningowy 25 m – długość basenu Ewa przepłynęła basen 20 razy Ewa przepłynęła już: 20 ∙ 25 m = 500 m Do przepłynięcia zostało: 3000 m – 500 m = 2500 m Ile to długości basenu: 2500 m : 25 m = 100 Odp: Ewa musi przepłyn ąć basen jeszcze 100 razy

16 Zad. 9. Zadanie tekstowe – rozwiązanie (sposób II) 2 km = m – dystans treningowy 25 m – długość basenu Ewa przepłynęła basen 15 razy Ile basenów musi przepłynąć Ewa na każdym treningu: m : 25 m = 80 Do przepłynięcia zostało: 80 – 15 = 65 Odp: Ewa musi przepłyn ąć basen jeszcze 65 razy

17 Zad. 10. Zadanie tekstowe

18 Zad. 9. Zadanie tekstowe – rozwiązanie (sposób I)

19 Zad. 9. Zadanie tekstowe – rozwiązanie (sposób II)


Pobierz ppt "Liczby na co dzień Omówienie i poprawa sprawdzianu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google