Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Grafika komputerowa. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Grafika komputerowa. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych."— Zapis prezentacji:

1 Grafika komputerowa

2 Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych danych. Grafika komputerowa jest obecnie narzędziem powszechnie stosowanym w nauce, technice, kulturze oraz rozrywce.

3 Zastosowanie grafiki: kartografia, wizualizacja danych pomiarowych (np. w formie wykresów dwu- i trójwymiarowych), wizualizacja symulacji komputerowych, diagnostyka medyczna, kreślenie i projektowanie wspomagane komputerowo (CAD), przygotowanie publikacji (DTP), efekty specjalne w filmach, gry komputerowe.

4 Klasyfikacja Grafika wektorowa Grafika rastrowa (Bitmapowa)

5 Klasyfikacja Grafika dwuwymiarowa Grafika trójwymiarowa

6 Klasyfikacja Podział ze względy na cykl generacji obrazu: Grafika nieinterakcyjna Grafika interakcyjna Grafika czasu rzeczywistego

7 Grafika wektorowa W grafice wektorowej wszelkie obrazy tworzone są za pomocą prymitywów, czyli prostych figur geometrycznych. Figury te opisane są za pomocą parametrów, które tworzą wektor - stąd nazwa grafika wektorowa. Obraz generowany jest przez komputer na podstawie takiego właśnie opisu danego przedmiotu (rysując np. koło o określonym promieniu i położeniu). Stąd grafikę wektorową nazywa się również grafiką obiektową, gdyż obraz w tej grafice składa się z obiektów o określonych atrybutach.

8 Atrybuty obiektów Współrzędne Promień (np. przy rysowaniu koła) Kolor rysowania Kolor wypełnienia

9 Przekształcenia obrazu Dostosowanie wielkości - skalowanie obrazu bez uszczerbku jakości, Inne przekształcenia

10

11

12

13 Wektor na raster Obrazy w grafice wektorowej można łatwo przetwarzać w obrazy bitmapowe podając jedynie docelową rozdzielczość obrazu. Tak naprawdę za każdym razem taką operację wykonuje komputer przed wyświetleniem takiego obrazu na ekranie.

14 Zastosowanie Fonty Grafika trójwymiarowa Grafika publikacyjna- DTP

15 Formaty zapisu Grafiki wektorowej cdr eps ai Swf SVG

16 Proces tworzenia grafiki SVG w programie Inkspace

17 Programy Adobe Illustrator, Adobe FreeHand, Adobe Flash, AutoCAD, CorelDRAW, SolidWorks, TechCAD,

18 AutoCAD

19 SolidWORKS

20

21 Grafika rastrowa Obraz grafiki rastrowej jest plikiem reprezentującym pionowo-poziomą siatkę odpowiednio kolorowanych pikseli na monitorze komputera, drukarce lub innym urządzeniu wyjściowym. Kolor każdego piksela jest definiowany osobno.

22

23 RGB CMYK Obraz a wiązka światła

24 Przekształcenia obrazu Skalowanie rastru powoduję stratę jakości

25 Raster na wektor operacja przetworzenia "bitmapy" w "wektor" (wektoryzacja, trasowanie) jest bardzo trudna, wymagająca często stosowania technik z dziedziny sztucznej inteligencji. Dodatkowo przy bardziej skomplikowanych obrazach jakość przetwarzania na grafikę wektorową może być dalece niezadowalająca.

26

27

28 Formaty zapisu BMP GIF JPEG PNG TIFF PSD

29 Programy ACDSee Adobe Photoshop Corel PHOTO-PAINT z pakietu CorelDRAW GIMP IrfanView Adobe Fireworks Painter PaintShopPro Xara


Pobierz ppt "Grafika komputerowa. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google