Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex Case study Autor: Artur Lewandowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex Case study Autor: Artur Lewandowski."— Zapis prezentacji:

1 Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex Case study Autor: Artur Lewandowski

2 Agenda 1.Budimex 2.Wyzwania, potrzeby i cele 3.Model usługowy 4.Wybór systemu 5.Wdrożenie 6.Podsumowanie

3 01. Budimex

4 Grupa Budimex 4

5 Grupa Ferrovial 5

6 Zasięg terytorialny 6

7 02. Monitoring Wyzwania, potrzeby i cele

8 Wyzwania Zmieniająca się struktura zarządzania z modelu opartego na utrzymaniu systemów na model usługowy oparty o ITIL. Częste zmiany technologiczne oraz modelu usługowego. Zmiany modelu zarządzania z insourcingowego na mieszany. Nieakceptowalnie długi czas wdrażania zmian w aktualnie używanym systemie monitorowania. Niski budżet – brak przekonania managementu co do szans na skuteczne wdrożenie systemu w obecnym modelu. Niedostateczny poziom wiedzy na temat skuteczności wdrażanych zmian. Zbyt długi czas reakcji administratorów na występujące problemy systemowe. Bardzo krótki czas wdrożenia 8

9 Potrzeby 9 Jedno środowisko zarządzania dla wielu różnych producentów i typów urządzeń Wsparcie działań pro-aktywnych Aktualna informacja o infrastrukturze, jej komponentach i parametrach Dostęp do danych historycznych Wiedza o funkcjonowaniu infrastruktury jako całości z możliwością zagłębienia się w szczegóły Świadomość komunikacji między urządzeniami i wpływu urządzeń na infrastrukturę Potrzeba wdrożenia narzędzia intuicyjnego i niezawodnego redukującego obsługę do niezbędnego minimum. Potrzeba bezpośredniego i natychmiastowego informowania opiekunów usług o stanie usług i powodach problemów.

10 Funkcjonalności Monitorowanie baz danych Monitorowanie serwisów z punktu widzenia użytkownika Monitorowanie stanu i parametrów pracy sieci Monitorowanie usług technicznych i biznesowych Raportowanie zadanych SLA dla komponentów technicznych i usług dostarczanych przez IT Bieżące powiadamianie o problemach, właściwych administratorów systemów. Centralne zbieranie zdarzeń związanych z pracą systemu. Raportowanie stanu komponentów i usług. Raportowanie dostępności i w kontekście założonego SLA

11 11 Cel Budowa usługowego IT wspierającego biznes poprzez dostarczanie najnowszych technologii jako usługi.

12 03. Monitoring Model usługowy

13 WWW Biznes = Klient PC/ Laptopy Wirtualna stacja robocza Usługi w Chmurze Bezpieczeństwo Smartfony/ Tablety Zunifikowana Komunikacja WydrukAplikacje Bx Usługi w Chmurze Połączenie Sekretariat Budowy

14 Model usługowy – Komponent != usługa … WWW Zunifikowana Komunikacja Chmura obliczeniowa Bezpieczeństwo W W W  Dostarczania Klientom zoptymalizowanych, dostosowanych do ich potrzeb usług

15 Model usług – Application Manager 15

16 04. Monitoring Wybór systemu

17

18 05. Monitoring Wdrożenie

19 Infrastruktura 19 1 Data Center 3 serwerownie 200 serwerów wirtualnych i fizycznych 250 urządzeń sieciowych 2900 aktywnych użytkowników 150 budów połączonych w sieć VPN

20 OpManager, AppManager - integracja 20

21 Etapy wdrożenia (1) 21

22 Etapy wdrożenia(2) 22

23 OpManager (1) 23

24 OpManager (2) 24

25 Application Manager – przykład działania 25

26 Raportowanie 26

27 06. Monitoring Podsumowanie

28 28 Bieżąca kontrola stanu elementów infrastruktury informatycznej. Szybka diagnoza przyczyn wystąpienia niedostępności usług. Automatyczne monitorowanie stanu usług IT Raportowanie jakości usług dostarczanych przez IT. Niezależny nadzór i pomiary SLA usług dostarczanych przez zewnętrznych dostawców. Dostarczenie danych umożliwiających proaktywne zapobieganie przestojom usług biznesowych. Dostarczenie narzędzi do analizy przyczyn powstałych problemów Wsparcie dla procesów ITIL: ‒Zarządzanie problemem ‒Zarządzanie incydentami ‒Zarządzanie zmianą ‒Zarządzanie konfiguracją ‒Zarządzanie pojemnością Wsparcie procesu pomiarowego w obszarze usług IT w zastosowaniu do modelu mieszanego (IN/OUT soucingowego) Skrócenie czasów awarii

29 Aktualne usługi to fundament 29 Aktualne usługi NoweUsługi Jeżeli monitorujemy usługi możemy analizować prezentowane wartości, oraz wprowadzać zmiany usprawniające ich funkcjonowanie Dobrze działające i monitorowane usługi są bazą do tworzenia nowych usług

30 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex Case study Autor: Artur Lewandowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google