Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mowa ciała w pracy Wybrane zasady.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mowa ciała w pracy Wybrane zasady."— Zapis prezentacji:

1 Mowa ciała w pracy Wybrane zasady

2 Zasada nr 1 Kiedy wchodzisz do sali/…, gdzie odbywa się spotkanie/rozmowa, zawsze nieś teczkę lub laptopa w lewej ręce, żeby móc dobrze „operować” prawą dłonią. Nigdy też nie wykorzystuj teczki lub torby jako bariery pomiędzy tobą a otoczeniem. Okaż pewność siebie dzięki otwartej mowie ciała. 2. Kobieta – nie bierz torebki wraz z teczką i laptopem (mniej profesjonalna i bardziej zdezorganizowana). 3. To sygnalizuje niepewność i lęk, bo jest odczytywany jako próba ukrycia zdenerwowania. Zygmunt Korzeniewski

3 Zasada nr 2 Nie naruszaj przestrzeni osobistej drugiej osoby, szczególnie na początku spotkania, więc nie podchodź zbyt blisko. Inaczej partner może się odsunąć, odchylić do tyłu lub zacząć wykonywać rytmiczne ruchy, na przykład bębnić palcami. Zygmunt Korzeniewski

4 Zasada nr 3 Jeśli szef chce być lubiany, nie powinien sadzać podwładnego naprzeciwko siebie. Gdy rozmówcy siedzą naprzeciwko siebie, wytwarzają się złe wibracje. Stosuj taki układ wyłącznie wtedy, gdy chcesz udzielić nagany lub poczuć się ważniejszy. 2. Osoby tak siedzące są bardziej skłonne do sprzeczki, czują się mniej swobodne i trudniej im zapamiętać, co zostało powiedziane. Zygmunt Korzeniewski

5 Zasada nr 4 Badania pokazują, że w szkole lepsze wyniki uzyskują uczniowie siedzący po lewej stronie nauczyciela. Sadzaj klienta po lewej stronie, a wówczas osiągniesz „więcej”. Natomiast podczas zebrań w pracy siadaj po prawej stronie szefa, a będziesz postrzegany jako osoba o większej władzy. 2. Okazuje się, że nauczyciele poświęcają więcej uwagi lewej niż prawej strony klasy. Zygmunt Korzeniewski

6 Zasada nr 5 Kiedy witasz się z kimś, warto dotknąć jego łokcia lewą ręką, gdy podajesz mu prawą. Dotyk sprzyja wytworzeniu natychmiastowej więzi między dwojgiem ludzi i pozostawia trwałe wrażenie. Kiedy zawierasz nową znajomość służbową, możesz powtórzyć imię lub nazwisko danej osoby, żeby się upewnić, że prawidłowo je usłyszałeś. 3. Jednak, aby to było skuteczne, musisz dotknąć dokładnie łokcia, a nie miejsce poniżej lub powyżej. Trwać krócej niż trzy sekundy, bo dłużej wywoła negatywną reakcję – osoba ta spojrzy nagle w dół na twoją dłoń, sprawdzając, co ty właściwie robisz. 5. Takie powtórzenie sprawi, że poczuje się ważna, a ty łatwiej zapamiętasz, jak nazywa. 6. Obserwuj przy tym jej reakcję. Zygmunt Korzeniewski

7 Zasada nr 6 W świecie biznesu powszechnie przyjętym zwyczajem jest uściśnięcie dłoni osobie, którą właśnie poznajesz. Jednak ten gest nie w każdej sytuacji jest właściwy. Czasem odpowiedniejsze jest zwykłe skinienie głową. 3. Przyjęcie firmowe lub inne mniej formalne spotkanie, zastanów się czy uścisk dłoni będzie właściwym powitaniem. Może być odebrany jako zbyt mocno oficjalny lub satroświecki Zygmunt Korzeniewski

8 Zasada nr 7 Podczas prezentacji grupowej doskonałą strategią jest odzwierciedlanie mowy ciała. Dzięki temu nie tylko będziecie prezentować się profesjonalnie, ale też możecie „przestraszyć” konkurentów, którzy będą podejrzewać, że coś się szykuje, ale nie będą wiedzieli co. 2. Przed wystąpieniem umówcie się, kiedy wasz prelegent wykona jakiś gest lub przyjmie określoną postawę, reszta zespołu zrobi to samo. Zygmunt Korzeniewski

9 Zasada nr 8 Kiedy wygłaszasz prezentacje lub przemówienie, zwracaj uwagę na to, czy słuchacze mają uniesione czy opuszczone głowy. Większość profesjonalnych prezenterów stara się już na początku za pomocą różnych metod zachęcić zebranych do aktywnego odbioru, żeby utrzymać ich zainteresowanie podczas całego wystąpienia. 2.W bok i pochylenie się do przodu, a jednocześnie dotykają dłonią podbródka w geście namysłu i oceny, tzn., że słuchają cię z zainteresowaniem i zrozumieniem. Zwieszona głowa – musisz podjąć działania, które skłonią ich do większego zaangażowania. Zygmunt Korzeniewski

10 Zasada nr 9 Siedzenie z łokciami na poręczach fotela jest postrzegane jako pozycja świadcząca o władzy i pomaga stworzyć wizerunek osoby silnej i uczciwej. Osoby pokorne i przegrane opuszczają ręce do wnętrza fotela. Zawsze się pilnuj, żeby nie przyjmować takiej pozycji, chyba że ci zależy, żeby wyglądać na osobę pokonaną i lękliwą. Zygmunt Korzeniewski

11 Zasada nr 10 Słuchając innych, przechylaj głowę, bo sygnalizujesz to rozmówcom, że im nie zagrażasz i kierujesz się intuicją. Dzięki temu zaczną ci ufać. Jednak kobiety podczas negocjacji z mężczyznami zawsze powinny trzymać głowę prosto, żeby nie stwarzać wrażenia uległych. Zygmunt Korzeniewski

12 Zasada nr 11 Zwracaj uwagę na guziki przy marynarkach rozmówców.
Osoby krzyżujące ramiona na piersiach często robią to przy zapiętej marynarce i mają wtedy bardziej negatywne nastawienie. Kiedy podczas spotkania druga osoba nagle odpina marynarkę, możesz z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładać, że jednocześnie otworzyła swój umysł. 2. Analizy nagrań z rozmów pracodawców i ZZ, pokazują, że porozumienie osiąga częściej przy rozpiętych marynarkach. Zygmunt Korzeniewski

13 Zasada nr 12 Jeśli zauważasz, ze rozmówca przybiera postawę obronną,… to, aby przełamać jego negatywne nastawieniem, można podać mu przedmioty do podtrzymania lub poprosić o wykonanie czegoś. Kiedy wręczasz mu pióro, broszurkę, dokument, będzie musiał rozpleść ramiona i pochylić się do przodu. (otwarta postawa). …Krzyżuje ramiona na piersiach, odsuwa się lub odchyla. 3. Podobna metoda to poproszenie rozmówcy, żeby się pochylił i spojrzał na coś… 5. Potem usiądź lub odchyl się do tyłu, żeby dać do zrozumienia, że teraz jego kolej, żeby zabrać głos. A otwarte dłonie – chcesz żeby zachował się otwarcie i uczciwie, bo ty tak robisz. …Można również nachylić się ku niemu z dłońmi skierowanymi wnętrzami ku górze i powiedzieć: Widzę, że nasuwa się panu jakieś pytanie, co o tym sadzisz,…? Zygmunt Korzeniewski

14 Zasada nr 13 Władcze spojrzenie czyni cuda, kiedy chcesz kogoś zastraszyć lub uciszyć biurowego nudziarza, który nie wie, kiedy przestać gadać. Wyobraź sobie, że osoba, na którą zamierzasz tak spojrzeć, ma na środku czoła trzecie oko i wpatruj się w trójkąt utworzony przez jej „troje” oczu. 3. To spojrzenie ma potężne oddziaływanie, że trudno uwierzyć, dopóki się samemu nie sprawdzi. 4. Wprowadza poważną atmosferę, gaduła może zamilknąć, dłużej – rozmówca może poczuć się przytłoczony 5. Takie spojrzenie jest przydatne dla szefa, który zamierza przywołać do porządku podwładnego. Zygmunt Korzeniewski

15 Zasada nr 14 Kiedy chcesz zwiększyć swój autorytet lub jesteś atakowany, możesz wykorzystać – ale tylko wtedy – potężną broń, jaką jest przeszywające spojrzenie. Czy pamiętasz spojrzenie jakim posługiwał się Arnold Schwarzenegger w roli Terminatora, budząc trwogę w sercach wrogów? 2. Mrużysz oczy i bez mrugnięcia intensywnie wpatrujesz się w napastnika. W taki sposób zachowują się drapieżniki przed atakiem. Przenosząc bez mrugania wzrok z jednej osoby na drugą, wytrącisz z równowagi wszystkich, którzy tego doświadczą. 3. Przenosisz najpierw spojrzenie, a dopiero potem obracasz głowę, przy czym ramiona przez cały czas są nieruchome. …Takie spojrzenie jest naprawdę ostatecznością. Zygmunt Korzeniewski

16 Informacja końcowa W prezentacji wykorzystano książkę Allana i Barbary Pease – „Mowa ciała w pracy” (Dom Wydawniczy Rebis. Poznań 2011) Zygmunt Korzeniewski

17 CZY TO JUŻ WEEKEND? Zygmunt Korzeniewski


Pobierz ppt "Mowa ciała w pracy Wybrane zasady."

Podobne prezentacje


Reklamy Google