Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja Spółki Warszawa, 15.01.2008 r. 1 Warszawa, marzec 2008 r. Prezentacja Spółki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja Spółki Warszawa, 15.01.2008 r. 1 Warszawa, marzec 2008 r. Prezentacja Spółki."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja Spółki Warszawa, r. 1 Warszawa, marzec 2008 r. Prezentacja Spółki

2 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r. 2 Profil działalności Emitenta Podstawowe informacje o Emitencie Najważniejsze wydarzenia w historii Emitenta Zarząd Oferta produktowa Główni odbiorcy Główne rynki zbytu Informacje o rynku Cele strategiczne i metody ich realizacji Wyniki finansowe Atrakcyjność inwestycyjna Inwestycje niezbędne do realizacji strategii Podsumowanie Spis treści

3 3 Profil działalności Produkcja luksusowych ozdób świątecznych i okolicznościowych pod markami Komozja i MOSTOWSKI oraz pod markami głównych klientów Oferta składająca się z ponad 8 tys. wzorów ozdób. Ponad 3 tys. form pozwalających na tworzenie nowych wzorów Opatentowane technologie wytwarzania wyrobów – ok. 10 patentów oraz zgłoszeń patentowych Ręczne wytwarzanie na każdym etapie produkcji Wyszukany styl, niepowtarzalne wzornictwo i innowacyjność oferowanych wyrobów Renomowani odbiorcy: Neiman Marcus, Weingroff, Bloomingdales, Saks Fifth Avenue, Reed&Barton, Harrods Stale rosnąca baza klientów, wejście na nowe rynki Zdobywca licznych nagród i branżowych wyróżnień, o wieloletniej tradycji konsekwentnego wzrostu Obecność na wszystkich najważniejszych targach branżowych za granicą (m.in. Atlanta, Frankfurt, Moskwa) Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

4 Podstawowe informacje o Emitencie Przychody ze sprzedaży w 2007 roku: ponad 11 mln zł, zysk netto: ponad 1,5 mln zł Ceny detaliczne wyrobów: od 30 do 500 USD za szt. na rynku amerykańskim Ponad 318 tysięcy sprzedanych ozdób w 2007 roku Zatrudnienie: 186 osób, w tym 92 dekoratorki 12% udział w eksporcie ozdób świątecznych z Polski do USA 4 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

5 5 Najważniejsze wydarzenia w historii Emitenta 1945 – Powstanie przedsiębiorstwa, uruchomienie produkcji cygarniczek, fiolek, a następnie dmuchanych ozdób szklanych 1949 – Nacjonalizacja i zamknięcie zakładu 1950 – Powstanie nowego podmiotu – Rekord 1952 – Nacjonalizacja nowego przedsiębiorstwa 1981 – Utworzenie przedsiębiorstwa pod nazwą Spółka Cywilna Komozja – A. Mostowski 1992 – Nawiązanie współpracy z amerykańską firmą Kurt Adler 1994 – Sukces Polskiej Kolekcji (Polonaise Collection) ozdób świątecznych na rynku USA 1995 – Uzyskanie nagrody Best Glass Ornament na targach w Nowym Jorku 1997 – Uzyskanie nagrody XXV International Trophy for Quality w Paryżu 1998 – Zdobycie pierwszego miejsca na liście 100 najlepiej zarządzanych firm (Best Managed Companies) 2000 – Uhonorowanie Medalem Komisji Integracji Europejskiej za Kolekcję Egipską 2002 – Nawiązanie współpracy z amerykańskim dystrybutorem Reed & Barton 2003 – Nawiązanie współpracy z przedstawicielem handlowym w Rosji – firmą Atlas Art 2003 – Nawiązanie współpracy z amerykańskim dystrybutorem Joy To The World Collectibles 2007 – Uhonorowanie Medalem Europejskim BCC i UKIE za ozdoby choinkowe z pozytywką 2007 – Uruchomienie 5 punktów sprzedaży detalicznej w większych miastach Polski (Warszawa, Wrocław, Kraków) II poł – Podjęcie przez wiodących wspólników decyzji o rozwoju kapitałowym 31 grudnia 2007 – Zmiana formy prawnej spółki na Spółkę Akcyjną i rozszerzenie składu zarządzającego Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

6 6 Zarząd Robert Mostowski – Prezes Zarządu 1972 – rozpoczęcie studiów na Akademii Gorniczo-Hutniczej w Krakowie na wydziale Inzynierii Materialowej i Ceramiki 1980 – tytuł magistra geografii na Uniwersytecie Jagiellońskim 1981 – współtwórca przedsięwzięcia rodzinnego – produkcji luksusowych ozdób ze szkła nadzór nad budową nowego zakładu produkcyjnego spółki Komozja 1991 – został wspólnikiem podmiotu Spółka Cywilna Komozja – A. Mostowski 2001 – nawiązał współpracę z jednym z głównych klientów Komozji w USA – Neiman Marcus Jest twórcą wielu patentów i zgłoszeń patentowych związanych z działalnością Emitenta: 1999 – sposób łączenia szklanych ozdób choinkowych z innymi materiałami 2000 – forma z wewnętrznym rdzeniem kształtującym do wytwarzania cienkościennych wyrobów ze szkła dmuchanego 2001 – sposób wykonania ozdób z cienkościennego szkła dmuchanego (ozdoba jednowarstwowa); 2002 – otwierana ozdoba z cienkościennego szkła dmuchanego. Wiesław Skrobowski – Członek Zarządu 1977 – tytuł magistra geografii na Uniwersytecie Jagiellońskim tytuł Master of Science na University of Houston w USA uzyskanie tytułu MBA w zakresie finansów i marketingu na University of Rochester w USA. Wybrane zajmowane stanowiska: – Dyrektor ds. Marketingu Johnson&Johnson w USA i Polsce – Senior Vice President Benckiser AG w Niemczech i Holandii – Prezes Zarządu Elbrewery S.A. w Polsce – Vice President, Dyrektor regionalny Estee Lauder International w USA i Europie Środkowo-Wschodniej – Prezes Zarządu Polmos Lublin S.A. Przeprowadził z sukcesem IPO Spółki 2005–obecnie – Członek Rady Nadzorczej Commercial Union Life (AVIVA Group) Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

7 7 Główne linie produktowe Klosze Wiktoriany Golden Eggs Inne produkty Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

8 KOMOZJA 8 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

9 Private label 9 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

10 10 Główni odbiorcy Ekskluzywne domy towarowew USA: Bloomingdales, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue Czołowi dystrybutorzy specjalistyczni w USA: Weingroff, Reed & Barton, Joy to the World Collectibles (JTW) Wyłączny dystrybutor w Rosji – Atlas Art (lider na rynku ozdób świątecznych) Tradycyjne kontakty handlowe w Europie Zachodniej (m.in. Harrods w Wielkiej Brytanii) Zainicjowana współpraca z renomowanymi sieciami handlowymi w Polsce oraz pilotażowy projekt detaliczny Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

11 Główni odbiorcy 11 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

12 12 Główne rynki zbytu Dotychczasowa struktura sprzedaży (2007 r.) Docelowa przewidywana struktura sprzedaży (2010 r.) Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

13 13 Rynek ozdób świątecznych Stany Zjednoczone Wartość rynku ozdób świątecznych – 19,7 mld USD w 2006 – 21,2 mld USD w 2007 Polska Wartość rynku ozdób świątecznych – 339,7 mln PLN w 2006 – 378,2 mln PLN w 2007 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

14 Rynek luksusowych ozdób świątecznych w Polsce W opinii Zarządu segment Premium i Super-Premium stanowi ok. 8-9% rynku ozdób świątecznych (ok. 27 mln zł w 2006 r. i 30 mln zł w 2007 r. w Polsce) W opinii Zarządu segment Premium i Super-Premium w ciągu najbliższych 2-3 lat będzie rósł w Polsce o ok. 20% rocznie Rynek ozdób świątecznych jest silnie rozdrobniony: działa na nim wiele przedsiębiorstw o małym udziale w rynku Istnieją wysokie bariery wejścia na rynek: duże nakłady finansowe związane z budową marki i wizerunku 14 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

15 15 Cele strategiczne Budowanie wartości firmy poprzez ugruntowanie pozycji w segmencie Premium na wybranych rynkach selektywnych okolicznościowych ozdób szklanych poprzez: Dalszy rozwój rozwiązań technologicznych Umacnianie marek Komozja i MOSTWOSKI na rynku polskim i zachodnioeuropejskim Zdobycie 10% udziału rynkowego w USA Zdobycie 5% udziału rynkowego w Polsce Rozwój oferty produktowej w zakresie ozdób okolicznościowych i artykułów dekoracyjnych dla domu kierowanej na wyżej wymienione rynki Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

16 16 Metody realizacji Ameryka Północna: – utworzenie bezpośredniej reprezentacji handlowej Spółki w USA – zwiększenie grupy strategicznych klientów bezpośrednich w USA i Kanadzie (domy towarowe i selektywne sieci detaliczne) – dalsza ekspansja geograficzna Polska i Europa Zachodnia: – wprowadzenie marek Komozja i MOSTOWSKI do dystrybucji selektywnej – uruchomienie sklepów wizerunkowych dla obu marek w Polsce i Europie Zachodniej (Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, in.) – ekspansja na rynki, na których Emitent nie jest obecny (w tym Francja, Hiszpania, Szwajcaria, Belgia). Inwestycje w marki Komozja i MOSTOWSKI poprzez budowę świadomości marki, strategiczny product development oraz strategię tworzenia własnych sklepów wizerunkowych, Inwestycje we własną unikalną technologię produkcji wyrobów szkła cienkościennego Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

17 Wyniki finansowe Źródło: sprawozdania finansowe Emitenta za lata oraz prognozy Zarządu na rok Dane, PLN P Przychody EBITDA rentowność EBITDA, %15,28%13,70%19,44%24,75% EBIT rentowność EBIT, %13,56%12,21%17,17%21,85% Zysk netto rentowność netto, %7,10%8,99%14,15%14,14% Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

18 Prognozy finansowe na rok 2008 Dane w mln zł Emitent planuje w roku 2008 osiągnąć: wzrost przychodów ze sprzedaży o 38% wzrost EBITDA o 76% wzrost zysku brutto o 67% wzrost zysku netto o 38% 18 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

19 19 Wyniki finansowe Zysk netto w 2007 wzrósł o 53% do poziomu 1,57 mln zł; marża wyniosła 14,2% w porównaniu do 9,0% w 2006 EBITDA w 2007 wzrosła o 38% do poziomu 2,1 mln zł; marża EBITDA wyniosła 19,4% 2006 ROK2007 ROK 11,4 MLN PLN PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY 11,1 MLN PLN 1,6 MLN PLNEBITDA2,1 MLN PLN 1,0 MLN PLNZYSK NETTO1,6 MLN PLN 9,0%RENTOWNOŚĆ NETTO14,2% Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

20 20 Wyniki finansowe Działalność Emitenta charakteryzuje się: wysoką rentownością na wszystkich poziomach wysoką rentownością aktywów oraz kapitałów własnych sezonowością – najmniejsza sprzedaż jest realizowana w pierwszym kwartale każdego roku. Prowadzenie sprzedaży eksportowej pozwala rozłożyć przychody stosunkowo równomiernie pomiędzy II, III i IV kwartałami. W 2007 roku koszty operacyjne zmalały o ok. 5% głównie w wyniku zwiększenia wydajności pracy. W okresie zwiększonej produkcji Spółka zatrudnia dodatkowych pracowników Brak zadłużenia długoterminowego stwarza możliwość korzystania z efektu dźwigni finansowej Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

21 21 Atrakcyjność inwestycyjna - mocne strony Spółki Długoletnia historia działalności i wieloletnie relacje z odbiorcami wyrobów Ugruntowana pozycja producenta wyrobów w segmencie Premium. Wiodąca pozycja pod względem jakości i technologii wśród polskich producentów, miejsce w czołówce producentów europejskich Dobra znajomość specyfiki rynku i profilu nabywców wyrobów Silna i rozpoznawalna marka Komozja oraz MOSTOWSKI na rynkach amerykańskim i rosyjskim Zróżnicowana i elastyczna oferta produktowa, produkty o swoistej charakterystyce dostosowane do preferencji odbiorcy Wysoki poziom kompetencji technicznej Know-how procesu produkcyjnego, szczególne kompetencje w zakresie złożonego ręcznego wykonawstwa Wysoka i stabilna rentowność, niezależnie od czynników rynkowych Kompetentny i wysoce wykwalifikowany Zarząd oraz doświadczona kadra kierownicza Jasna strategia rozwoju Spółki, ukierunkowana na zwiększeni skali działania poprzez m.in. rozbudowę dystrybucji i sprzedaż na nowych rynkach oraz dywersyfikację asortymentu dla wyeliminowania skutków sezonowości Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

22 22 Atrakcyjność inwestycyjna – dalsze szanse rynkowe Stabilny, tradycyjny kulturowo segment rynku Duże znaczenie Polski jako międzynarodowego producenta i eksportera Wysokie bariery wejścia na rynek dóbr luksusowych Wzrost zamożności konsumentów w Polsce Chłonne rynki Stanów Zjednoczonych, UE, Rosji oraz Polski Brak silnych konkurentów i silnych marek na rynku polskim Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

23 23 Inwestycje niezbędne do realizacji strategii Zwiększenie mocy produkcyjnych i zakończenie inwestycji pod nazwą Klimatyzacja i wentylacja wraz z odzyskiem ciepła (planowane wydatki do 1 mln PLN) Uruchomienie reprezentacji handlowej w Stanach Zjednoczonych (planowane wydatki do 1,5 mln PLN) Inwestycja w uruchomienie trzech sklepów wizerunkowych w 2008/2009 w większych miastach Polski oraz jeden w wybranym kraju europejskim (Wielka Brytania lub Niemcy) (planowane wydatki do 1,2 mln PLN) Zakup i wdrożenie nowego systemu informatycznego typu ERP (planowane wydatki do 0,5 mln PLN) Zasilenie kapitału obrotowego (planowane wydatki do 1,2 mln PLN) Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

24 24 Podsumowanie Komozja S.A. – wysoki zwrot z inwestycji: Jedyny polski producent ekskluzywnych szklanych ozdób okolicznościowych zarządzający własnymi markami – Komozja oraz MOSTOWSKI Lider eksportu z Polski w segmencie Premium ozdób szklanych na głównych obecnych rynkach zbytu – Stany Zjednoczone i Rosja Technologiczne przewagi konkurencyjne Doświadczona kadra kierownicza i pracownicza Wysoka, rosnąca rentowność działalności Dotychczasowy brak zadłużenia długoterminowego Klarowna strategia rozwoju i zdefiniowany plan realizacji, realizowane wejście na nowe rynki Zwielokrotnienie skali działania oraz uzyskiwanych wyników finansowych w średnim okresie (podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych dwóch lat) Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

25 25 Dziękujemy za uwagę Komozja S.A. Ul. Gronowa 17B Częstochowa Tel./Fax: (34) Kontakt z Autoryzowanym Doradcą Emitenta Capital One Advisers Sp. z o.o. Al. Ujazdowskie Warszawa (22) Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.


Pobierz ppt "Prezentacja Spółki Warszawa, 15.01.2008 r. 1 Warszawa, marzec 2008 r. Prezentacja Spółki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google