Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mgr Agata Wiznerowicz MARKETING MIX. MODEL MARKETING-MIX  Marketing – mix to model umożliwiający implementację strategii marketingowych  Podkreśla on.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mgr Agata Wiznerowicz MARKETING MIX. MODEL MARKETING-MIX  Marketing – mix to model umożliwiający implementację strategii marketingowych  Podkreśla on."— Zapis prezentacji:

1 mgr Agata Wiznerowicz MARKETING MIX

2 MODEL MARKETING-MIX  Marketing – mix to model umożliwiający implementację strategii marketingowych  Podkreśla on przenikanie się poszczególnych jego części na płaszczyźnie zetknięcia się organizacji z rynkiem

3 CECHY MODELU MARKETING - MIX  Spójność oznacza ścisłe połączenie ze sobą poszczególnych komponentów  Dynamika dotyczy tego, że mieszanka musi na bieżąco adoptować się do zmieniającego się środowiska działania

4 Jerome McCarthy r  PRODUKT  PROMOCJA  CENA  DYSTRYBUCJA MARKETING MIX

5 WIĘCEJ ‘P’ W MIXIE!  P- partners  P- people  P- packaging  P- phisical evidence  P- process

6  people ludzie  personel obsługujący, klient, inni nabywcy  process proces  przebieg świadczenia usługi od zainteresowania klienta, poprzez informację, sprzedaż i obsługę posprzedażową  physical evidence świadectwo materialne  Są to wszystkie wizualne i materialne elementy (budynki, meble, wyposażenie techniczne, ulotki itp.), które dla klientów są dowodem jakości danej usługi

7 mgr Agata Wiznerowicz ELEMENTY MARKETING MIX

8 PRODUKT  Produkt właściwy  Marka  Opakowanie  Oznakowanie  Jakość  Asortyment  Gwarancja  Usługi posprzedażowe

9 CENA  Cena postulowana  Różnicowanie cen  Rabaty  Warunki płatności

10 DYSTRYBUCJA  Kanały dystrybucji  Logistyka marketingowa

11 PROMOCJA  Reklama  Sprzedaż osobista  Public relations  Promocja sprzedaży  Sponsoring

12 WARUNKI POPRAWNOŚCI DZIAŁANIA MODELU  Nie może funkcjonować w oderwaniu od aspektów finansowych  Nie może dzielić firmy na niezależne piony funkcjonalne

13 MARKETING MIX, FORMUŁA 4C  W 1990 roku Robert Lauterborn stwierdził, że klasyczna formuła koncentruje się na punkcie widzenia przedsiębiorstwa, podczas gdy w marketingu ważniejsze od opisu sytuacji oczami firmy jest ujęcie z perspektywy klienta

14 4C LAUTERBORN’A  customer value - wartość dla klienta (4P produkt)  cost - koszt jaki ponosi klient (4P cena)  convenience - wygoda nabycia ( 4P dystrybucja)  communication - komunikacja z rynkiem (4P promocja)


Pobierz ppt "Mgr Agata Wiznerowicz MARKETING MIX. MODEL MARKETING-MIX  Marketing – mix to model umożliwiający implementację strategii marketingowych  Podkreśla on."

Podobne prezentacje


Reklamy Google