Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w."— Zapis prezentacji:

1 Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w wyglądzie domów, wyrażały spostrzeżenia za pomocą wypowiedzi i rysunku, dowiedziały się, z jakich materiałów ludzie budują domy, omawiały elementy składowe budynku, zwracały uwagę na różnorodność zabudowy: wiejskiej i miejskiej. Kształtowały pojęcia matematyczne: rozwijały sprawności rachunkowe – przeliczały elementy zbiorów, porównywały ich liczebność, posługiwały się liczebnikami: głównymi i porządkowymi w zakresie 6 i więcej oraz stosowały pojęcia: tyle samo, mniej, więcej, najmniej; utrwalały położenie przedmiotów w przestrzeni stosowały słowa: nad, na, pod, między. Dowiedziały się, z jakich materiałów budują domy ludzie, a z jakich – zwierzęta. Zapoznały się z globusem i mapą świata, wzbogaciły swoją wiedzę o nazwy domów i ich mieszkańców, poznawały wygląd domów ludzi i zwierząt w różnych miejscach świata. Poznały rolę, jaką odgrywają owady w przyrodzie, poznawały miejsca, w których zwierzęta mogą przetrwać trudne warunki pogodowe. Swobodnie rozmawiały na temat domów zwierząt i ich mieszkańców. Wzbogacały słownictwo o nowe pojęcia związane z budownictwem, Rozwijały sprawność manualną – rysowały po śladzie, wklejały właściwy obrazek, kolorowały według kodu, rysowały linię w labiryncie, BEZPIECZEŃSTWO:, zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w domu: urządzenia elektryczne, gazowe, niebezpieczne substancje, wysokości itp.. Właściwe zachowanie się w sytuacji zagrożenia. Tydzień III Krąg tematyczny: Szara jesień krasnala Radusia dzieci: Rozmawiały o charakterystycznych cechach późnej jesieni, czyli o tzw. szarudze jesiennej. Próbowały,mimo smutnego krajobrazu za oknem, dostrzec pozytywne cechy tej pory roku. Poznały zasady dostosowania garderoby do warunków atmosferycznych. Odczytywały znaki synoptycznie i zdają sobie sprawę ze znaczenia, jakie prognoza pogody odgrywadla człowieka. Poznały różne rodzaje termometrów. Wykonywały różne doświadczenia z wodą. Dowiedziały się, jak powstaje deszcz i jak wygląda schemat obiegu wody w przyrodzie. Starały się dostrzec regularność pojawiających się pór roku. Układały kalendarze z zachowaniem kolejności: jesień – zima – wiosna – lato. Systematycznie doskonaliły swoje umiejętności matematyczne. Przygotowywały się do nauki czytania i pisania. BEZPIECZEŃSTWO: spotkanie z panią pedagog i informatyk- prezentacja i rozmowa nt. zagrożeń dla zdrowia przy nadmiernym korzystaniu z komputera oraz bezpieczeństwa korzystania z Internetu i zakazu kontaktów z nieznajomymi w Sieci. Tydzień IV Krąg tematyczny: Bajki i baśnie pod parasolem. dzieci: Rozwiązywały zagadki: obrazkowe i słowne. Rozpoznawały bohaterów bajek po opisie, odgadywały tytuły bajek przedstawianych za pomocą pantomimy. Odgrywały różne role teatralne. Utrwaliły dni tygodnia. Zdają sobie sprawę z tego, że następują one po sobie niezmiennie i niezależnie od humoru czy sympatii ludzi. Systematycznie przygotowywały się do czytania i pisania. Dzieliły zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby oraz z wyróżniały pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.

2 Bardzo dziękuję za miłe obchody Dnia Edukacji Narodowej. W PAŹDZIERNIKU ODBYŁO SIĘ PASOWANIE NA ZERÓWKOWICZA,- - bardzo dziękuję za pomoc w zorganizowaniu poczęstunku, zdjęcia z uroczystości można uzyskać od p. A. Korgol, która była tego dnia naszym grupowym fotografem. Odbyło się również spotkanie z p. Policjantem, który swoim spotkaniem utrwalił informacje na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz ograniczonego zaufania w stosunku do osób obcych. 3 listopada będą wykonywane zdjęcia na zamówienie. Dnia 17 listopada tj wtorek, zapraszam Rodziców na zebranie z dziećmi – zajęcie otwarte na godzinę W związku z tematyką zajęć w listopadzie organizujemy wyjazd do Teatru na przedstawienie pt. :”Czerwony Kapturek” dnia na godzinę 9.00, cena biletu 9 zł plus koszty autokaru pokryte z wpłat comiesięcznych. Odbiór dzieci zgodnie z planem. Dnia 2 listopada – poniedziałek oraz 12 i 13 listopada –czwartek, piątek –zajęć w oddziale zerowym nie ma – urlop nauczyciela. Osoby pracujące, które potrzebują opieki dla dzieci prosimy o ewentualne zapisanie dziecka na listę aby zorganizować zajęcia opiekuńcze. Lista dostępna w szatni oddziału „O” Dzień 11listopada jest świętem – dzień wolny.


Pobierz ppt "Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w."

Podobne prezentacje


Reklamy Google