Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Co warto wiedzieć ? opracowała Zofia Bral-Jakowiecka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Co warto wiedzieć ? opracowała Zofia Bral-Jakowiecka."— Zapis prezentacji:

1 Co warto wiedzieć ? opracowała Zofia Bral-Jakowiecka

2 ◦ Prawidłowo/nieprawidłowo ◦ O jonach ujemnych ◦ Rodzaje oddechu – ćwiczenia ◦ Fazy oddechu - ćwiczenia ◦ Korzyści z głębokiego oddychania ◦ Codziennie - podsumowanie

3  Co można poprawić/ulepszyć ◦ Postawa (wyprostowana, otwarta klatka piersiowa) ◦ Pogłębienie oddechu i uruchomienie przepony ◦ Rola przepony  zwiększa wydajność układu oddechowego  ułatwia pracę serca (oszczędza serce)  zwiększa objętość płuc (nawet o 1 litr w ciągu kilku miesięcy ćwiczenia przepony) ◦ Przez nos czy przez usta? Zasadniczo wdech i wydech przez nos, ale czasem dopuszczalny jest, a nawet wskazany, wydech ustami – w klimacie gorącym i wilgotnym jako metoda usuwania z ciała nadmiaru ciepła

4  Woda i powietrze to składniki pokarmowe (łyk rosy i kęs wiatru) – esencja odżywcza i energia życiowa  Jon ujemny – składnik powietrza przenoszący energię życiową  1 ujemny na 3 dodatnie w zdrowym czystym wiejskim powietrzu  W mieście, w klimatyzacji, w obecności dymów, spalin, zanieczyszczeń, toksycznych gazów -1 jon ujemny na 500 dodatnich  Jonizatory ( w Japonii są prawie wszędzie)  Jonizatory naturalne: promieniowanie słońca, promieniowanie kosmiczne, ruch i parowanie dużych zbiorników wodnych, przepływ mas powietrza nad dużymi otwartymi przestrzeniami

5  Najlepsze wykorzystanie naturalnego promieniowania elektrycznego to głębokie oddychanie podczas spaceru ◦ w rytm kroków ◦ w odkrytej przestrzeni: po łące, plaży, polu, parku ◦ wczesnym rankiem lub późnym wieczorem ◦ boso lub w skórzanych butach (bez gumowej izolacji) ◦ w lekkim, naturalnym, przewiewnym ubraniu

6  Oczyszczający (westchnienie: krótki wdech i długi wydech)  Energetyzujący (ziewnięcie: długi wdech i krótki wydech)  Oddech przeponowy – przy wdechu brzuch uwypuklony, przy wydechu wklęsły Ćwiczenia: świadoma praca przepony wdech i wydech podzielony na 3 równe części (brzuch, żebra, klatka piersiowa) przedłużanie fazy wdechu lub wydechu

7  Wdech  Wstrzymanie  Wydech  Bezdech Ćwiczenia: oddychanie, tak aby każda faza trwała tak samo długo

8  Efektywniejsze pobieranie energii życiowej  Lepsze krążenie energii w organizmie  Masaż narządów wewnętrznych i gruczołów  Usuwanie toksyn z tkanek  Oczyszczanie krwi  Pobudzanie wydzielania hormonów  Zwiększenie odporności Zatem: zdrowie, uroda, lepsze samopoczucie, energia, odmłodzenie i witalność

9  Ćwiczenia oddechowe połączone z ruchem – rano i wieczorem  Spacery z oddychaniem w rytm kroków  Ćwiczenia z uruchomieniem przepony (podział na 3)


Pobierz ppt "Co warto wiedzieć ? opracowała Zofia Bral-Jakowiecka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google