Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Oś 1 Działania informacyjne i promocyjne 9 listopad 2009 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Oś 1 Działania informacyjne i promocyjne 9 listopad 2009 r."— Zapis prezentacji:

1 Oś 1 Działania informacyjne i promocyjne 9 listopad 2009 r.

2 DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE

3 CEL DZIAŁANIA 1.Zwiększenie popytu na produkty rolne i środki spożywcze objęte mechanizmami jakości żywności; 2.Pogłębienie wiedzy konsumentów o zaletach produktów objętych mechanizmami jakości żywności; 3.Pogłębienie wiedzy konsumentów o mechanizmach jakości żywności; 4.Wsparcie grup producentów skupiających podmioty aktywnie uczestniczące w systemach jakości żywności.

4 BENEFICJENT GRUPA PRODUCENTÓW: dowolną formę prawną ORGANIZACJA - mająca dowolną formę prawną, która łączy podmioty gospodarcze aktywnie biorące udział w systemie jakości żywności w odniesieniu do określonych produktów lub sposobu produkcji co musi być potwierdzone przedstawieniem dokumentów potwierdzających, że grupa producentów, osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej skupione w tej GRUPIE PRODUCENTÓW wytwarzają lub produkują na terytorium RP produkty objęte działaniem. POCHODZI Z TERYTORIUM RP i działa na podstawie stosownej umowy lub innego właściwego dokumentu określającego jej strukturę, cele i sposób działania. ZA GRUPĘ PRODUCENTÓW nie uznaje się organizacji branżowych i międzybranżowych reprezentujących jeden lub więcej sektorów UWAGA: co oznacza GRUPA PRODUCENTÓW określona dla tego działania. KTO TO MOŻE BYĆ: 1. GPR - uczestnicząca w działaniu PROW, 2. GWU, OP – uczestniczące ze wsparcia na rynku owoców i warzyw 3. INNE FORMY - ……………………………………. Posiada osobowość prawną – stowarzyszenie, zrzeszenie, spółdzielnia, Sp. z o.o., S.A. DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE

5 Organizacje zawodowe i międzybranżowe reprezentujące jeden lub więcej sektorów nie mogą być zaliczane do grup producentów. DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE BENEFICJENT

6 GRUPA PRODUCENTÓW CENTRALNEGO REJESTRU PRZEDSIĘBIORCÓW Została wpisana do CENTRALNEGO REJESTRU PRZEDSIĘBIORCÓW ARR USTAWA o ARR (Art. 22) Dz.U. Nr 231, poz Posiada NUMER IDENTYFIKACYJNY NUMER IDENTYFIKACYJNY w Krajowym systemie ewidencji producentów ARiMR na rynku wewnętrznym Działania INFORMACYJNE I PROMOCYJNE zachęcające konsumentówna rynku wewnętrznym do zakupu produktów rolnych i środków spożywczych objętych systemami jakości żywności PROMUJEMY PRODUKT, NIE MARK Ę Zwracane/Refundowane koszty : OKRES REALIZACJI: POZIOM WSPARCIA: 2 lata od dnia podpisania umowy - nie później niż do r. 70% KK (określonych w załączniku) - nie obejmują VAT 1.Reklama w TV, radiu, prasie, i innych mediach, 2.Promocja w punktach sprzedaży, 3.Przygotowanie stoisk i materiałów reklamowych, 4.Udział w pokazach, wystawach i targach, 5.Organizacja szkoleń i konferencji, 6.Prowadzenie serwisu internetowego, 7.Najem powierzchni reklamowej, 8.Publikacji broszur, ulotek, plakatów, zaproszeń i innych materiałów reklamowych, 9.Wynagrodzenia dostawców towarów lub usług, niezbędne do realizacji operacji, ORAZ DODATKOWO DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE

7 Realizacja - etapy Możemy realizować działania w jednym lub kilku etapach: - w jednym etapie – jeśli operacja będzie realizowana przez nie więcej niż 6 miesięcy, - w kilku etapach – każdy etap trwa, co najmniej 3 miesiące DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE

8 KK – ciąg dalszy 1.Zakup rzeczowych aktywów obrotowych 2.Najem środków trwałych albo amortyzacji zakupionych środków trwałych, w przypadku gdy zakup jest bardziej opłacalny lub najem jest niemożliwy. W przypadku operacji realizowanej poza siedzibą grupy lub podmiotu, któremu powierzono realizację części operacji (na podstawie umowy): 1.Koszty podróży samolotem w klasie ekonomicznej, koleją lub innym środkiem transportu w klasie I lub II 2.Podróży samochodem – stawka za 1 km (jak do celów służbowych – obecnie 0,8358 zł/km), 3.Zakwaterowanie – do wysokości 480 PLN/dzień, 4.Koszty pobytu do wysokości: Diet (poza granicami kraju) – określone w rozporządzeniu (obecnie np. NIEMCY – 42 E, …… Diet (na terytorium RP) – 160 PLN/dzień DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE

9 WYSOKOŚĆ POMOCY: Refundacja 70% kosztów kwalifikowan l ych 1. Określonych w załączniku do rozporządzenia, 2.Poniesionych od dnia, w którym została zawarta umowa – do dnia zakończenia realizacji operacji określonego w umowie. WYSOKOŚĆ POMOCY: Kiedy składamy wnioski: Od 28 września 2009 roku (ARR): do wyczerpania 110 % limitu (30 mln Euro) decyduje termin złożenia wniosku. DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE

10 Lista systemów kwalifikujących się do pomocy WSPÓLNOTOWE: 1. System Chronionych Nazw Pochodzenia 2. System Chronionych Oznaczeń Geograficznych 3. System Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności 4. Rolnictwo ekologiczne KRAJOWE: 1. Integrowana produkcja 2. Jakość Tradycja DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE

11 Planowane procedury: GRUPA Wpisanie do centralnego rejestru ARR Prezes ARR UMOWA 60 dni Realizacja do 2 lat Wniosek o płatność ARR – 60 dni Polecenie zapłaty do ARiMR 30 dni WYPŁATA Wniosek o przyznanie pomocy Załączniki potwierdzające: - wytwa rz anie produktów objętych operacją - wpis do KRS, statut lub umowę, oświadczenia..... Opis planowanej operacji zawierający w szczególności informacje dotyczące: produktów, których ma dotyczyć operacja rodzaju i harmonogramu działań planu finansowego, planowanego miejsca realizacji operacji

12 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Oś 1 Działania informacyjne i promocyjne 9 listopad 2009 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google