Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Program Najlepsi Pracodawcy 2015. 2 Program Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt Unikalna na rynku formuła badania zaangażowania i satysfakcji pracowników dająca.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Program Najlepsi Pracodawcy 2015. 2 Program Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt Unikalna na rynku formuła badania zaangażowania i satysfakcji pracowników dająca."— Zapis prezentacji:

1 Program Najlepsi Pracodawcy 2015

2 2 Program Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt Unikalna na rynku formuła badania zaangażowania i satysfakcji pracowników dająca szansę na zdobycie prestiżowego tytułu „Najlepszy Pracodawca”. Dostęp do najlepszych, sprawdzonych praktyk HR i sposobów zwiększania wyników firmy, który zawsze łączymy z doradztwem. Klub Dobrych Pracodawców – forum wymiany doświadczeń i wiedzy o najnowszych trendach i praktykach HR. Badanie Najlepsi Pracodawcy prowadzimy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. WęgryBułgariaRumunia Rosja Turcja Ukraina Kraje BałtyckieCzechySłowacjaPolska

3 3 Korzyści z badania w ramach Programu Najlepsi Pracodawcy Budowanie marki pracodawcy Największe badanie tego typu w Polsce – w naszym badaniu wypowiedziało się już ponad 320 tysięcy pracowników i ponad 4 tysiące przedstawicieli kadry zarządzającej. Wiarygodny ranking – pracodawców oceniają właśni pracownicy – w ciągu 9 lat przyznano 96 tytułów „Najlepszego Pracodawcy”. Największa baza danych porównawczych – ponad 740 badań zrealizowanych w samej Polsce dla niemal 500 organizacji. Prestiżowy tytuł „Najlepszego Pracodawcy”. Obiektywność oraz brak uznaniowości w procesie wyboru „Najlepszego Pracodawcy”. Poprawa wyników biznesowych przez zaangażowanie pracowników Ekspertyza i ugruntowana metodologia Aon Hewitt (20 lat doświadczenia na rynku doradczym w Polsce). Kompleksowe podejście ukierunkowane na wzrost zaangażowania i wyników biznesowych, tj. koncentracja na obszarach mających wpływ na wyniki firmy. Rzetelność analiz i łatwość przełożenia wyników na działania. Obraz organizacji widziany z różnych perspektyw, w tym badanie wpływu poszczególnych aspektów środowiska pracy na zaangażowanie pracowników.  

4 4 Zaangażowany pracownik pozytywnie wypowiada się na temat firmy w rozmowach z współpracownikami, klientami oraz przyjaciółmi. Zaangażowany pracownik wiąże swoją przyszłość z firmą. Zaangażowany pracownik czuje się zmotywowany do dawania z siebie więcej, niż określa to jego zakres obowiązków. Co rozumiemy przez ZAANGAŻOWANIE? Część pracowników danej organizacji, którzy są ANGAŻOWANI = Jak definiujemy zaangażowanie?

5 5 Co dają firmie zaangażowani pracownicy? Związki między zaangażowaniem a wynikami biznesowymi *TSR: (Total Shareholder Return): całkowita stopa zwrotu dla akcjonariuszy: suma całkowitego zysku dla udziałowców podzielona przez ubiegłoroczną cenę akcji Źródło: Baza danych Aon Hewitt Na podstawie wysokości wskaźnika zaangażowania wyniki firmy możemy podzielić na 3 grupy. Zarówno na poziomie globalnym jak i na poziomie Polski widzimy wyraźne związki między poziomem zaangażowania pracowników a wynikami, jakie generują oni dla firmy. Strefa niepewności i braku zaufania Strefa neutralna Strefa wysokich wyników Najlepsi Pracodawcy 2014 (77%) Średnio w Polsce 2014 (50%)

6 6 Model angażującego środowiska pracy ANGAŻUJĄCE ŚRODOWISKO PRACY Wskaźniki HR:  Absencja  Retencja  Realizacja celów indywidualnych  % pracowników z wysokim potencjałem Wskaźniki finansowe:  Wzrost przychodu/ sprzedaży  Dochód/marża TSR  Zysk netto na pracownika Wyniki biznesowe  Zarząd  Kierownictwo  Kariera  Rozwój pracownika  Zarządzanie wynikami  Wynagradzanie i docenianie  Marka  Równowaga praca-życie  Akceptacja różnorodności  Organizacja pracy  Zapewnienie podaży pracowników Angażujący przywódcy Podstawowe aspekty Praca i warunki Praktyki i polityki Kultura wysokich wyników Wiarygodna marka pracodawcy  Współpraca  Autonomia i wpływ na decyzje  Zadania Postawy Mówi Pozostaje Działa wyróżniki baza

7 7 Przykładowe narzędzia i analizy Zaangażowanie i satysfakcja w firmie Rozkład zaangażowania Potencjał do budowania zaangażowania – Segmentacja pracowników Satysfakcja z 14 kategorii zaangażowania Pracownicy angażowani Pracownicy nieangażowani Wynik zaangażowania Dolny kwartyl Górny kwartyl Strefa neutralna Strefa niepewności i braku zaufania Strefa neutralna Strefa wysokich wyników Firma 2015 (25%) Najlepsi Pracodawcy 2014 (77%) Średnio w Polsce 2014 (50%) Benchmark 2015 (38%)

8 8 Przykładowe narzędzia i analizy Wskazujemy, co robić, by zwiększyć zaangażowanie pracowników Siłę wpływu na zaangażowanieStatystyczny wpływ danej kategorii na wynik zaangażowania Bieżącą ocenęLiczba pracowników (%), którzy pozytywnie postrzegają dany obszar Odchylenie od benchmarkuOdległość od normy – wynik na tle norm rynkowych (benchmark) Analiza priorytetów budowania zaangażowania uwzględnia równolegle trzy aspekty: Analiza wpływu według modelu RWA (Relative Weight Analysis) umożliwia klasyfikację oraz usystematyzowanie wszystkich badanych kategorii na obszary wymagające poprawy, monitorowania lub też utrzymania obecnych wyników: Wpływ na zaangażowanie Odchylenie od benchmarku Bieżąca ocena

9 9 Przykładowe narzędzia i analizy Porównanie wyników firmy do rynku Aon Hewitt dysponuje największą bazą benchmarków w Polsce (ponad 740 przeprowadzonych badań). Globalnie zrealizowaliśmy ponad 7000 badań z firmami z niemal 70 branż. W ciągu ostatnich 4 lat przebadaliśmy prawie 25 milionów respondentów. Standardowymi benchmarkami, z którymi firmy porównują się, są: „Średnio w Polsce 2014” (108 firm), „Średnio wśród Najlepszych Pracodawców 2014” (11 firm) oraz benchmark branżowy. Oferujemy również benchmarki szyte na miarę. Benchmark branżowy w PolsceLiczba firm w benchmarku (2014)Liczba firm w benchmarku (2006 – 2014) Finanse i Bankowość1126 Ubezpieczenia1016 IT638 Produkcja2583 Handel732 I wiele innych, np.: Farmacja, Logistyka, Media i Reklama, Usługi, Professional Services, Shared Services, Energetyka, FMCG. €  

10 10 Jak zostać Najlepszym Pracodawcą w Polsce? Zatrudnienie minimum 50 pełnoetatowych pracowników Obecność w Polsce minimum 3 lata Wypełnienie 3 kwestionariuszy (przez pracowników, Zarząd oraz HR) Wskaźnik zaangażowania w Strefie Wysokich Wyników (w 2014 na poziomie minimum 67%) Wynik dla 3 indeksów wyróżniających Najlepszych Pracodawców na wymaganym poziomie =xx x Warunki uczestnictwa w badaniu Warunki uzyskania tytułu Najlepszego Pracodawcy Wysokie zaangażowanie Angażujący przywódcy Kultura wysokich wyników Wiarygodna marka pracodawcy x Średnio wśród Najlepszych Pracodawców 2014 Średnio w Polsce 2014 Indeksy wyróżniające Najlepszych Pracodawców

11 11 Najlepsi Pracodawcy w Polsce w latach

12 12 Jak Aon Hewitt promuje Najlepszych Pracodawców? Co roku, na zakończenie edycji, organizujemy Galę Najlepszych Pracodawców RZĄD GÓRNY: Jan Woliński, dyrektor ds. personalnych, Dywizja Żywności Medycznej (Polska, Ukraina, Kraje Bałtyckie), Nutricia Polska Katarzyna Rudzińska, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi, Dywizja Żywności dla Dzieci, Nutricia Polska Paweł Adamiak, przewodniczący rady nadzorczej, Dom Kredytowy NOTUS Paweł Skurski, dyrektor ds. HR, Dom Kredytowy NOTUS Robert Pepłoński, prezes zarządu, Dom Kredytowy Notus Maciej Ossowski, Director of Market Expansion, GetResponse Krzysztof Jonak, Central Eastern Europe Region Territory Manager, Intel Technology Poland Katarzyna Jóźwik, dyrektor ds. marketingu, członek zarządu, Provident Polska Zbigniew Hojka, dyrektor ds. zasobów ludzkich, Provident Polska RZĄD ŚRODKOWY: Zofia Dukielska, menedżer programu „Najlepsi Pracodawcy”, Aon Hewitt w Polsce Edward Stanoch, dyrektor zarządzający, członek zespołu Aon Hewitt w Polsce, w ramach europejskich struktur Aon Hewitt – szef praktyki Talent Przemysław Gacek, prezes zarządu, Grupa Pracuj Maciej Kobiałko, dyrektor Biura Techniczego, Xstream Piotr Dziedzic, Director, PageGroup Przemysław Czechowski, Senior Marketing & Communication Specialist, PageGroup Yannick Coulange, Executive Director, PageGroup Paweł Wierzbicki, Director, PageGroup Katarzyna Bieńkowska, dyrektor personalany i operacyjny, Liberty Ubezpieczenia Marcin Waszewski, dyrektor generalny, Liberty Ubezpieczenia RZĄD DOLNY: Agnieszka Krajnik, koordynator ds. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, Provident Polska Joanna Pietrzak, kierownik ds. personalnych i administracji, LeasePlan Fleet Management Polska Iwona Potajczuk-Pomarańska, HR Business Partner, Xstream Agnieszka Bieniak, Senior HR Manager, Grupa Pracuj Rafał Nachyna, dyrektor zarządzający, Grupa Pracuj Sabina Dąbrowska-Olbryś, Learning & Development Coordinator, Grupa Pracuj Krystyna Matysiak, dyrektor pionu HR, członek zarządu, LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń Roger Hodgkiss, prezes zarządu, LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń

13 13 Jak Aon Hewitt promuje Najlepszych Pracodawców? Współpraca z partnerami medialnymi

14 14 „Najlepszych Pracodawców” aktywnie promujemy w mediach. Przedstawicieli zwycięskich firm zapraszamy do udziału w pisanych wspólnie artykułach, wywiadach, wystąpieniach telewizyjnych i radiowych oraz prezentacjach case study podczas wydarzeń organizowanych przez nas i naszych partnerów. W 2014 r. ukazało się niemal 600 materiałów, w których głos oddaliśmy zwycięskim firmom. W tegorocznej edycji patronat nad Programem objęli: Partnerzy medialni Programu Najlepsi Pracodawcy Patronat nad Galą Programu Najlepsi Pracodawcy 2014 objęli m.in.: BIZNES:HR:RYNEK PRACY:

15 15 Jak zostać Najlepszym Pracodawcą w regionie i na świecie | Kryteria regionalnej i globalnej certyfikacji Warunki uczestnictwaKryteria Regionalna certyfikacja  Minimum 1000 pełnoetatowych pracowników w regionie  Certyfikat Najlepszego Pracodawcy przynajmniej w 3 krajach regionu, które reprezentują co najmniej 40% populacji firmy w regionie  Przynajmniej 30% pracowników zatrudnionych poza siedzibą firmy  Wskaźnik zaangażowania może znajdować się w dolnym kwartylu w krajach reprezentujących mniej niż 10% populacji regionu Globalna certyfikacja  Minimum 5000 pełnoetatowych pracowników na świecie  Certyfikat Najlepszego Pracodawcy przynajmniej w 2 regionach  Przynajmniej 30% pracowników zatrudnionych poza siedzibą firmy

16 16 Harmonogram Programu Najlepsi Pracodawcy Gala Najlepszych Pracodawców - ogłoszenie rankingu Najlepszych Pracodawców 2015: 20 października 2015 r. PRZEPROWADZANIE BADAŃ REKRUTACJA DO BADANIA DIAGNOZA: RAPORTY ROZSZERZONE PLANOWANIE DZIAŁAŃ I PROJEKTOWANIE PROGRAMÓW WARSZTATY KLUBU DOBRYCH PRACODAWCÓW REKRUTACJA DO KOLEJNEJ EDYCJI BADANIA PRZEPROWADZANIE BADAŃ W KOLEJNEJ EDYCJI

17 17 Program Najlepsi Pracodawcy 2015 Przykładowy harmonogram badania PRZYGOTOWANIE BADANIA 2-4 tygodnie PRZEPROWADZENIE BADANIA – ZBIERANIE DANYCH ANALIZA WYNIKÓW – PRZYGOTOWANIE RAPORTU Dostarczenie zamówionego raportu 2 tygodnie 4-6 tygodni* Podpisanie umowy Wybór opcji uczestnictwa w Programie (Pakietu) Przygotowanie wytycznych do badania (np. metryczka w kwestionariuszu, pytania dodatkowe*) Wybór formy przeprowadzenia badania (online, ankiety papierowe, forma mieszana) Przygotowanie kwestionariuszy (testowanie aplikacji online, wydruk kwestionariuszy papierowych**) KOMUNIKACJA BADANIA Dystrybucja kwestionariuszy do pracowników (dane do logowania do ankiety online, ankiety papierowe)** Bieżący monitoring frekwencji Podsumowanie uzyskanej frekwencji w badaniu Przygotowanie zamówionych analiz i raportów* * Niektóre opcje dopasowania kwestionariusza do firmy oraz zakres analiz przygotowywanych po badaniu uzależniony jest od opcji uczestnictwa w Programie ** Wydruk oraz dystrybucja kwestionariuszy do pracowników leży po stronie firmy Zgłoszenie udziału firmy w Programie Najlepsi Pracodawcy 2015

18 18 PAKIET RANKING – Raport Rankingowy zawierający:  Wskaźnik zaangażowania i satysfakcji pracowników na poziomie całej firmy;  Wyniki dla 14 kategorii zaangażowania na poziomie całej firmy;  Wyniki dla indeksów na poziomie całej firmy;  Porównania danych z benchmarkami: Średnio w Polsce 2014; Średnio wśród Najlepszych Pracodawców w Polsce 2014;  10 najwyżej i 10 najniżej ocenionych w kwestionariuszu pytań na poziomie całej organizacji PAKIET BENCHMARKING – Przeglądarka wyników w formacie xls zawierająca dodatkowo:  Wynik zaangażowania i satysfakcji pracowników z uwzględnieniem wszystkich przekrojów demograficznych (jednostki organizacyjne, stanowisko, wiek, staż, płeć) *;  Odpowiedzi na wszystkie pytania zamknięte i otwarte;  Porównanie z dodatkowym benchmarkiem dopasowanym do potrzeb organizacji (np. branżowym). PAKIET PRIORYTETY – Raport „Zaangażowanie pracowników w organizacji” zawierający dodatkowo:  Analizę zaangażowania kadry zarządzającej;  Analizę wpływu na poziomie całej firmy**;  Segmentację pracowników na poziomie całej firmy***;  Analizę indeksów w Badaniu;  Analiza konkurencji na rynku pracy z perspektywy pracowników firmy;  Analizę wszystkich wyników uzyskanych w Badaniu; komentarze Konsultanta;  Wyniki dla dodatkowych pytań dodanych przez firmę do kwestionariusza dla pracowników (max. 15 pytań zamkniętych i otwartych). PAKIET PERSPEKTYWY i PROGRAM BUDOWANIA ZAANGAŻOWANIA  Możliwość porównania z dodatkowym benchmarkiem „szytym na miarę” * Wszystkie analizy obliczane są dla grup respondentów min. 10 osobowych ** Analiza prezentowana dla grup respondentów min. 30 osobowych *** Analiza prezentowana dla grup respondentów min. 50 osobowych Pakiet PERSPEKTYWY kompleksowe spojrzenie na organizację Pakiet PRIORYTETY porównanie z rynkiem oraz wyznaczenie kluczowych kierunków rozwoju Pakiet BENCHMARKING możliwość porównania z rynkiem Pakiet RANKING podstawowa opcja uczestnictwa w Badaniu Pakiet PROGRAM BUDOWY ZAANGAŻOWANIA Wykaz dostępnych w raportach analiz w ramach Pakietów

19 19 PAKIET RANKING – Dla kogo ten pakiet?  Dla firm, których głównym celem jest wzmocnienie marki pracodawcy;  Dla firm, które chcą przede wszystkim wziąć udział w konkursie na Najlepszego Pracodawcę, natomiast nie jest ich głównym priorytetem kompleksowa diagnoza organizacji. PAKIET BENCHMARKING –Dla kogo ten pakiet?  Dla firm, którym, poza uczestnictwem w rankingu, zależy na porównaniu się z rynkiem, w tym ze sprofilowanym do ich potrzeb benchmarkiem branżowym;  Dla firm, które chcą poznać opinie pracowników nie tylko na poziomie całej firmy, ale także poszczególnych jednostek organizacyjnych i grup demograficznych. PAKIET PRIORYTETY – Dla kogo ten pakiet?  Dla firm, którym zależy zarówno na kompleksowej diagnozie organizacji jak i wzmocnieniu marki pracodawcy ;  Dla firm, którym zależy na połączeniu korzyści wynikających z wykorzystania wystandaryzowanego, sprawdzonego narzędzia badawczego z możliwością dostosowania go do swoich wewnętrznych potrzeb (np. dodanie swoich pytań, dostosowanie metryczki);  Dla firm, które oczekują wsparcia w zrozumieniu, interpretacji i komunikacji wyników w organizacji;  Dla firm, które planują konkretne inicjatywy po badaniu i chcą otrzymać jasne rekomendacje co do kluczowych obszarów działań. PAKIET PERSPEKTYWY– Dla kogo ten pakiet?  Dla firm, które, poza porównaniem opinii pracowników, chcą także porównać swoje praktyki i polityki HR do standardów rynkowych;  Dla firm, którym zależy na dodatkowych opcjach rozbudowania/ dostosowania standardowego kwestionariusza do wewnętrznych potrzeb, np. dodania swoich pytań czy dodatkowego przekroju demograficznego. PAKIET PROGRAM BUDOWY ZAANGAŻOWANIA– Dla kogo ten pakiet?  Dla firm, które oczekują kompleksowego i elastycznego wsparcia doradczego w obszarze budowania zaangażowania pracowników po badaniu Pakiet PERSPEKTYWY kompleksowe spojrzenie na organizację Pakiet PRIORYTETY porównanie z rynkiem oraz wyznaczenie kluczowych kierunków rozwoju Pakiet BENCHMARKING możliwość porównania z rynkiem Pakiet RANKING podstawowa opcja uczestnictwa Pakiet PROGRAM BUDOWY ZAANGAŻOWANIA Do kogo kierujemy poszczególne pakiety?

20 20 O Aon Hewitt  Aon Hewitt to światowy lider w zakresie doradztwa i rozwiązań outsourcingowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim.  Aon Hewitt wspiera organizacje w najbardziej złożonych wyzwaniach z zakresu wynagrodzeń, zarządzania talentami, budowania zaangażowania, doprowadzając do poprawy wyników biznesowych firm.  Najważniejszą wartością, jaką Aon Hewitt kieruje się w swoich działaniach jest wdrażalność rozwiązań, ściśle dostosowanych do indywidualnych potrzeb i oczekiwań Klientów.  Aon Hewitt: lokalny partner dla globalnych firm 80% Obsługujemy ponad firm z listy Fortune 500 i ponad 60% z listy FTSE krajach Działamy w 30,000 pracowników 12,000 Klientów 95% naszych klientów z obszaru HR pracuje z nami dłużej niż 5 lat  Aon Hewitt w Polsce  Niemal 1000 doświadczonych konsultantów i specjalistów w biurach w Warszawie i w Krakowie.  W warszawskim biurze firmy pracuje kilkudziesięciu konsultantów, którzy doradzają zarządom i dyrektorom HR w najbardziej złożonych wyzwaniach z zakresu wynagrodzeń, zarządzania talentami i budowania zaangażowania pracowników. Consulting 20 lat na polskim rynku  Zarządzanie wynagrodzeniami  Zarządzanie zaangażowaniem  Rozwój przywództwa i zarządzanie talentami Outsourcing 9 lat na polskim rynku  Outsourcing procesów biznesowych  Outsourcing procesów zarządzania zasobami ludzkimi  Outsourcing procesów finansowych  Naszą ekspertyzą, zaangażowaniem i stosowaniem nowoczesnych narzędzi wspieramy przedsiębiorstwa w podnoszeniu ich konkurencyjności na rynku.

21 21 Menedżer Programu Najlepsi Pracodawcy Zofia Dukielska Opiekunowie Klientów Olga Leszczyńska Agata Nagórska Magdalena Ciesielska Magda Olech Aleksandra Prokop Zespół analityczny Maria Kaliniak Żaneta Szymańczak Zespół Programu Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie Warszawa t f


Pobierz ppt "Program Najlepsi Pracodawcy 2015. 2 Program Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt Unikalna na rynku formuła badania zaangażowania i satysfakcji pracowników dająca."

Podobne prezentacje


Reklamy Google