Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia droga do sukcesu imprezy biegowej Zygmunt Waśkowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia droga do sukcesu imprezy biegowej Zygmunt Waśkowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu."— Zapis prezentacji:

1 Strategia droga do sukcesu imprezy biegowej Zygmunt Waśkowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

2 ORGANIZACJA SPORTOWA Zbiór ludzi, zasobów i procesów służących realizacji określonych celów Ludzie: - Poziom decyzyjny - Poziom wykonawczy - Zasady współpracy Zasoby: - Materialne (twarde) - Niematerialne (miękkie) Procesy: - Tworzenie - Wymiana - Komunikacja Cele: Krótko i długookresowe Nadają sens istnienia każdej organizacji

3 ORGANIZACJA SPORTOWA – podmiot, który powinien być zarządzany na takich samych zasadach jak przedsiębiorstwo Zarządzanie organizacją sportową Decyzje strategiczneDecyzje operacyjne Informacje płynące z otoczenia organizacji

4 ORGANIZATORZY Starają się dostarczyć biegaczom możliwie najwięcej korzyści, jednocześnie konkurując między sobą – co doprowadza do coraz wyższego poziomu organizacyjnego imprez biegowych BIEGACZE Biorąc udział w imprezach biegowych oczekują zaspokojenia swoich potrzeb i spełniania oczekiwań. Zarówno potrzeby jak i oczekiwania wielu biegaczy są coraz wyższe i trudniejsze do zaspokojenia przez organizatorów Podstawą rozwoju imprez biegowych jest konkurencja między organizatorami

5 Pomysł na bieg Wizja imprezy Edycja 1 Edycja n O t o c z e n i e Z a s o b y S T R A T E G I A

6 Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Strategia rozwoju imprezy biegowej Edycja 1Edycja 2 Edycja 3 Edycja 4Edycja 5

7 Edycja imprezy Poziom organizacyjny Atrakcyjność imprezy

8 Wizja Zasoby Umiejętności Wyróżniki Relacje Strategia imprezy Innowacje

9 B2B B2C Organizator imprezy biegowej Biegacze Kibice Wolontariusze Mieszkańcy miasta Sponsorzy Media lokalne Władze samorządowe Podmioty prewencji Dostawcy Organizatorzy biegów INTERESARIUSZE ORGANIZATORA IMPREZY BIEGOWEJ

10 MACIERZ MENDELOVA

11 Grupy interesariuszy Siła wpływu Poziom zainteresowania A Biegacze4,004,75 B Sponsorzy3,833,91 C Media lokalne2,913,33 D Podmioty prewencji3,253,50 E Wolontariusze2,413,41 F Kibice2,082,83 G Władze lokalne3,833,41 H Mieszkańcy miasta2,362,54 I Dostawcy2,332,66 J Organizatorzy innych biegów2,25

12 A – Biegacze, B – Sponsorzy, C – Media lokalne, D – Podmioty prewencji, E – Wolontariusze, F – Kibice, G – Władze lokalne, H – Mieszkańcy miasta, I – Dostawcy, J – Organizatorzy innych biegów Główni gracze Informować Minimalny wysiłek Utrzymać zadowolenie

13 WARUNKI SUKCESU ORGANIZATORA IMPREZY BIEGOWEJ 1.Strategia i taktyka działania – konsekwencja 2.Stałe doskonalenie podejmowanych działań 3.Zmienność oferty – nuda zabija emocje 4.Otwartość na zmiany, benchmarking 5.Słuchanie biegaczy (opinie konstruktywne, a nie pretensjonalne) 6.Budowanie społeczności wokół imprezy biegowej 7.Zrównoważony rozwój – czyli dawać tyle, ile jesteśmy w stanie zapewnić w przyszłości 8.Nie przekraczanie granic swoich kompetencji 9.Pasja i zdolności organizacyjno-menedżerskie 10. Budowanie marki – symbol, wartość, wiarygodność, zaufanie

14 ORGANIZACJA BIEGÓW TOWARZYSZĄCYCH The event portfolio of the Vienna City Marathon

15 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Strategia droga do sukcesu imprezy biegowej Zygmunt Waśkowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google