Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny Dr Tomasz Studzieniecki „Amber - the Gold of the Baltic Sea”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny Dr Tomasz Studzieniecki „Amber - the Gold of the Baltic Sea”"— Zapis prezentacji:

1 Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny Dr Tomasz Studzieniecki „Amber - the Gold of the Baltic Sea”

2 Dziedzictwo bursztynu - motyw projektu międzynarodowego Rok 1997 (Millenium Miasta Gdańska) – Fundacja Agencja Rozwoju Regionalnego w Gdańsku rozpoczyna realizację projektu „Amber Road” Celem projektu jest promocja dziedzictwa bursztynu jako atrakcji turystycznej W projekcie uczestniczy Szwecja, Grecja, Łotwa i Polska Dzięki inicjatywie BTC Gdańsk zostaje uznany za „światową stolicę bursztynu”

3 Konsultacje i przygotowania do projektu „Amber Road” Związek Miast i Gmin Morskich Zielona Brama Urząd Miasta Gdańska

4 Konferencja i targi BTC promują szlak bursztynowy BTC organizuje Konferencję „Heritage Tourism Conference”, targi turystyczne „Baltic Travel Mart” oraz „otwiera” szlak bursztynowy Miasto Gdańsk świętuje Tysiąclecie Orbis jest koordynatorem turystycznym obchodów millenijnych Zarówno miasto Gdansk jak i ORBIS są współorganizatorami wszystkich wydarzeń Dyr. BTC Polska Tomasz Studzieniecki Prezydent BTC- Bengt Philstrom Wiceprezes UKFiT - Robert Kępiński

5 Zaproszenie dla tour operatorów i dziennikarzy

6 Symboliczne otwarcie szlaku Inauguration Tour Amber Road September Gdansk-Malbork- Kaliningrad-Klaipeda-Palanga-. Liepaja- Jurmala-Riga (Poland- Russia- Lithuania-Latvia) Arranged by the Amber Heritage Network

7 Organizatorzy i patroni Wojewoda Gdański Henryk Wojciehowski Dyrektor BTC Polska Tomasz Studzieniecki Dyrektor Generalny BTC Arne Ellefors

8 Organizatorzy i patroni Dyrektor ORBIS Gdańsk Bogdan Donke Wojewoda Elbląski Władysław Mańkut

9 Prace Fundacji Agencji Rozwoju Regionalnego Mapa atrakcji bursztynowych Pomorza Seminaria i szkolenia

10 Szlak bursztynowy w BTC

11 Koncepcje autostrady bursztywnowej Pojawia się koncepcja autostrady bursztynowej Grecja - Finlandia

12 Szlak Bursztynowy – promocja bałtycka

13 Marketing Filmy w TV Wywiady Study tours Płyty CD książki

14 Produkty

15 BTC kontynuuje promocję dziedzictwa bursztynowego

16 Dokumentacja potencjału

17 Prace nad produktem markowym w skali kraju regionu Grupa Menadżerów

18 Rynek turystyczny Produkt turystyczny ProducentKonsument Pośrednicy

19 Kategorie produktu POPULACJA ASPEKT PRODUKTU PRODUKT KONSUMENT ZBIOROWY INDYWIDUALNY PRODUKT PODPRODUKT OFERTA SEGMENT TURYSTA

20 Typologia TurystykawypoczynkowaTurystykabiznesowa Obsługa ruchu turystycznego

21 Turystyka wypoczynkowa

22 Turystyka biznesowa ?

23 Szlaki kulturowe – inspiracje produktów Szlak Pielgrzymkowy świętego Jakuba Droga Frankońska (Via Francigena) Dziedzictwo wiejskie Szlaki jedwabne Szlak baroku Szlak wpływów zakonnych Szlaki Celtyckie Szlak Mozarta Trasa Schickhardt,a Szlak Wikingów Szlaki Hanzeatyckie Szlak parków i Ogrodów Pisarze dla Europy - Pont de l'Europe Szlaki miast europejskich Sztuka i tożsamość europejska Szlak Fenicjan Szlaki Humanizmu Trasa Wenzl’a The "Legacy of Al-Andalus" Route Szlak Świateł Północy Festiwale i obrzędy europejskie Szlaki Cygańskie

24 Dziedzictwo hanzeatyckie a bursztyn bursztyn

25 Dziedzictwo Wikingów a bursztyn

26 Interpretacja Szlaki kulturowe mające na celu zapoznawanie Europejczyków z kulturą europejską za pomocą wysublimowanej turystyki polegającej na odkrywaniu niekiedy bardzo mało znanych perełek składających się na dziedzictwo Europy. Rada Europy przekazała pełnomocnictwo do badań Europejskiemu Instytutowi Tras Kulturowych Podstawowym warunkiem wpisu jest transnarodowy charakter motywu

27 Można wykreować kilka tras szlaku – trasa francuska

28 Koordynacja działań Bursztyn Przewodnicy Animacja czasu TransportMuzeaBursztynnicyHandel Centra targowe Biura podróży Hotele i restauracje

29 Współpraca w ramach grupy interesariuszy „JANTAR” Skoordynować prace interesariuszy Nawiązać współpracę Z Europejskim Instytutem Tras Kulturowych Wspierać stare i kreować nowe produkty turystyczne Utrzymać pozycję Gdańska jako lidera

30 Nagroda = public relations Podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki przyznano nagrodę za działania na rzecz wykreowania bursztynu jako produktu markowego. Uroczystość odbyła się na Zamku w Malborku

31 Dziękuję za uwagę!


Pobierz ppt "Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny Dr Tomasz Studzieniecki „Amber - the Gold of the Baltic Sea”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google