Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki."— Zapis prezentacji:

1 Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki

2 Wartość polskiego rynku gier 2 Według zestawienia Global Games Market Report wartość światowego rynku gier w 2014 r. wyniosła 81,5 mld $.

3 Wartość polskiego rynku gier 3 Polska zajęła w tym podsumowaniu 23. miejsce a wartość rynku gier w naszym kraju osiągnęła 280 mln $.

4 Polskie produkcje osiągają międzynarodowe sukcesy 4 Dziś najwięksi polscy developerzy gier to firmy o uznanej światowej marce a ich produkty z powodzeniem konkurują na światowych rynkach. Według raportu Global Games Market Report Polski rynek gier video, na tle innych państw regionu ustępuję wartością tylko rynkowi Federacji Rosyjskiej który osiągnął wartość 1,14 mld dolarów. W chwili obecnej w Polsce według szacunków jest w sumie aż 13,4 milionów graczy.

5 Polskie produkcje osiągają międzynarodowe sukcesy 5 Polskie produkcje od lat cieszą się renomą wśród graczy na całym świecie i stanowią doskonałą wizytówkę dla kraju.

6 6 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Stanowisko Ministerstwa Gospodarki w sprawie dostępu dzieci do brutalnych gier: W dniu r. w Ministerstwie Gospodarki odbyła się debata na temat problemu dostępności dla dzieci i młodzieży gier komputerowych kierowanych do dorosłych graczy. W trakcie rozmowy ustalono, że systemy klasyfikacji, takie jak PEGI są dobrymi rozwiązaniami, a kluczowe w sprawie dostępności dla dzieci i młodzieży gier komputerowych kierowanych do dorosłych graczy są: edukacja rodziców oraz dziadków, budowanie świadomości, zobowiązanie sprzedawców do odpowiedniego oznaczania towarów zgodnie z kategoriami wiekowymi, zainicjowanie dyskusji na temat dostępu dzieci do brutalnych gier na poziomie europejskim.

7 7 Bezpieczeństwo w grach komputerowych System klasyfikacji wiekowej PEGI System PEGI jest oddolną inicjatywą producentów gier, którzy w trosce o dobro klientów postanowili stosować oznaczenia wskazujące na minimalny wiek gracza i rodzaj treści występujących w grze. Kryteria oceny gier zostały opracowane we współpracy z naukowcami, psychologami, pedagogami, reprezentantami instytcji rządowych, organizacji społecznych i kościelnych. System został uznany przez Komisję Europejską oraz Rząd RP za pomocny w odpowiedzialnym doborze gier dla dzieci w różnym wieku. PEGI jest spójnym, rozpoznawalnym w całej Europie, szeroko stosowanym system znakowania gier. Komisja Europejska uznała PEGI za wzorcowy przykład branżowej samoregulacji. System PEGI składa się z dwóch uzupełniających się elementów: klasyfikacji wiekowej i opisu treści. Przedziały wiekowe stosowane w PEGI to 3, 7, 12, 16, 18. Warto podkreślić, że klasyfikacja wiekowa nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Dostarcza natomiast wiarygodnych informacji o stosowności gry z punktu widzenia ochrony małoletnich przed dostępem do niewłaściwych treści.

8 8 Bezpieczeństwo w grach komputerowych GDZIE SZUKAĆ OZNACZEŃ? Oznaczenia dotyczące minimalnego wieku gracza znajdują się w lewym dolnym rogu z przodu opakowania. Oznaczenia dotyczące treści zawartych w grze znajdują się z tyłu opakowania.

9 9 Bezpieczeństwo w grach komputerowych

10 10 Bezpieczeństwo w grach komputerowych

11 Dziękuję za uwagę Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki


Pobierz ppt "Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google