Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego Wojciech Kuczyński Wiceprezes Zarządu Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego Wojciech Kuczyński Wiceprezes Zarządu Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A."— Zapis prezentacji:

1 Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego Wojciech Kuczyński Wiceprezes Zarządu Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A.

2 Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

3 ZMIANY NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM WZORCE Z BRANŻY FMCG ZMIANA ZACHOWAŃ PACJENTA WIĘKSZA DOSTĘPNOŚĆ DO NOWYCH TECHNOLOGII I NARZĘDZI

4 Łączne przychody rynku farmaceutycznego są rozłożone na typowe elementy łańcucha wartości Źródło: Wharton: The Health Care Value Chain; Producenci leków: Rx, Gx, OTC Firmy z sektora Medtech Firmy z sektora produktów medycznych Hurtownicy Dystrybutorzy wysyłkowi Pośrednicy w zakupach grupowych Apteki Szpitale Lekarze Apteki (OTC) Ubezpieczyciele Inni prywatni pośrednicy ProducenciDystrybutorzyDostawcyPośrednicyPłatnicy/ Pacjenci Państwo Pracodawcy Pacjenci ~30 mld PLN

5 Usługi są naturalnym rozwinięciem biznesu hurtowników Transport do magazynu Magazynowanie Transport z magazynu Ekologistyka (logistyka zwrotów) Usługi działalności podstawowej Wsparcie sprzedaży producenta Promocje Podstawowa analityka Usługi bliskie działalności podstawowej Zarządzanie asortymentem/ merchandising Rozwinięta analityka Leki specjalistyczne E-commerce Usługi zapewniające wartość dodaną Usługi finansowe Wprowadzanie na rynek produktów/ producentów Szkolenia dla aptekarzy i lekarzy Organizacja eventów Rozwinięte rozwiązania logistyczne Usługi doradcze dla producentów i aptekarzy Usługi dla pacjentów i lekarzy Import / eksport Raporty rynkowe Rozwinięte raporty sprzedaży Analityka zakupów aptek Analityka związana z pacjentami Zarządzanie danymi Zarządzanie jakością

6 Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

7 CZOŁOWA POZYCJA na rynku hurtu do aptek ok. 9 tysięcy aptek w Polsce : zaopatrzenie 850 dostawców współpraca ponad 30 tysięcy produktów leki ze wszystkich grup terapeutycznych suplementy diety zioła, kosmetyki sprzęt medyczny i rehabilitacyjny oferta asortymentow a

8 Najwyższe standardy DYSTRYBUCJI 13 magazynów w Polsce o łącznej powierzchni m 2 ponad 1,5 miliona opakowań leków sprzedawanych dziennie ponad 1500 wyjazdów do aptek codziennie usługi 24h na dobę

9 Polityka JAKOŚCI w PGF:  jednolity system zapewnienia jakości zgodny z wymaganiami GDP  stała kontrola działań przez Departament Jakości i Nadzoru Farmaceutycznego  Certyfikat GMP jako potwierdzenie spełnienia wymagań Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie importu Najwyższe standardy JAKOŚCI

10 POTRZEBY UCZESTNIKÓW RYNKU APTEKA PGF PACJENT DOSTAWCA DOSTĘPNOŚĆ CIĄGŁOŚĆ TERMINOWA DOSTAWACENA FACHOWA OBSŁUGA KONKURENCYJNA OFERTA WARUNKI HANDLOWE INNOWACYJNOŚĆ

11 Miliony Dziesiątki tysięcy Tysiące Setki Dostawców Klientów Towarów Prognoz TygodnieDniGodziny Ewolucja procesu decyzyjnego VMI | Optymalizacja Dostępności

12  Dane  Prognoza  Optymalizacja  Automatyczne/VMI  Optymalne  Niższe zatowarowanie  Dostępność >98% Optymalizacja zatowarowania | Rozwiązanie Zaawansowana analityka biznesowa Zatowarowanie aptek Korzyści

13 OPTYMALIZACJA PODAŻY Zaawansowana analityka predykcyjna Identyfikacja popytu z danych POS zależna od: Trendów, sezonowości, świąt… Cen i promocji Cyklu życia produktu Minimalizacja kosztów Przy założonym poziomie dostępności Optymalizacja zatowarowania zależna od: Niepewności popytu Marży produktów Czasu oczekiwania na dowóz PROGNOZOWANIE POPYTU Sterowanie podażą Kształtowanie popytu Optymalizacja zatowarowania | Prognoza i decyzja

14 Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

15 Wsparcie sprzedaży Zarządzanie asortymentem / merchandising / branding Promocje Analityka Wprowadzenie na rynek Logistyka Szkolenia Rozwiązania IT/E-commerce Usługi finansowe Organizacje Zakupowe Leki specjalistyczne / Standardy kliniczne Konsulting Usługi dla pacjentów i lek. Programy lojalnościowe GRUPA Wszyscy najważniejsi gracze w USA i w Europie oferują szeroki zakres usług dla producentów

16 Dystrybutorzy mają dostęp do dużych zbiorów danych Rewolucja informatyczna ułatwiła pozyskiwanie danych na wszystkich etapach łańcucha wartości... - Agregowane dane pacjentów, klientów i dane o lekach / produktach farmaceutycznych... jak również wymianę informacji w całym obszarze ochrony zdrowia - Informacje o chorobach i konsumpcji leków - Analizy dotyczące zakupów i zachowania konsumentów - Informacje na temat interakcji Świadczeniodawca – Płatnik - Itp. Analiza danych Opieka nad pacjentem Wsparcie administr. Ulepszenie i ułatwienie procesu badań klinicznych poprzez lepszą analizę danych Rekomendacje dla płatników, świadczeniodawców i producentów na podstawie zebranych danych Gromadzenie rzeczywistych danych na temat wyników leczenia Użycie ogromnej bazy danych klientów i wyników badań w celu rozwoju bazy danych dla leków specjalistycznych Poprawa jakości i szybkości wprowadzenia na rynek poprzez rozwój usług indywidualnych DUŻE ZBIORY DANYCH NT. SPRZEDAŻY DO APTEK… … POZWALAJĄ NA NOWE USŁUGI I MOŻLIWOŚCI

17 Dlaczego współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi jest korzystna dla producentów i prowadzi do wzrostu? Jak znajomość i dostęp do rynku aptecznego hurtowni może stanowić wartość dodaną dla producentów? Jak można wykorzystać szeroką wiedzę hurtowni i dane konsumenckie dla optymalizacji strategii wzrostu? Jaki model biznesowy i sposób partnerstwa pozwoli najlepiej współpracować z hurtowniami?

18 Lepszy dostęp do leków Realizacja w całości recepty przepisanej przez lekarza przy jednej wizycie w aptece 8 na 10 pacjentów 100%

19 19 Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. CZEGO OCZEKUJE PACJENT? Atrakcyjna oferta Dostępność asortymentu Szybka obsługi Konkretne informacje Dostosowanie się do zmieniających się oczekiwań Pacjent

20 20 Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. CZEGO OCZEKUJE FARMACEUTA? Najwyższa sprzedaż Zaspokojenie potrzeb pacjentów w max stopniu Największa liczba pacjentów Najwyższa marża Obniżenie kosztów Farmaceuta

21 *źródło: IMS

22

23 23 Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. Analizowane kraje: Białoruś, Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Łotwia, Litwa, Macedonia, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Ukraina 4 300* SIECI APTEK W EUROPIE ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ

24

25 Rola hurtowni jako partnera dla firm farmaceutycznych

26 Zmiana modelu współpracy z dystrybutorem prowadzi do dynamizacji praktyk biznesowych Nowoczesny dystrybutor jest buforem i partnerem dla aptek i producentów na zmieniającym się rynku farmaceutycznym

27 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego Wojciech Kuczyński Wiceprezes Zarządu Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A."

Podobne prezentacje


Reklamy Google