Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów"— Zapis prezentacji:

1 Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów
AUTO KREDYT & LEASING 2008 CAR FLEET MANAGEMENT – Własna Flota – Kupno czy outsourcing Warszawa – 18 marca 2008 Paul Gogoliński Prezes Daimler Fleet Management

2 O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku
Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i leasingu pojazdów, tworzenie i upowszechnianie standardów etycznych oraz zapewnienie klientom najwyższej jakości usług Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów należy obecnie 13 firm:

3 CEE europejska lokomotywa wzrostu
+ 5% Wzrost jednak 0% Bez Rosji + 17% Wzrost +23%

4 CFM samochodów dostawczych - wysoki wzrost
23,5% Wzrost Sprzedaży do firm i 35% ogólnie +35% wzrost Leasing/CFM razem +65% wzrost samego CFM’u !!!

5 Polski rynek CFM Firm, które już zdecydowały się na leasing połączony z zarządzaniem lub na samo zarządzanie mieliśmy końcem 2007 roku ponad 8 tysięcy. W tym gronie oprócz „największych flotowców” bardzo licznie reprezentowane były firmy średnie, czyli z flotami rzędu pojazdów osobowych i dostawczych. Z prognoz KerallaResearch wynika, że do 2010 roku pula klientów, o satysfakcję których trzeba będzie dbać wzrośnie do blisko 18tys. Z prognoz wynika, że w 2008 roku liczba klientów przekroczy próg 10 tys. Ponad 200 tys. wynajmowanych aut będzie jeździć po Polsce jeszcze przed Euro 2012 Źródła: prognozy KerallaResearch oparte na podstawie wyników firm CFM (ankieta), wyników branży leasingu, oraz analizach opinii ważniejszych graczy na rynku.

6 Obecny stan rynku w Polsce
W 2007 roku kupiono w Polsce * nowych aut Według szacunków do firm trafiło prawie 60%* z nich, czyli około W ogólnej liczbie zarejestrowanych samochodów jest tylko około 8% aut firmowych (we Francji 21%, w Holandii 15%) – polski rynek odbiega od średniej unijnej *Źródło: IBRM Samar

7 Obecny stan rynku w Polsce
Źródło: Corporate Vehicle Observatory – Barometr 2007

8 Obecny stan rynku w Polsce
Źródło: Corporate Vehicle Observatory – Barometr 2007 8

9 Dlaczego CFM jest mało popularny zwłaszcza wśród małych i średnich firm?
Większość firm woli kupować, a nie użytkować samochody firmowe Nieznajomość produktów i usług CFM Obawa o wzrost kosztów Zlecanie obsługi aut własnym pracownikom i/lub zaprzyjaźnionym warsztatom – „zrobią taniej i lepiej” „Mam samochód na gwarancji” lub „moje auto nie będzie się psuć” Brak przepisów prawno-podatkowych promujących wynajem długoterminowy, m.in. w kwestii podatku VAT Źródło: PZWLP, artykuły prasowe

10 Niepopularny wynajem – przyczyny
Nieznajomość produktów i usług CFM w Polsce oraz niedostateczna informacja na temat oferty i zalet full service leasingu Źródło: Corporate Vehicle Observatory – Barometr 2007

11

12 Zarządzanie ryzykiem i profesjonalne doradztwo dla klientów
Ryzyko utraty wartości pojazdów Ryzyko i koszty sprzedaży samochodów używanych Ryzyko wzrostu stawki ubezpieczeniowej w przypadku większej szkodowości Ryzyko nieoczekiwanych kosztów eksploatacyjnych Ryzyko konieczności wynajęcia samochodów zastępczych

13 Elastyczność i Dopasowanie
Strategia flotowa każdego klienta jest zależna od różnych czynników Ostateczny wybór to decyzja na 3 do 4 lat Kluczem do właściwego wyboru jest poznanie wszystkich możliwości i ich wpływu na Twoją firmę CFM może być tak kompleksowe lub tak proste jak tylko chcesz Twój dostawca CFM może łączyć różne opcje dla zoptymalizowania efektu, np. leasback, remarketing, pełen wachlarz możliwości.

14 Korzyści wynajmu długoterminowego
Łatwe i precyzyjne budżetowanie wydatków na samochody Korzystne warunki zakupu i obsługi pojazdów Stała miesięczna opłata w trakcie trwania kontraktu Możliwość zaliczania opłat za wynajem w koszty uzyskania przychodu Brak przerw w pracy z powodu awarii pojazdów Pełne ryzyko finansowe po stronie firmy CFM Finansowany rzeczywisty spadek wartości pojazdu Brak konieczności inwestowania własnego kapitału Możliwość skoncentrowania się na własnej działalności Minimum administracji

15 Niezbędne działania Systematyczna działalność informacyjna – promowanie zalet full service leasingu Edukacja rynku – uzasadniona ekonomicznie – pozyskanie klienta nie znającego produktu jest czasochłonne i kosztowne Intensywna współpraca z dealerami nowych aut – mają najczęstszy kontakt z sektorem MSP. Obecnie w autosalonach są dostępne jedynie informacje o leasingu finansowym, brak oferty FSL Powołanie Rada Rozwoju Rynku Motoryzacji, będącej partnerem dla rządu w rozmowach o zmianach prawno- podatkowych z korzyścią dla wszystkich

16 Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów
Dziękuję Państwu za uwagę! Paul Gogoliński Prezes Daimler Fleet Management


Pobierz ppt "Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów"

Podobne prezentacje


Reklamy Google